fbpxSeptona: Η ελληνική εταιρία που κατέκτησε 5 ηπείρους! | Economistas.gr
Skip to main content

Septona: Η ελληνική εταιρία που κατέκτησε 5 ηπείρους!

Septona: Η ελληνική εταιρία που κατέκτησε 5 ηπείρους!

Καταφέρνει να αναπτύσσεται διαρκώς, προχωρώντας με σταθερά βήματα σε νέες επενδύσεις, συνάπτοντας  σημαντικές συνεργασίες με τους κορυφαίους του ευρωπαϊκού -και όχι μόνο- τομέα του λιανεμπορίου και «ανοίγοντας» νέες αγοράς.

Η εταιρεία προϊόντων προσωπικής υγιεινής  Septona, μία 100% ελληνική οικογενειακή εταιρεία με πάνω από 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, έχει πετύχει να καθιερωθεί ως μία από τις σημαντικότερες στον κλάδο της εντός και εκτός συνόρων, με τζίρο που πέρυσι ξεπέρασε τα 70 εκατ. ευρώ και επενδύσεις πάνω από 55 εκατ. ευρώ την τελευταία 8ετία

Ιδρύθηκε το 1973 με πρωταρχικό σκοπό την παραγωγή μπατονετών και σύντομα επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως μωρομάντηλα, βρεφοκαλλυντικά, δίσκους & μαντήλια ντεμακιγιάζ, σερβιέτες, υγρά μαντήλια καθαρισμού και υποσέντονα.

Εξαγωγές σε 70 χώρες

Στα πλαίσια της συνεχούς ανάπτυξής της, τα τελευταία χρόνια έχει διευρύνει τις δραστηριότητές της και στην αγορά των τροφίμων, δημιουργώντας δύο καινοτόμες σειρές προϊόντων χωρίς γλουτένη, ριζογκοφρέτες και δημητριακά πρωινού. Σήμερα, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παραγωγούς προϊόντων ατομικής φροντίδας παγκοσμίως με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 70 χώρες, σε 5 ηπείρους: από την Ευρώπη και τη Ρωσία μέχρι το Ιράν και την Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ και την Λατινική Αμερική μέχρι την Κίνα και την Αυστραλία! Η εταιρία εξάγει πάνω απο το 65% της παραγωγής της!

Η Septona διαθέτει σήμερα τέσσερα εργοστάσια, συνολικού εμβαδού 60.000 τ.μ., στα Οινόφυτα, στα οποία παράγονται 600 έτοιμα προϊόντα κάθε λεπτό, ένα εργοστάσιο στη Βουλγαρία και 4 κέντρα διανομής στην Ευρώπη. Είναι η μοναδική ευρωπαϊκή επιχείρηση με 100% καθετοποίηση στην παραγωγή και με δικά της κέντρα διανομής σε πέντε χώρες. Με υψηλή προστιθέμενη αξία, οι σειρές της SEPTONA, Lady Care, Cotton Care, Baby Pure και Medi Care είναι προϊόντα ελληνικού σχεδιασμού και παραγωγής και καλύπτουν τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας, διατηρώντας την προτίμηση των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.

Όπως σημειώνει η διοίκηση, η σημαντική τεχνογνωσία και οι συνεχείς ποιοτικοί έλεγχοι στη διαδικασία παραγωγής των προϊόντων έχουν εξασφαλίσει τη μακρόχρονη εμπιστοσύνη των πελατών της εταιρείας, με αποτέλεσμα η Septona να παράγει σήμερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τους μεγαλύτερους λιανέμπορους παγκοσμίως. Boots, Aldi, Migros, Carrefour και πολλές ακόμη  μεγάλες πολυεθνικές, εμπιστεύονται την ελληνική βιομηχανία ώστε να παράγει για λογαριασμό τους. Αποτελεί δε μία από τις τρεις μεγαλύτερες βιομηχανίες του χώρου στην Ευρώπη, με το κομμάτι του private label να αντιπροσωπεύει ποσοστό λίγο πάνω από τον 50% του συνόλου των εξαγωγών. Το υπόλοιπο μέρος των εξαγωγών αφορά σε  προϊόντα με την επωνυμία Septona, που πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες.

Οι εξαγωγές αυξάνονται συνεχώς και σήμερα αντιπροσωπεύουν τα 2/3 του συνολικού κύκλου εργασιών. Μάλιστα το 40% των εξαγωγών κατευθύνεται στις πλέον απαιτητικές αγορές της Ευρώπης, όπως είναι η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία.

Επενδύσεις

Η  Septona περιλαμβάνεται μεταξύ των εταιρειών εκείνων, όπου η κρίση δεν αποτέλεσε πρόσκομμα για νέες επενδύσεις και ανάπτυξη.  Το 2017 ολοκλήρωσε 6ετές επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 36 εκατ. ευρώ, ενώ υλοποιεί νέο 2ετές 20 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα. Οι επενδύσεις αφορούν σε νέα προϊόντα, αύξηση παραγωγικότητας στα υπάρχοντα και σε νέες γραμμές. Οι επενδύσεις μεταφράζονται παράλληλα και σε νέες θέσεις εργασίας. Τα τελευταία επτά χρόνια σημειώθηκε αύξηση κατά 70%-75% σε ανθρώπινο δυναμικό με την εταιρεία να απασχολεί σήμερα περίπου 500 άτομα στα εργοστάσιά της στα Οινόφυτα Βοιωτίας και στο σύγχρονο εργοστάσιο στην Βουλγαρία, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες των εξαγωγών στις χώρες κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και στα 4 κέντρα διανομής που διαθέτει στην Ευρώπη.

Κύκλος εργασιών

Ο όμιλος παρουσίασε συνολικές πωλήσεις πάνω από 66 εκατ. ευρώ το 2017 και με βάση τα στοιχεία για το 2018 κινήθηκε σημαντικά υψηλότερα των 70 εκατ. ευρώ πέρυσι, καθώς μόνο από την ελληνική αγορά η ανάπτυξη κινήθηκε με άνοδο πάνω από 30%. Η πορεία εντός Ελλάδας αποδίδεται στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της που αντικατοπτρίζεται και στα ανοδικά μερίδια των κατηγοριών που δραστηριοποιείται.

Ειδικότερα όπως επισημαίνει η διοίκηση, η σημαντική αυτή άνοδος οφείλεται στην επένδυση σε στρατηγικούς πυλώνες όπως:

α) Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας: Αναδιοργάνωση του εμπορικού τμήματος με την ενσωμάτωση αναγνωρισμένων και έμπειρων στελεχών υψηλότατου επιπέδου δημιουργώντας έτσι ένα από τα πιο δυναμικά και άρτια οργανωμένα τμήματα στην Ελληνική αγορά.

β) Έρευνα για ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες: Βελτίωση υπαρχόντων προϊόντων αλλά και ανάπτυξη νέων καινοτόμων σειρών υψηλής προστιθέμενης αξίας για τον καταναλωτή και στρατηγικού ενδιαφέροντος για το λιανεμπόριο.

γ) Στοχευμένη επικοινωνία της μάρκας με τους καταναλωτές: Εστίαση σε εξειδικευμένες ενέργειες μάρκετινγκ και διαφήμισης με έμφαση στις νέες τεχνολογίες.

δ) Βελτίωση της παραγωγικότητας των εργοστασίων: Ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού, των εγκαταστάσεων αλλά και των συστημάτων ποιότητας.

Επίσης σημαντική είναι και η πορεία της εξαγωγικής δραστηριότητας με περαιτέρω διείσδυση της μάρκας Septona σε νέες αγορές όπως Μάλτα, Γεωργία, Ιορδανία, Σενεγάλη, Κίνα και Ρωσία.

Σημαντικές Ημερομηνίες

1973: Ίδρυση της εταιρείας με αντικείμενο την παραγωγή μπατονετών.

1983: Εξαγοράστηκε το 50% της επιχείρησης και το 1990 ολοκληρώθηκε η εξαγορά από την οικογένεια Ευαγγελίου.

1992: Πρώτη εμπορική συμφωνία για εξαγωγές στη Σαουδική Αραβία.

1994: Λανσάρισμα βαμβακιού.

1999: Μετεγκατάσταση σε νέα γραφεία και μονάδα παραγωγής. Λανσάρισμα δίσκων ντεμακιγιάζ.

2000: Λανσάρισμα μωρομάντηλων, υγρομάντηλων και μαντηλιών ντεμακιγιάζ.

2005: Λανσάρισμα σερβιετών.

2010: Λανσάρισμα υποσέντονων.

2011: Νέα παραγωγική μονάδα στη Βουλγαρία.

2012: Ξεκινάει η κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Οινόφυτα Βοιωτίας επιφάνειας 5.000 τ.μ. συνολικής επένδυσης 7 εκατ. ευρώ η οποία ολοκληρώθηκε το 2014.

2014: Λανσάρισμα Βρεφικής σειράς.

2014: Έναρξη νέας δραστηριότητας στο χώρο των τροφίμων με τη νέα σειρά υγιεινών σνακ WELLY.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ιστορία επιτυχίας της Ευρωχαρτική που από μικρή ομόρρυθμη εταιρεία κατάφερε να εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας. Ποια είναι τα επόμενα σχέδια.
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η εταιρία ξεκίνησε στην καρδιά της κρίσης ως εμπορική, πέτυχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και πλέον επεκτείνεται στον τομέα της παραγωγής ραδιοφαρμάκων.
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Το success story της Καράτζης: Άπλωσε τα... δίχτυα της σε πάνω από 60 χώρες κατακτώντας την κορυφή στον κλάδο της, μπήκε στον τουρισμό και τώρα επεκτείνεται δυναμικά στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας.
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Με τα επώνυμα ρούχα BSB και Lynne, η B&F κερδίζει συνεχώς έδαφος στις αγορές του εξωτερικού, όπου πραγματοποιείται το 24% του τζίρου.
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
Η εισηγμένη εταιρεία παιχνιδιών πέρασε την κρίση με συνεχή αύξηση τζίρου και έφθασε σε ρεκόρ κερδών το 2018, ενώ έχει κατακτήσει ισχυρή θέση στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών