Skip to main content

Γιατί η ΤΕΡΝΑ δεν κατέθεσε προσφορά για τη γραμμή 4

Γιατί η ΤΕΡΝΑ δεν κατέθεσε προσφορά για τη γραμμή 4
Φωτό: INTIME

Οι δικαστικές εκκρεμότητες σε μεγάλα έργα και η εκτίμηση πως είναι πιθανό να υπάρξουν σοβαρές επιπλοκές στο διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, οδήγησαν την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens να μην υποβάλει οικονομική δεσμευτική προσφορά.

Οι τρεις εταιρείες έλαβαν την απόφαση να αποσυρθούν από το διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό, που με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο των επόμενων ετών, λίγες ώρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία κατάθεσης προσφορών.

Στον φάκελο που υπέβαλαν στην Αττικό Μετρό περιέχεται επιστολή με την οποία εξηγούν τους λόγους της απόφασής τους. Η κοινοπραξία θεωρεί πως οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον διαγωνισμό που αφορά στο οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία και για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, σε συνδυασμό με την τελευταία απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα έχουν δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα θολό τοπίο.

Πηγές από τις τρεις εταιρείες μάλιστα δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ακόμα και να ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Όπως τονίζουν, όσο εκκρεμεί ο κίνδυνος αυτός η εμπιστευτικότητα της προσφοράς τους δεν προστατεύεται. Στην περίπτωση αυτή ο διαγωνισμός θα πρέπει να επαναληφθεί και θα είναι γνωστό το σκεπτικό της οικονομικής και τεχνικής πρότασης που κατέθεσε η κοινοπραξία.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις ξένες εταιρείες που χειραγώγησαν δημόσια έργα από τις αρχές της δεκαετίας του 80 έως και το 2012, κάνει την κατάσταση ακόμα πιο πολύπλοκη.

Πρόσφατα το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτή αίτηση αναστολής για το έργο Άκτιο-Αμβρακία που υπέβαλε η ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture, συμφερόντων της οικογένειας Εμφιετζόγλου.

Η ιταλική εταιρεία ζητά να ακυρωθεί η ανάθεση του έργου στο σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ που μειοδότησε, δεδομένου πως και στις 2 εταιρείες επιβλήθηκαν πρόστιμα για τη συμμετοχή τους στο καρτέλ των δημοσίων έργων.

Η οριστική απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις σε διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη.

Με εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η απόφαση του ΣτΕ για τη διπλή προσφυγή που έχει καταθέσει όμιλος Μυτιληναίος σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό.

Η ΜΕΤΚΑ έχει ζητήσει τον αποκλεισμό από το διαγωνισμό των υπόλοιπων σχημάτων λόγω της συμμετοχής τους στο καρτέλ, ενώ έχει προσφύγει και κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με την οποία αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Στελέχη της Αττικό Μετρό τονίζουν πως η εταιρεία είναι προετοιμασμένη για τις αποφάσεις του ΣτΕ. Ωστόσο, δεν αποκλείουν να ακυρωθεί ο διαγωνισμός σε περίπτωση που το ΣτΕ δικαιώσει τη ΜΕΤΚΑ.

Η ΜΕΤΚΑ συμμετείχε στο διαγωνισμό μαζί με την FCC Construccion και την Archirodon, οι οποίες ήταν 2 από τις μόλις 4 ξένες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Ελέγχονται από υπολογιστές, εκμηδενίζουν τα ανθρώπινα λάθη και μειώνουν το κόστος λειτουργίας. Στην Αθήνα μπλόκαραν την αυτόματη λειτουργία οι συνδικαλιστές.
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Ο άγνωστος… πόλεμος για τις άδειες στο Μετρό
Ο άγνωστος… πόλεμος για τις άδειες στο Μετρό
Οι συνδικαλιστές αποφάσισαν ημιαπασχόληση στην τεχνική βάση που συντηρεί τους συρμούς μόλις άνοιξε η συζήτηση για εξορθολογισμό των αδειών.
Ο άγνωστος… πόλεμος για τις άδειες στο Μετρό
Μέχρι τη Νίκαια το δίκτυο του μετρό
Μέχρι τη Νίκαια το δίκτυο του μετρό
Μέχρι τη Νίκαια θα φθάνει τον Ιούνιο η γραμμή 3 του Μετρό καθώς ολοκληρώνονται οι τρεις σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά.
Μέχρι τη Νίκαια το δίκτυο του μετρό
Τρεις ισχυρές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό
Τρεις ισχυρές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό
Για σήμερα έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τη γραμμή 4 του Μετρό από τα τρία υποψήφια σχήματα, δηλαδή ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, J&P Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy.
Τρεις ισχυρές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό