Η δραματική κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία

AP Images

Σε περιδίνηση βρίσκεται ο κλάδος του αυτοκινήτου, με τις κακές ειδήσεις να καταφτάνουν καθημερινά. Την περασμένη Παρασκευή, η Renault ανακοίνωσε περικοπή σχεδόν 15.000 θέσεων εργασίας, σε αναδιοργάνωση προχωρά και η Nissan, ενώ απολύσεις ανακοίνωσε και η Mc Laren.

Την ίδια ώρα, εντύπωση προκαλεί η είδηση του BBC ότι η παραγωγή της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον Απρίλιο που μας πέρασε μειώθηκε κατά 99,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Η παραγωγή αυτή είναι η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και αντιστοιχεί σε μόλις 197 πολυτελή αυτοκίνητα που βγήκαν από τα βρετανικά εργοστάσιο, με το 45% να πηγαίνει σε Βρετανούς πελάτες.

Μάλιστα, κάποια εργοστάσια άλλαξαν παραγωγή και κατασκεύασαν 711.495 κομμάτια προσωπικού εξοπλισμού για τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας.

Σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών, η απώλεια από την κατασκευή 400.000 αυτοκινήτων που κανονικά θα γίνονταν τον Απρίλιο στη Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να κοστίσει στον τομέα τουλάχιστον 12,5 δισ. στερλίνες από έσοδα που χάθηκαν.

Τον Απρίλιο φτιάχτηκαν 830 νέες μηχανές αυτοκινήτων στα βρετανικά εργοστάσια, με τις 781 να εξάγονται. Το νούμερο αυτό δείχνει πτώση της παραγωγής κατά 99,5%. Ειδικοί εκτιμούν ότι η αποκατάσταση της παραγωγής θα είναι μία «σταδιακή διαδικασία», ενώ σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι στα εργοστάσια αναμένεται να επιστρέψουν στις δουλειές τους αυτή την εβδομάδα.

Βέβαια, η παραγωγή ίσως είναι μειωμένη λόγω των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, ενώ οι εργάτες έχουν κληθεί να χρησιμοποιούν προστατευτικές μάσκες κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.

Πάντως, πριν σταματήσει η παραγωγή στα εργοστάσια λόγω του κορωνοϊού, τα λίγα αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν ήταν πολυτελή αυτοκίνητα εταιρειών, όπως η McLaren, η Bentley και η Rolls Royce. Δεδομένου ότι η κατασκευή ενός τέτοιου αυτοκινήτου χρειάζεται τουλάχιστον ένα μήνα και δεδομένου ότι η παραγωγή στα εργοστάσια είχε σταματήσει, αυτό που συνέβη ήταν να μπουν οι τελευταίες πινελιές σε 197 αυτοκίνητα, τα οποία στη συνέχεια εστάλησαν σε αυτούς που τα είχαν παραγγείλει.

Την ίδια ώρα, τα εργοστάσια των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών άρχισαν να φτιάχνουν ιατρικό εξοπλισμό. Η Rolls Royce και η McLaren ήταν μεταξύ των εταιρειών που έφτιαχναν αναπνευστήρες για τα νοσοκομεία.

Και παρότι η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει σύντομα να επανέρχεται, οι εργαζόμενοι, αλλά και παράγοντες της βιομηχανίας εκτιμούν ότι ο τομέας θα χρειαστεί την άμεση στήριξη του κράτους για να επιβιώσει από την κρίση του κορωνοϊού.

ΣΧΕΤΙΚΑ