Skip to main content

Πώς δημιουργήθηκε το περίφημο λογότυπο των Starbucks

Πώς δημιουργήθηκε το περίφημο λογότυπο των Starbucks
Φώτο: Associated Press

Η Starbucks αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες καφέ και ροφημάτων παγκοσμίως με περισσότερα από 22.500 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Πρόσφατα ο αμερικανικός κολοσσός του καφέ αποφάσισε να εισέλθει και στην εξεζητημένη αγορά της Ιταλίας με ένα κατάστημα πραγματικό «κόσμημα» στην καρδιά του Μιλάνου. Σε όλο τον κόσμο, το γνωστό πράσινο σύμβολο προσκαλεί τους επισκέπτες να εισέλθουν στο κατάστημα Starbucks χωρίς να ανησυχούν για την ποιότητα. Αυτή είναι προαπαιτούμενο σε κάθε μαγαζί, για κάθε πελάτη. Όμως πως προήλθε το διάσημο πράσινο σύμβολο των Starbucks;

Το πρώτο κατάστημα Starbucks έκανε εγκαίνια το 1971 στο Σιάτλ, με το διάσημο όνομα να προέρχεται από τον χαρακτήρα του δεύτερου καπετάνιου, ήρωα στο γνωστό μυθιστόρημα του Herman Melville «Μόμπι Ντικ». Γιατί το περίφημο μυθιστόρημα συνδέθηκε νοητά με τα καταστήματα Starbucks; Όπως αποκαλύπτουν, ήταν γιατί το όνομα θύμιζε τις άγριες θάλασσες και τα πρώτα δύσκολα ταξίδια στους ωκεανούς των εμπόρων καφέ.

Το επόμενο βήμα ήταν το λογότυπο που θα συνόδευε το «ναυτικό» όνομα των Starbucks. Αναζητώντας την έμπνευση, οι ιδιοκτήτες και η δημιουργική ομάδα άρχισαν να ψάχνουν παλιά ναυτικά βιβλία, όπου υπήρξε κάτι που τους κέρδισε την προσοχή. Ήταν μια σειρήνα σε ένα αρχαίο Σκανδιναβικό ξυλόγλυπτο και κατάφερε να... «τραβήξει» το ενδιαφέρον όπως έκανε και η «αδελφή» της στην αρχαιότητα με τον Οδυσσέα.

Όπως αναφέρει ο Steve Murray, διευθυντής Δημιουργικού στο Starbucks Global Creative Studio, «Πραγματικά λάτρεψαν τη φιγούρα αυτή και αισθάνθηκαν ότι ταίριαζε απόλυτα με το τι πίστευαν ότι αντιπροσώπευε το όνομα και κατ’επέκταση η εταιρία Starbucks. Εμπνευστήκαμε, λοιπόν, από αυτή τη φιγούρα και δημιουργήσαμε το λογότυπο βάσει αυτής. Και έτσι δημιουργήθηκε η δική μας σειρήνα.».

Όσο περνούσαν τα χρόνια, η εταιρεία μεγάλωνε και δεν περιοριζόταν σε ένα κατάστημα στο Σιάτλ, άλλαζε και το λογότυπο της Starbucks. Η πρώτη αλλαγή έγινε το 1987, την χρονιά που στο μενού προστέθηκαν χειροποίητα ροφήματα με βάση τον espresso. Ήταν τότε που το λογότυπο από το αρχικό καφέ άλλαξε σε πράσινο και παράλληλα δόθηκε μια πιο μοντέρνα αίσθηση.

Οι επόμενες αλλαγές αφορούσαν την σειρήνα, που σαν «κυρία» δεν ήταν δυνατόν να αντισταθεί σε αλλαγές που θα την καθιέρωναν στο πέρασμα του χρόνου. Το 1992 και με την είσοδο της Starbucks στο Χρηματιστήριο, το λογότυπο εστίασε περισσότερο στη σειρήνα, θέλοντας να εντυπωθεί τόσο στο μυαλό των πελατών όσο και των μετόχων. Η μεγαλύτερη αλλαγή παρόλα αυτά συνέβη το 2011 όταν και το λογότυπο άλλαξε ολοκληρωτικά και αφαιρέθηκαν οι λέξεις Starbucks Coffee, ενώ ταυτόχρονα άλλαζε και πάλι λίγο η σειρήνα, καθώς απέκτησε πιο μοντέρνα μαλλιά και πιο καθαρό πρόσωπο. Πλέον η περίφημη σειρήνα ήταν τα ίδια τα Starbucks χωρίς να χρειάζεται καμία λέξη να το εξηγεί...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πενήντα δολάρια για ένα φλιτζάνι καφέ
Πενήντα δολάρια για ένα φλιτζάνι καφέ
Ποιες είναι οι δέκα ακριβότερες ποικιλίες καφέ στον κόσμο που καταφέρνουν να συγκλονίσουν τους λάτρεις του δημοφιλούς ροφήματος.
Πενήντα δολάρια για ένα φλιτζάνι καφέ
Οι καλύτεροι προορισμοί για το φετινό καλοκαίρι
Οι καλύτεροι προορισμοί για το φετινό καλοκαίρι
Το Lonely Planet προτείνει 10 μοναδικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς για το 2019 και το μόνο που σας μένει είναι να οργανώσετε το επόμενο ταξίδι σας.
Οι καλύτεροι προορισμοί για το φετινό καλοκαίρι
Οι πιο ακριβοπληρωμένοι ποδοσφαιριστές του κόσμου
Οι πιο ακριβοπληρωμένοι ποδοσφαιριστές του κόσμου
Η χρηματιστηριακή αξία των ποδοσφαιριστών πλέον φτάνει σε απίστευτα ύψη καθώς οι σύγχρονοι «Μίδες» καταφέρνουν να κοστίζουν όσο ο προϋπολογισμός μιας μικρής χώρας.
Οι πιο ακριβοπληρωμένοι ποδοσφαιριστές του κόσμου
Το Κατάρ θέλει να αγοράσει την ιστορική Λιντς
Το Κατάρ θέλει να αγοράσει την ιστορική Λιντς
Αφού ξύπνησε τον «γίγαντα» της Παρί Σεν Ζερμέν που βρίσκονταν σε «χειμερία νάρκη», η Qatar Sports Investments σχεδιάζει να αγοράσει και την «Damned United» Λιντς.
Το Κατάρ θέλει να αγοράσει την ιστορική Λιντς
Οι 10 τουριστικοί προορισμοί που κινδυνεύουν από την κλιματική αλλαγή
Οι 10 τουριστικοί προορισμοί που κινδυνεύουν από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή χτυπάει δημοφιλείς προορισμούς, που καλό θα ήταν να επισκεφτείτε σύντομα πριν χαθούν και αυτοί στη λήθη του χρόνου, όπως ο πλανήτης μας.
Οι 10 τουριστικοί προορισμοί που κινδυνεύουν από την κλιματική αλλαγή