fbpxΚυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις | Economistas.gr
Skip to main content

Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις

Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Φωτο: Shutterstock

Σημαντικές αποφάσεις για την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ ελήφθησαν σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου το απόγευμα της Παρασκευής, στον απόηχο της γνωμοδότησης του ΚΑΣ για την κήρυξη του μισού Πειραιά σε χώρο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν οι υπουργοί Επικρατείας, Ναυτιλίας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, ο υφυπουργός Πολιτισμού και στελέχη του ΟΛΠ, αποφασίστηκε να δρομολογηθεί η έγκριση σημαντικών επενδύσεων που υπερβαίνουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Κέντρο logistics

Μεταξύ αυτών είναι κέντρο logistics αξίας 60 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, η κινεζική Cosco Shipping, θεωρεί μείζονος σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού. Τα σχέδια του ΟΛΠ περιλαμβάνουν την κατεδάφιση των υφιστάμενων αποθηκών έκτασης 16.000 τμ στην περιοχή του ΟΔΔΥ και την ανέγερση νέων, εμβαδού 48.000 τμ.

Στελέχη του Οργανισμού τονίζουν πως το κέντρο logistics είναι απαραίτητο προκειμένου να μετατραπεί σε κόμβο διακίνησης εμπορευμάτων ο Πειραιάς. Προσθέτουν πως αρκετοί πελάτες του ΟΛΠ, όπως η Hewlett Packard ζητούν την κατασκευή του κέντρου το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά στην καθιέρωση του Πειραιά ως κόμβου και για προϊόντα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η υλοποίηση της επένδυσης είχε μπλοκάρει λόγω της αρνητικής γνωμοδότησης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στην οποία συμμετέχουν στελέχη από αρκετά υπουργεία. Πηγές με γνώση της υπόθεσης τονίζουν πως πίσω από την αρνητική γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ βρίσκεται η πρόθεση ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης να μην υπάρξει ανταγωνισμός στο σχεδιαζόμενο εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο.

Στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ο ΟΛΠ θα υποβάλει αιτιολογική έκθεση σύμφωνα με την οποία το κέντρο στον ΟΔΔΥ δε θα λειτουργεί ανταγωνιστικά σε εκείνο που σχεδιάζεται στο Θριάσιο.

Τα δύο πάρκινγκ

Αιτιολογικές εκθέσεις θα καταθέσει ο Οργανισμός και για την κατασκευή δύο κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 150.000 τμ, για τα οποία επίσης γνωμοδότησε αρνητικά η ΕΣΑΛ.

Η επένδυση των 27 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να εγκριθεί από τη διυπουργική επιτροπή καθώς στην αιτιολογική έκθεση θα αναφέρεται πως οι ταράτσες των 2 κτηρίων δεν περιλαμβάνονται στο συντελεστή δόμησης και ως εκ τούτου το ύψος τους δεν υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο.

Terminal κρουαζιέρας

Σε ό,τι αφορά το νέο terminal κρουαζιέρας, προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ, στη σύσκεψη του Μεγάρου Μαξίμου αποφασίστηκε να προχωρήσει η υλοποίησή του, δίχως την κατασκευή εμπορικού κέντρου.

Ως εκ τούτου, ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας θα έχει έκταση 22.000 τμ και όχι 40.000 τμ που προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό μαζί με το mall.

Το ξενοδοχείο

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη συζητήθηκε και η επένδυση του ξενοδοχείου 6 αστέρων που θέλει ο ΟΛΠ να κατασκευάσει στο Πόρτο Λεόνε.

Το ΚΑΣ γνωμοδότησε πως το ξενοδοχείο θα πρέπει να είναι χαμηλότερο από 4 ορόφους και πως ο όγκος του θα πρέπει να είναι μικρότερος. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στελέχη του ΟΛΠ θεωρούν πως η επένδυση μπορεί να προχωρήσει λαμβάνοντας υπόψη τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι
Μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι
Κέντρο logistics, κτίρια στάθμευσης, κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας και ξενοδοχείο περιλαμβάνεται στο πακέτο επενδύσεων που απορρίφθηκε.
Μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, κόντρα στους αντίθετους ανέμους του παγκόσμιου εμπορίου. Συνεχίζεται και φέτος η αύξηση στα διακινούμενο κοντέινερ με ρυθμό 25%.
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Ο Πειραιάς «σημείο κλειδί» για την κινεζική επέκταση στην ΕΕ
Ο Πειραιάς «σημείο κλειδί» για την κινεζική επέκταση στην ΕΕ
Με την κίνηση αγαθών να έχει δεκαπλασιαστεί από το 2008, το λιμάνι του Πειραιά φέτος αναμένεται να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη.
Ο Πειραιάς «σημείο κλειδί» για την κινεζική επέκταση στην ΕΕ
ΚΑΣ: «Ναι» στην κήρυξη του Πειραιά σε αρχαιολογικό χώρο
ΚΑΣ: «Ναι» στην κήρυξη του Πειραιά σε αρχαιολογικό χώρο
Όπως ειπώθηκε και στη συνεδρίαση του ΚΑΣ, η κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου του Πειραιά ήταν κάτι αναμενόμενο, πολύ περισσότερο τώρα που το master plan του ΟΛΠ συνιστά χωρική ρύθμιση.
ΚΑΣ: «Ναι» στην κήρυξη του Πειραιά σε αρχαιολογικό χώρο
«Βόμβα» στις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά
«Βόμβα» στις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά
Το ΚΑΣ μετά από μαραθώνια και επεισοδιακή συνεδρίαση που ολοκληρώθηκε αργά χθες το βράδυ γνωμοδότησε να κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος μεγάλο τμήμα της πόλης του Πειραιά.
«Βόμβα» στις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά
Στο ΣτΕ η επέκταση του λιμανιού του Πειραιά
Στο ΣτΕ η επέκταση του λιμανιού του Πειραιά
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, το απασχόλησε και θα το απασχολήσει μεθαύριο το ζήτημα της σύμβασης της επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, που είχε δρομολογηθεί για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων του ΟΛΠ.
Στο ΣτΕ η επέκταση του λιμανιού του Πειραιά