fbpxΟι γίγαντες της μόδας ξυπνάνε το 2019 | Economistas.gr
Skip to main content

Οι γίγαντες της μόδας ξυπνάνε το 2019

Οι γίγαντες της μόδας ξυπνάνε το 2019
Φωτό: AP Images

Το 2019 θα είναι η χρονιά της αφύπνισης για τη βιομηχανία της μόδας, εκτιμά η συμβουλευτική εταιρεία Mc Kinsey στην καθιερωμένη ετήσια έκθεσή της για έναν από τους πιο λαμπερούς τομείς της σύγχρονης οικονομίας.

Συνολικά, η μόδα ήταν από οικονομικής πλευράς ένα από τα λίγα success story της προηγούμενης δεκαετίας, όμως κατά τη διάρκεια της κρίσης τα δεδομένα άλλαξαν. Μάλιστα, το 2016 είχε χαρακτηριστεί ιδιαιτέρως σκληρό, μια από τις δυσκολότερες χρονιές για τον χώρο.

Η φετινή χρονιά, χαρακτηρίστηκε ως «χρονιά ξεκαθαρίσματος» και μετά από αυτήν έρχεται η ώρα για τις εταιρείες της μόδας να αδράξουν τις ευκαιρίες και όχι μονάχα να υπερπηδούν εμπόδια, σχολιάζει η Mc Kinsey.

Οι 20 εταιρείες με τα μεγαλύτερα κέρδη
ΕταιρείαΠοσά σε εκατ. $
Inditex4010
Nike2996
Louis Vuitton2332
TJ Maxx1972
Hermes1345
H&M1281
Richemont1072
Ross1061
Adidas1059
Kering943
L Brands876
Pandora871
Fast Retailing783
Next Retail713
VF646
Luxotica626
Michael Kors597
GAP537
Hanesbrands495
Burberry446

 

Για το 2019 μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι τα πολυτελή και μεγάλα brands, άλλωστε οι «υπερ-πρωταθλητές» στη βιομηχανία της μόδας δεν είναι παρά 20 εταιρείες που μοιράζονται το 97% του κέρδους! Ανάμεσα σε αυτές η LVMH (γνωστή απλώς και ως Louis Vuitton) και η Nike, οι οποίες μαζί με αρκετές άλλες έχουν διπλασιάσει τα κέρδη τους την τελευταία δεκαετία.

Αποτυπώνοντάς το σε αριθμούς η Mc Kinsey αναφέρει πως ο σχετικός της δείκτης ο Global Fashion Index θα ενισχυθεί μεταξύ 3,5% και 4,5% μέσα στο 2019.

Όταν μιλάμε για μόδα, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την γεωπολιτική παγκόσμια οικονομία αλλά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, που πλέον διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τους influencers, οι οποίοι βιοπορίζονται από τα social media. Για την ακρίβεια, οι influencers πληρώνονται αδρά από εταιρείες μόδας και τεχνολογίας για να επιβάλλουν τις τάσεις που εκείνες επιθυμούν. Για το 2019 λοιπόν η Mc Kinsey βλέπει μεταξύ άλλων:

  • Την άνοδο της Ινδίας, καθώς η μεσαία τάξη της χώρας μεγαλώνει και η αυξημένη διείσδυση της τεχνολογίας την κάνει ιδανική για τη δραστηριοποίηση των εταιρειών της μόδας (και των influencers).
  • Τους κινδύνους που μπορεί να προκαλέσουν στην εφοδιαστική αλυσίδα γεωπολιτικές εντάσεις, ο προστατευτισμός ή η εμφάνιση νέων συνοριακών περιορισμών (όπως στην περίπτωση ενός «σκληρού» Brexit).
  • Την περαιτέρω χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας όχι μόνο για την προώθηση μέσω των κοινωνικών δικτύων αλλά για τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών εφοδιαστικών αλυσίδων με μεγαλύτερη απόδοση και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Σημειώνεται πως όπως παρατηρούν και τα στελέχη των εταιρειών του χώρου, οι καταναλωτές επηρεάζονται πάρα πολύ έντονα από τα ερεθίσματα που λαμβάνουν από το ψηφιακό περιβάλλον, εννοώντας τόσο τον ρόλο των influencers στα κοινωνικά δίκτυα όσο και τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για νέες υπηρεσίες σχετικές με τον χώρο της μόδας.

Οι όροι στη βιομηχανία της μόδας άλλαξαν τα τελευταία χρόνια και οι επιδόσεις στον κλάδο μειώθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με την προηγούμενη χρυσή δεκαετία. Τα «ξυπνήματα» όμως της εν λόγω βιομηχανίας είναι βέβαια. Σύμφωνα με την Mc Kinsey οι μεγάλοι νικητές θα είναι οι εταιρείες που θα μπορούν να αντανακλούν το πνεύμα των καιρών και θα αμφισβητούν τον ίδιο τους εαυτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δέκα μικρές συνήθειες που θα αλλάξουν τη ζωή μας
Δέκα μικρές συνήθειες που θα αλλάξουν τη ζωή μας
Ο «ιερός» δεκάλογος που έχει τη δύναμη να εξασφαλίσει την επιτυχία στο κυνήγι της ευτυχίας και μπορεί να αλλάξει την ζωή και την καριέρα σας.
Δέκα μικρές συνήθειες που θα αλλάξουν τη ζωή μας
Οι 22 συνήθειες για μια ευτυχισμένη ζωή
Οι 22 συνήθειες για μια ευτυχισμένη ζωή
Τι συνιστούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί επιστήμονες για να έχετε πάντα καλή διάθεση και να αποφύγετε την κατάθλιψη. Τι ρόλο παίζουν ο καφές, ο διαλογισμός, τα τραγούδια και... το σεξ.
Οι 22 συνήθειες για μια ευτυχισμένη ζωή
Τα λάθη που κάνουν οι μιλλένιαλς
Τα λάθη που κάνουν οι μιλλένιαλς
Tα παιδιά της χιλιετίας θεωρούνται σχετικά «γνωστικά» όσον αφορά στη διαχείριση των οικονομικών αλλά κάνουν τέσσερα βασικά λάθη που τους δυσκολεύουν τη ζωή.
Τα λάθη που κάνουν οι μιλλένιαλς