Skip to main content

Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές

Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Φωτο: Shutterstock

Στέκεται δυναμικά στα ράφια του λιανεμπορίου, δίπλα σε πολυεθνικούς κολοσσούς απορρυπαντικών, καταφέρνοντας  να κερδίζει μερίδια και να αντιστέκεται στην κρίση. Παράλληλα «στρώνει» τα τραπέζια σε χιλιάδες ελληνικά -και όχι μόνο- εστιατόρια.  Η εταιρεία εμπορίας και παραγωγής προϊόντων χάρτου και υγρών απορρυπαντικών,  Ευρωχαρτική, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ελληνικής εταιρείας, η οποία καθ’ όλη της διάρκεια της δεκαετούς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας,  διατήρησε την κερδοφόρο πορεία της πετυχαίνοντας σταθεροποίηση του τζίρου της, ο οποίος έφτασε πέρυσι τα  46,5 εκατ. ευρώ.

Η  Ευρωχαρτική  ιδρύθηκε το 1993, ωστόσο, η ιστορία της αρχίζει το 1985, όταν συστήνεται στο Περιστέρι η ομόρρυθμη εταιρεία «Ν. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ - Ι. ΤΡΑΚΑΚΗΣ Ο.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε»., από τους σημερινούς μετόχους της.

Η εταιρεία λειτουργεί σε ένα ενοικιαζόμενο κτίριο στο Περιστέρι και το 1989 νοικιάζει ακόμη έναν επιπλέον χώρο 400 τμ,  πραγματοποιώντας την πρώτη  «δειλή» επέκτασή της για παραγωγή και αποθήκευση των προϊόντων της. Η αρχική της δραστηριότητα στρέφεται στα επαγγελματικά χαρτικά για συσκευές (χειροπετσέτα, χαρτιά Υγείας) καθώς και στα κρεμοσάπουνα, ενώ απασχολεί μόλις 7 άτομα.

Τρία χρόνια αργότερα η εταιρεία μετατρέπεται στην «ΕΥΡΩΧΑΡΤ Ε.Π.Ε.», και μεταφέρεται σε νέες μεγαλύτερες εγκαταστάσεις (περί τα 1000 τμ) στον Ασπρόπυργο Αττικής,. Με την σύσταση της νέας εταιρείας, ξεκινά η δραστηριοποίηση στην εμπορία των απορρυπαντικών με σκοπό την συμπλήρωση της προϊοντικής γκάμας.

Το 1993 συστήνεται η εταιρεία ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ Α.Ε.Β.Ε. η οποία ακολουθεί μια ραγδαία ανοδική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις, των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των  αποθηκευτικών χώρων της στη Θέση Ρικιά στον Ασπρόπυργο, σχεδόν κάθε 2 χρόνια.

Το 1994 σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο, που καταφέρνει να καθιερωθεί ως ένα αναγνωρίσιμο σήμα στην ελληνική αγορά. Τον ίδιο χρόνο η εταιρεία λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη.

Το 2001 λειτουργούν γραφεία και αποθηκευτικοί χώροι σε νεοανεγερθέν κτίριο έκτασης 4.000 τμ, στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Β. Ελλάδας.

Το 2007 δημιουργούνται νέοι αποθηκευτικοί χώροι έκτασης 8.250m², στη θέση Ρυκιά, στον Ασπρόπυργο.

Σήμερα η εταιρεία έχει φθάσει να απασχολεί τα 214 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων συγκαταλέγονται άτομα από τα πρώτα κιόλας χρόνια λειτουργίας της. Σύμφωνα μάλιστα με τη διοίκηση τα δυο τελευταία χρόνια ο αριθμός του προσωπικού της έχει αυξηθεί πάνω από 22%.

Νέα επένδυση

Η έξοδος της χώρας από τα μνημόνια βρίσκει την εταιρεία με αυξημένο προσωπικό και στη φάση της ολοκλήρωσης ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος 17 εκατ. ευρώ για την ανανέωση και επέκταση της παραγωγικής της δραστηριότητας.

Με στόχο της μετεξέλιξη της Ευρωχαρτικής σε μια σύγχρονη παραγωγική εταιρεία με αναπτυξιακή προοπτική, η διοίκηση υλοποιεί ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα. Όπως σημειώνει η διοίκηση, ήδη υλοποιείται επενδυτικό πλάνο που αφορά και στις δυο επιχειρησιακές της μονάδες. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν την αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού , την εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης παλετοποίησης και τροφοδοσίας φιαλών, τη δυνατότητα εγκιβωτισμού και την καθετοποίηση της παραγωγής.

Τα αποτελέσματα της ολοκλήρωσης ενός μεγάλου μέρος των επενδύσεων είναι ήδη ορατά. Μάλιστα σημειώνεται ότι η λειτουργική χρησιμότητα και η απόδοση των νέων γραμμών που ήδη λειτουργούν, μέσα στους πρώτους μήνες του 2019 ξεπερνά το μέσο όρο του κλάδου στην Ελλάδα.  Επίσης κατά τους πρώτους έξι μήνες της λειτουργίας  τους  σημειώθηκε αύξηση 30% της παραγωγικότητας με ταυτόχρονη μείωση στο κόστος. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται και στις πωλήσεις της εταιρείας οι οποίες είναι αυξημένες κατά του πρώτους μήνες του έτους.

Το επενδυτικό πλάνο θα ολοκληρωθεί με την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων σε σύντομο χρονικό διάστημα, προσβλέποντας στην αύξηση του μεριδίου αγοράς  και στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων.  

Εξαγωγές

Αν και οι εξαγωγές της εταιρείας σήμερα αποτελούν μόνο ένα μικρό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων το οποίο είναι τη τάξης του 8%, η διοίκηση αναφέρεται στις σταθερές συνεργασίες που διατηρεί σε αρκετές χώρες της Ευρώπης αλλά και εκτός, με κύριο εξαγώγιμο προϊόν τα χάρτινα τραπεζομάντιλα με υπόστρωμα πολυαιθυλενίου, προϊόν που έχει καταστήσει την Ευρωπαϊκή σε ηγέτη στην αγορά.

Η διοίκηση επισημαίνει ότι τα προϊόντα Endless έχουν μια αξιόλογη και σταθερά αυξανόμενη παρουσία σε αγορές του εξωτερικού, όπως Κύπρο, Αλβανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Τουρκία, Ισραήλ κ.α. Η εξαγωγική δραστηριότητα της Ευρωχαρτικής επεκτείνεται επίσης και στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπου υπάρχει μια σταθερά αυξανόμενη ζήτηση για ειδικά προϊόντα όπως τα χάρτινα τραπεζομάντιλα με υπόστρωμα πολυαιθυλενίου καθώς αποτελούν καινοτομία της εταιρίας και για τα οποία δεν υπάρχει τοπική παραγωγή.

Έχοντας ως βάση τις σημαντικές επενδύσεις υποδομής των τελευταίων ετών, η εταιρεία έχει προγραμματίσει και ήδη υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εξαγωγικής ανάπτυξης με τρείς βασικούς στόχους: Τη σταθερή παρουσία μέσω αντιπροσώπων / εισαγωγέων σε όλες τις γειτονικές χώρες, τη διεύρυνση της ζήτησης για ειδικά προϊόντα σε πιο μακρινές αγορές και την υποστήριξη των σημάτων της σε επιλεγμένες γειτονικές αγορές με στόχο την ανάπτυξη μιας ισχυρής και μακροπρόθεσμης εμπορικής παρουσίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir
Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir
Καινοτομία και μεγάλες επενδύσεις ακόμη και στα χρόνια της κρίσης «έχτισαν» έναν από τους ισχυρότερους φαρμακευτικούς ομίλους της Ελλάδας με εξαγωγές σε 61 χώρες.
Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η εταιρία ξεκίνησε στην καρδιά της κρίσης ως εμπορική, πέτυχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και πλέον επεκτείνεται στον τομέα της παραγωγής ραδιοφαρμάκων.
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Το success story της Καράτζης: Άπλωσε τα... δίχτυα της σε πάνω από 60 χώρες κατακτώντας την κορυφή στον κλάδο της, μπήκε στον τουρισμό και τώρα επεκτείνεται δυναμικά στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας.
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Με τα επώνυμα ρούχα BSB και Lynne, η B&F κερδίζει συνεχώς έδαφος στις αγορές του εξωτερικού, όπου πραγματοποιείται το 24% του τζίρου.
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
Η εισηγμένη εταιρεία παιχνιδιών πέρασε την κρίση με συνεχή αύξηση τζίρου και έφθασε σε ρεκόρ κερδών το 2018, ενώ έχει κατακτήσει ισχυρή θέση στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών