Skip to main content

Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά

Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά

Νέα αύξηση κερδών και τζίρου σημείωσε το 2018 ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, τον οποίο εκμεταλλεύεται μέσω της θυγατρικής ΣΕΠ Α.Ε., ο κινεζικός κολοσσός της Cosco Shipping Ports.

Πρόκειται για τη δραστηριότητα της παραχώρησης εκμετάλλευσης, βάσει της σχετικής συμφωνίας που υπεγράφη το 2009 ανάμεσα στην Cosco και το Ελληνικό Δημόσιο, από την οποία ο ΟΛΠ καταγράφει σημαντικά έσοδα σε ετήσια βάση. Για την δε Cosco Shipping Ports, έναν παγκόσμιο όμιλο εκμετάλλευσης δεκάδων λιμανιών τόσο στην Κίνα, όσο και στο εξωτερικό, το λιμάνι του Πειραιά παρέμεινε και το 2018 το «στολίδι στο στέμμα», καταγράφοντας τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των εκτός Κίνας εγκαταστάσεων.

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Cosco Shipping Ports, τα καθαρά κέρδη της ΣΕΠ το 2018 ανήλθαν σε 21,2 εκατ. ευρώ (23,8 εκατ. δολάρια), καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 19,1%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 26% σε 205 εκατ. ευρώ (230 εκατ. δολάρια). Η ανοδική αυτή πορεία αποδίδεται στην αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, που διαμορφώθηκε σε 4,4 εκατ. κοντέινερ (από 3,69 εκατ. το 2017) σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 19,4%. 

Μάλιστα, η θετική πορεία των μεγεθών του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά συνεχίζεται και φέτος, καθώς, με βάση τα στοιχεία του μήνα Φεβρουαρίου, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού, διακινήθηκαν σχεδόν 406.000 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που αποτελεί αύξηση κατά 25,6%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Παράλληλα, το πρώτο δίμηνο του 2019 έχει ολοκληρωθεί με ετήσια άνοδο της τάξεως του 22,2%, καθώς διακινήθηκαν σχεδόν 800.000 εμπορευματοκβιώτια. Υπενθυμίζεται ότι κατά τον Ιανουάριο, από τον Πειραιά «πέρασαν» 393.000 κοντέινερ, μέγεθος αυξημένο κατά 18,8% σε ετήσια βάση. 

Το επίτευγμα του λιμανιού του Πειραιά αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, δεδομένου ότι το 2018, οι συνθήκες που επικράτησαν στο παγκόσμιο εμπόριο δεν ήταν και οι πλέον ευνοϊκές. Πάντως, οι εξαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν κατά 12,6% σε 4,62 τρις δολάρια.

Μεγάλο μέρος των εξαγωγών των εν λόγω προϊόντων πραγματοποιήθηκε μέσω της συμμαχίας Ocean Alliance, στην οποία συμμετέχουν μερικές από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (μεταξύ των οποίων και η ίδια η Cosco). Συνολικά, ο όμιλος Cosco Shipping Ports κατέγραψε ετήσια έσοδα ύψους 1 δις δολαρίων, μια αύξηση της τάξεως του 57,6%, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 40,3% σε 293,7 εκατ. δολάρια. 

Για το 2019, μεταξύ των νέων επενδύσεων στις εγκαταστάσεις του Πειραιά, θα πρέπει να αναμένεται και η εφαρμογή ενός νέου συστήματος διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Navis, που αποσκοπεί στην ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση της αποδοτικότητας.

Ήδη, το σχετικό σύστημα έχει εγκατασταθεί σε τρεις λιμενικές εγκαταστάσεις της Cosco, όπως σε εκείνες της Βαλένθια (Ισπανία) και της Αμβέρσας (Βέλγιο), ενώ σταδιακά θα ολοκληρωθεί η τοποθέτησή του στο σύνολο των λιμανιών που εκμεταλλεύεται ο όμιλος, μεταξύ των οποίων και σε αυτό του Πειραιά. Παράλληλα, η Cosco στοχεύει πλέον στην απόκτηση/διαχείριση νέων λιμανιών εκτός Ευρώπης, με την έμφαση να δίνεται στις περιοχές της νοτιοανατολικής Ασίας, της Νότιας Αμερικής και της Αφρικής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Αποφάσεις σε έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου για απεμπλοκή του κέντρου logistics, δύο σταθμών πάρκινγκ, του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας και του 6άστερου ξενοδοχείου.
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Δικαστικό θρίλερ για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ
Δικαστικό θρίλερ για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ
Συζητήθηκε στο ΣτΕ προσφυγή των ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ. Ζητούν να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του προβλήματα κρουαζιέρας. Κρίσιμη η απόφαση και για τα έργα του ΟΛΘ.
Δικαστικό θρίλερ για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ
Σχέδιο «Β» της Cosco για παράκαμψη του Πειραιά
Σχέδιο «Β» της Cosco για παράκαμψη του Πειραιά
Το λιμάνι της Τεργέστης είναι έτοιμο να παίξει το ρόλο της εναλλακτική πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, αν συνεχιστεί το μπλοκάρισμα επενδύσεων στην Ελλάδα.
Σχέδιο «Β» της Cosco για παράκαμψη του Πειραιά
Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
«Κόβεται» το εμπορικό κέντρο στο σταθμό της κρουαζιέρας, μετά την απόφαση του ΚΑΣ. «Εκρηκτική» η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το α' τρίμηνο.
Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
«Καλπάζει» η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
«Καλπάζει» η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
Tο 2019 θα είναι το πρώτο έτος κατά το οποίο η Cosco είναι σε θέση να αξιοποιήσει την πλήρη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
«Καλπάζει» η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
Πώς απογείωσε η Cosco το λιμάνι του Πειραιά
Πώς απογείωσε η Cosco το λιμάνι του Πειραιά
Δέκα χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση, το λιμάνι έφθασε στην έκτη από την 37η θέση στην Ευρώπη και δεύτερη στη Μεσόγειο. Τεράστια αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με μειωμένο λειτουργικό κόστος.
Πώς απογείωσε η Cosco το λιμάνι του Πειραιά