Skip to main content

Δεν κατέβηκε στον διαγωνισμό του Μετρό η ΤΕΡΝΑ

Δεν κατέβηκε στον διαγωνισμό του Μετρό η ΤΕΡΝΑ
Φωτο: Eurokinissi

Δεν έδωσε σύμφωνα με πληροφορίες προσφορά στο διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του Μετρό η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, παρά το γεγονός ότι η Αττικό Μετρό στην ανακοίνωση της, αναφέρει ότι η Τέρνα είναι μέσα στα τρία σχήματα που κατέθεσαν προσφορά.

Ο λόγος είναι ότι τα στελέχη του ελληνικού Ομίλου θεώρησαν επίφοβο τον διαγωνισμό λόγω και της εκκρεμότητας που υπάρχει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το θέμα της συμμετοχής των κατασκευαστικών Ομίλων στους οποίους επεβλήθησαν πρόστιμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Μάλιστα η διοίκηση της Τέρνα απέστειλε σχετική επιστολή στην Αττικό Μετρό, στην οποία εξηγεί τους λόγους που δεν μετέχει στο διαγωνισμό. 

Τα υπόλοιπα δύο σχήματα που έδωσαν προσφορές στο διαγωνισμό είναι: Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy.

Το έργο, με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, είναι το μεγαλύτερο που θα γίνει στη χώρα την επόμενη δεκαετία. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει καθυστερήσει σημαντικά, δεδομένου πως η πρώτη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 και ακόμα δεν έχουν υποβληθεί οικονομικές προσφορές, για τις οποίες έχουν ήδη δοθεί αρκετές παρατάσεις.

Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4 του Μετρό που θα κατασκευαστεί αρχικά, είναι το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, μήκους 13 χλμ.

Το τμήμα θα περιλαμβάνει 15 νέους, υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελίκωνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3. 

Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αττικό Μετρό

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019, η διαδικασία υποβολής των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για το διαγωνισμό «ΓΡΑΜΜΗ 4 – ΤΜΗΜΑ Α΄, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ, Β΄ ΣΤΑΔΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ».

Στη σημερινή διαδικασία προσήλθαν τα σχήματα, τα οποία είχαν προεπιλεγεί κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής των προσφορών:

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”

2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.

3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA

Η υποβολή των προσφορών αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο στην πορεία υλοποίησης της Γραμμής 4 του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην ΕΕ, προϋπολογισμού δημοπράτησης για το πρώτο τμήμα 1.510.000.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Η Διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. εκφράζει την ικανοποίησή της για την απρόσκοπτη εξέλιξη της διαδικασίας και ευχαριστεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για τη μέχρι σήμερα συνεργασία τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Ελέγχονται από υπολογιστές, εκμηδενίζουν τα ανθρώπινα λάθη και μειώνουν το κόστος λειτουργίας. Στην Αθήνα μπλόκαραν την αυτόματη λειτουργία οι συνδικαλιστές.
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Μέχρι τη Νίκαια το δίκτυο του μετρό
Μέχρι τη Νίκαια το δίκτυο του μετρό
Μέχρι τη Νίκαια θα φθάνει τον Ιούνιο η γραμμή 3 του Μετρό καθώς ολοκληρώνονται οι τρεις σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά.
Μέχρι τη Νίκαια το δίκτυο του μετρό
Κίνδυνος εμπλοκής στα μεγάλα έργα
Κίνδυνος εμπλοκής στα μεγάλα έργα
Μπλόκο από το Συμβούλιο Επικρατείας με ασφαλιστικά μέτρα στο οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία λόγω της απόφασης της Επ. Ανταγωνισμού για καρτέλ κατασκευαστικών.
Κίνδυνος εμπλοκής στα μεγάλα έργα
Τρεις ισχυρές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό
Τρεις ισχυρές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό
Για σήμερα έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τη γραμμή 4 του Μετρό από τα τρία υποψήφια σχήματα, δηλαδή ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, J&P Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy.
Τρεις ισχυρές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό