«Τρέχουν» να παρασκευάσουν ποτό με κάνναβη

Φώτο: Shutterstock

Η νομιμοποίηση της κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς παρήγαγε στις ΗΠΑ το 2017, κέρδη 9 δισ. δολαρίων, με το νούμερο αυτό να αναμένεται να εκτοξευτεί το 2022 στα 23 δισ. δολάρια, ανοίγοντας ένα ακόμη πεδίο εκμετάλλευσης για τις μεγάλες βιομηχανίες.

Η κάνναβη μπορεί να γίνει τρόπος ζωής, καθώς πλέον στις ΗΠΑ κυκλοφορούν κάψουλες καφεΐνης που περιέχουν κάνναβη, πίπες πολυτελείας και αξεσουάρ για να απολαμβάνει κάποιος το τσιγαριλίκι του, μέχρι ερωτικά βοηθήματα αλλά υπάρχουν και εστιατόρια όπου μπορεί ο πελάτης μαζί με την παρέα του να... «πίνουν» και παράλληλα να απολαμβάνουν το γεύμα τους.

Όπου υπάρχει φαγητό, φυσικά υπάρχει και η συνοδεία του ποτού. Αυτό αποτελεί και την πρόκληση για την βιομηχανία που θέλει να κερδίσει τους νέους ή άπειρους καταναλωτές μαριχουάνας, ενώ η νομιμοποίηση της απλώνεται σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ αλλά και τον κόσμο.

Σύμφωνα με έρευνα της Canaccord τα έσοδα από τα ποτά με κάνναβη θα σημειώσουν την διπλάσια ζήτηση στον τομέα Φαγητού και Ποτού από οποιοδήποτε άλλο προϊόν με μαριχουάνα μέχρι το 2022 καταλαμβάνοντας το 20% της αγοράς.

Κάτι το οποίο προκαλεί τους παρασκευαστές ποτών να θέλουν να προσθέσουν και προϊόντα με μαριχουάνα στο χαρτοφυλάκιο τους, και να γίνουν μέρος μιας ιδιαίτερης αγοράς που αναμένεται να αγγίζει σε αξία τα 600 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ μέχρι το 2022. Όπως υπολογίζεται τα κέρδη θα μοιραστούν καθώς τα ποτά με CBD (Κανναβιδόλη) θα κερδίσουν περίπου 260 εκατ. δολάρια, ενώ τα αντίστοιχα με THC (Τετραϋδροκανναβινόλη) θα δημιουργήσουν κέρδη της τάξης των 340 εκατ. δολαρίων.

Οι προοπτικές της αγοράς έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρήσεων ποτού που θέλουν να ανατρέψουν την πορεία της μπύρας με την επόμενη μόδα. Οι εταιρείες εργάζονται πυρετωδώς για να αναπτύξουν ένα ποτό με κάνναβη που θα είναι φιλικό για τους καταναλωτές και θα μπορεί να συναγωνιστεί τα αλκοολούχα ποτά. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Το «χόρτο» δεν έχει καμία σχέση με το αλκοόλ.

Το αλκοόλ είναι υδατο-διαλυτό ενώ η κάνναβη όχι, κάτι που σημαίνει πως το αλκοόλ εισέρχεται στη ροή του αίματος γρήγορα, ενώ τα φαγώσιμα και ποτά από κάνναβη διαφέρουν στο χρόνο επίδρασης τους. Δεν είναι λίγες οι φορές που ένας άπειρος χρήστης θα καταναλώσει κάποιο προϊόν κάνναβης σε μεγάλη ποσότητα καθώς το «φτιάξιμο» αργεί να συμβεί και μετά καταλήγει να είναι πολύ πιο... «high» σε σχέση με όσο μπορεί να περίμενε ή ήθελε.

Το πρόβλημα απελευθέρωσης της ουσίας στον οργανισμό αποτελεί και το πιο δύσκολο εμπόδιο που θα πρέπει να ξεπεράσουν οι εταιρείες που στοχεύουν σε αυτή την ιδιαίτερη και αναδυόμενη αγορά που θα προκαλέσει πολλές συζητήσεις στο μέλλον παγκοσμίως.

Ήδη οι μεγαλύτερες φίρμες ποτών στις ΗΠΑ έχουν ξεκινήσει στρατηγικές συνεργασίες με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της κάνναβης και τα αποτελέσματα αναμένονται άμεσα.

Τον Αύγουστο η Constellation Brands που έχει τις Corona και Mogelo αγόρασε έναντι 4 δισ. δολαρίων το 38% της Canopy Growth, μίας από τις μεγαλύτερες φίρμες κάνναβης της αγοράς. Παράλληλα η πασίγνωστη Budweiser έχει σχηματίσει ερευνητική συνεργασία με την Tilray, με από κοινού συμμετοχή 50 εκατ. δολαρίων για την ανάπτυξη μπύρας με THC δείχνοντας την τάση που αναμένεται να ακολουθήσουν όλα τα μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας της μπύρας.

Μια από τις πιο διαδεδομένες μπράντες της Heineken στη Καλιφόρνια, η Lagunitas πρόσφατα κυκλοφόρησε ανθρακούχο νερό με THC και σημείωσε τεράστια επιτυχία στην «Ηλιόλουστη Πολιτεία», ενώ Molson Coors Brewing έχει ξεκινήσει συνεργασία με την Hexo Corp, που δραστηριοποιείται στον Καναδά.

Την ίδια στιγμή η Diageo, που αποτελεί εκ τους γιγάντων της βιομηχανίας ποτού, καθώς διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της μάρκες όπως το Johnnie Walker και το Tanqueray σχεδιάζει να επενδύσει στη κάνναβη.

Όμως και οι παρασκευαστές μη αλκοολούχων ποτών ετοιμάζονται να μπουν στη μάχη, με Coca-Cola και Pepsi να θέλουν να μεταφέρουν την κόντρα τους και στην αγορά της κάνναβης, καθώς έχουν εκφράσει την πιθανότητα να επενδύσουν στον τομέα, αν και ακόμα δείχνουν διστακτικές καθώς αποτελούν από τα μεγαλύτερα brand που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες.

Όπως επισημαίνει η επενδυτική τράπεζα Cowen, η πώληση κάνναβης αναμένεται να γίνει μεγαλύτερη βιομηχανία και από τα ανθρακούχα ποτά, ενώ ήδη έχει αρχίσει και συμπιέζει τις πωλήσεις αλκοόλ. Αν η μαριχουάνα νομιμοποιηθεί σε όλες τις ΗΠΑ μέχρι το 2030, τότε υπολογίζεται πως η βιομηχανία της κάνναβης θα μπορούσε να δημιουργήσει πωλήσεις της τάξης των 75 δισ. δολαρίων εκείνη τη χρονιά.

Επιστήμονες και βιομηχανίες τρέχουν για να προλάβουν τις εξελίξεις και να δημιουργήσουν ακόμα μια αγορά που αναμένεται να παράγει τεράστια έσοδα και ίσως να αλλάξει και τον τρόπο που αντιμετωπίζει μέχρι σήμερα η κοινωνία την χρήση κάνναβης.

ΣΧΕΤΙΚΑ