fbpxΦάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir | Economistas.gr Skip to main content

Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir

Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir

Οι περισσότεροι γνωρίζουν το Salospir, ένα από τα πιο δημοφιλή αναλγητικά – αντιφλεγμονώδη φάρμακα της αγοράς. Λιγότερο γνωστό είναι, όμως, ότι πίσω από αυτό το δημοφιλές φάρμακο βρίσκεται ένας ελληνικός όμιλος φαρμακευτικών επιχειρήσεων με κυρίαρχη θέση στην αγορά και δυναμική, εξωστρεφή ανάπτυξη ακόμη και μέσα στα χρόνια της μεγάλης κρίσης.

Έχοντας ολοκληρώσει υψηλές επενδύσεις που προσέγγισαν τα 80 εκατ. ευρώ την περίοδο της ύφεσης της Ελληνικής Οικονομίας και σχεδιάζοντας νέες, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν την επόμενη τριετία τα 15 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη, ΟΦΕΤ, αναδεικνύεται μεταξύ των πρωταγωνιστών του ελληνικού επιχειρείν.

Με συνολικό κύκλο εργασιών άνω των 80 εκατ. ευρώ το 2018, ο όμιλος εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία προμήθειας φαρμακευτικών σκευασμάτων, από πλευράς όγκου, στα φαρμακεία διακινώντας πάνω από 21 εκατομμύρια τεμάχια ετησίως.

Το νέο στοίχημα του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκηση «παίζεται» πλέον στον τομέα των εκχυλισμάτων φαρμακευτικών φυτών, όπου ο όμιλος θα δραστηριοποιηθεί μέσω της νεοσύστατης εταιρείας Uniherbo.

Ναυαρχίδα του ομίλου αποτελεί η εταιρεία Unipharma, η οποία ιδρύθηκε πριν από 56 χρόνια από τον φαρμακοποιό Κλέωνα Τσέτη, με στόχο την ενδυνάμωση της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στην φαρμακευτική βιομηχανία, μέσα από την ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση καινοτόμων φαρμάκων.

Αυτό το κατάφερε ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της εταιρείας καθώς  αποτέλεσε την πρώτη παγκοσμίως που παρουσίασε μια φαρμακευτική ουσία, τη φαινοβαρβιτάλη ως πόσιμο διάλυμα, παράγοντας το φάρμακο LUMIDROPS®, καθώς και ένα συνδυασμό ουσιών (φαινοβαρβιτάλης και οματροπίνης) με την εμπορική επωνυμία NOVALUMINE® (ηρεμιστικό και σπασμολυτικό).

Οι ημερομηνίες - ορόσημα

Η συνέχεια της ανάπτυξης δόθηκε μέσα από το λανσάρισμα ιδιαίτερα γνωστών σκευασμάτων.

Ειδικότερα:

1977: Εισαγωγή του SALOSPIR. Ήταν το πρώτο προϊόν ακετυλοσαλικυλικού οξέος που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη σε μορφή δισκίων με εντεροδιαλυτή επικάλυψη, σε δοσολογικές μορφές που κυμαίνονται από 80-1.000 mg. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον περασμένο Οκτώβριο, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δικαίωσε τον ΟΦΕΤ σε διαμάχη με το γερμανικό κολοσσό Bayer για τη συσκευασία του Salospir. Όπως έγραψε το Bloomberg, «η Bayer AG δεν κατάφερε να πείσει ότι ένας Έλληνας ανταγωνιστής παραβίασε τα δικαιώματά της ως προς τα εμπορικά σήματα (σ.σ.: της ασπιρίνης) χρησιμοποιώντας ένα μοτίβο κυματοειδούς πράσινης και λευκής λωρίδας στη συσκευασία του».

1990: Εξειδίκευση στην θεραπεία των παθήσεων του θυροειδούς αδένα. Το Τ4®, προϊόν για τη θεραπεία παθήσεων του θυρεοειδούς αδένα, αποτελεί ένα εξειδικευμένο προϊόν που διατίθεται σε 13 διαφορετικές περιεκτικότητες σε ατομικευμένα δοσολογικά σχήματα.

1992: Εισαγωγή APOTEL. Ήταν το πρώτο παγκοσμίως ενέσιμο σκεύασμα παρακεταμόλης, βάσει μεθόδου διαλυτοποίησης της παρακεταμόλης που ανέπτυξε η Unipharma.

1998: Η Unipharma απέκτησε Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας για τα ενέσιμα διαλύματα παρακεταμόλης και παρακεταμόλης σε συνδυασμό με άλλες δραστικές ουσίες.

Εξαγωγές σε 61 χώρες

Σήμερα ο όμιλος απασχολεί περισσότερους από 500 εργαζόμενοι ενώ τα προϊόντα του εξάγονται σε 61 χώρες του κόσμου σε 4 ηπείρους.

Ο τζίρος της Unipharma ανήλθε το 2017 σε 55 εκατ. ευρώ και ο τζίρος της Intermed ανήλθε σε 22 εκατ. ευρώ, με το 18% του συνολικού κύκλου εργασιών να αφορά σε εξαγωγές, δείγμα της έντονης εξωστρέφειας του ομίλου τα τελευταία χρόνια.  Το 2018 η εταιρεία κινήθηκε περαιτέρω ανοδικά με τις πωλήσεις στα φαρμακεία να κινούνται με άυξηση της τάξης του 8%.

Όπως σημειώνει η διοίκηση, ο όμιλος (με τις φαρμακοβιομηχανίες Unipharma, InterMed και τη Pharmabelle), με επικεφαλής τις κυρίες Ιουλία και Ειρήνη Τσέτη, αφήνει πίσω του την 10ετή οικονομική ύφεση, η οποία ταλάνισε την ελληνική οικονομία, την αγορά εργασίας αλλά και την κοινωνία, και σχεδιάζει ήδη το μέλλον με αισιοδοξία, και συγκεκριμένους στόχους για τον κλάδο και την επιχειρηματικότητα.

Τα τρία εργοστάσια παραγωγής του ομίλου, θεωρούνται από τα πλέον σύγχρονα που μπορεί να επιδείξει η ελληνική βιομηχανία. Οι σημερινές εγκαταστάσεις παραγωγής της Unipharma προέκυψαν από επέκταση των παλαιότερων, μέσα από επένδυση ύψους 35 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε, μεσούσης της ύφεσης. Η κατασκευή διήρκησε από το 2012 - 2014 και το 2015 ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες εργασίες validation ώστε να τεθούν σε λειτουργία βασικές γραμμές παραγωγής.

Οι νέες πλέον εγκαταστάσεις, αποτελούν πρότυπο βιοκλιματικής εφαρμογής, προσανατολισμένο στη πλήρη εκμετάλλευση των κλιματικών συνθηκών για τη λειτουργία του με παράλληλη μείωση κάθε ενεργοβόρας διαδικασίας, σε πλήρη εναρμόνιση με το φυσικό περιβάλλον.

Η συνολική επιφάνεια του νέου εργοστασίου είναι 9.500 τ.μ. και η παραγωγική δυναμικότητα ανέρχεται σε 2 δισεκατομμύρια δισκία και 50 εκατομμύρια μονάδες ενεσίμων σε ετήσια βάση. Το νέο εργοστάσιο είναι εφοδιασμένο με τα πιο πρόσφατης τεχνολογίας συστήματα παραγωγής, συσκευασίας και ποιοτικού ελέγχου, ενώ όλες οι διαδικασίες παρακολουθούνται και ελέγχονται από νέα, καινοτόμα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (BMS).

Επίσης, η συνολική επιφάνεια του εργοστασίου της Intermed ανέρχεται σε 17.000 τμ. Η InterMed ιδρύθηκε το 1996 από το φαρμακοποιό Κλέωνα Τσέτη. Χάρη στα καινοτόμα προϊόντα της από τους τομείς των οδοντιατρικών, δερμοκαλλυντικών, γυναικολογικών, παιδιατρικών κλπ, επιδεικνύει συνεχή ανοδική πορεία. Αποτέλεσμα αυτής της πορείας, είναι η καθιέρωση της InterMed στην ελληνική και διεθνή αγορά με brands όπως τα Unisept, Chlorhexil, Eva, Reval και πολλά άλλα, σκευάσματα τα οποία βρίσκονται σχεδόν σε κάθε σπίτι.

Ο όμιλος δραστηριοποιείται επίσης στην Κύπρο με την εμπορική εταιρεία Pharmabelle, η οποία δημιουργήθηκε το 2014. Αντιπροσωπεύει στην τοπική αγορά αλλά προωθεί και σημαντικό μέρος των εξαγωγών των προϊόντων των Unipharma και Intermed, και αναπτύσσει στρατηγικές συνεργασίες με προμηθευτές και επιχειρήσεις υψηλών προδιαγραφών.

Ακαδημία ΟΦΕΤ & Ίδρυμα Κλέων Τσέτης

Η δημιουργία της Ακαδημίας ΟΦΕΤ και το Ίδρυμα ΑΜΚΕ Κλέων Τσέτης θεωρούνται δύο ιδιαίτερα σημαντικές ενέργειες από την οικογένεια Τσέτη.

Η Ακαδημία ΟΦΕΤ είναι η «ομπρέλα», κάτω από την οποία βρίσκουν στέγη όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και λοιπές εκπαιδευτικής φύσης δραστηριότητες που διοργανώνει ο όμιλος όχι μόνο για λογαριασμό του προσωπικού του, αλλά και για λογαριασμό προσωπικού τρίτων φορέων ενισχύοντας τη συνεργασία του ομίλου με ερευνητικά Κέντρα, Ινστιτούτα και πανεπιστήμια.

Η ΑΜΚΕ Κλέων Τσέτης προωθεί δράσεις που υλοποιούνται μέσα από δύο βασικούς άξονες: την ενίσχυση της εκπαίδευσης και της επιστήμης και την ενδυνάμωση της κοινωνίας. Η ΑΜΚΕ προσφέρει υποτροφίες σε μεταπτυχιακούς φοιτητές Φαρμακευτικής, ενώ παράλληλα, στηρίζει και ενισχύει δράσεις Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων μέσα από χορηγίες εκδηλώσεων, δωρεές εξοπλισμού, χρηματοδότηση ερευνητικών ομάδων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ιστορία επιτυχίας της Ευρωχαρτική που από μικρή ομόρρυθμη εταιρεία κατάφερε να εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας. Ποια είναι τα επόμενα σχέδια.
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η εταιρία ξεκίνησε στην καρδιά της κρίσης ως εμπορική, πέτυχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και πλέον επεκτείνεται στον τομέα της παραγωγής ραδιοφαρμάκων.
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Το success story της Καράτζης: Άπλωσε τα... δίχτυα της σε πάνω από 60 χώρες κατακτώντας την κορυφή στον κλάδο της, μπήκε στον τουρισμό και τώρα επεκτείνεται δυναμικά στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας.
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Με τα επώνυμα ρούχα BSB και Lynne, η B&F κερδίζει συνεχώς έδαφος στις αγορές του εξωτερικού, όπου πραγματοποιείται το 24% του τζίρου.
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
Η εισηγμένη εταιρεία παιχνιδιών πέρασε την κρίση με συνεχή αύξηση τζίρου και έφθασε σε ρεκόρ κερδών το 2018, ενώ έχει κατακτήσει ισχυρή θέση στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών