Skip to main content

«Καλπάζει» η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

«Καλπάζει» η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
Φωτο: Shutterstock

Συνεχίστηκε και τον Απρίλιο, η πορεία του ΟΛΠ προς ένα ακόμα ιστορικό υψηλό, σε ό,τι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Cosco Shipping Ports, από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 406,1 χιλιάδες κοντέινερ, μέγεθος αυξημένο κατά 19,7% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο. Αντίστοιχα, κατά το διάστημα του φετινού πρώτου τετραμήνου του έτους (Ιανουάριος – Απρίλιος), από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού, έχουν «περάσει» συνολικά 1,652 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 23,2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 θα είναι το πρώτο έτος κατά το οποίο, η Cosco είναι σε θέση να αξιοποιήσει την πλήρη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, με την λειτουργία και της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, η οποία θα πλαισιώσει τις υφιστάμενες και θα αυξήσει την μηνιαία δυναμικότητα σε 600.000 κοντέινερ, από 450.000 που είναι σήμερα, ανεβάζοντας και την ετήσια δυναμικότητα σε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. 

Ωστόσο, ήδη έχουν αρχίσει να διαρρέουν σενάρια, βάσει των οποίων, η Cosco προτίθεται να κατασκευάσει μία ακόμα προβλήτα για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με την οποία, η ετήσια δυναμικότητα θα εκτιναχθεί σε 10 εκατ. κοντέινερ ετησίως. Πρόκειται για επένδυση της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, η οποία εφόσον προχωρήσει, θα ενισχύσει και το ύψος του υπό έγκριση επενδυτικού προγράμματος που έχουν επεξεργαστεί οι Κινέζοι σε πάνω από 900 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η έγκριση του εν λόγω επενδυτικού σχεδίου εξακολουθεί να παραμένει μετέωρη, καθώς, οι εκλογές έχουν οδηγήσει σε νέες καθυστερήσεις, με την τελική απόφαση να μετατίθεται για τις αρχές Ιουνίου. Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ απορρίφθηκε σε κάποια σκέλη του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και σε κάποια άλλα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), αλλά στη συνέχεια υπήρξε παρέμβαση σε ανώτερα κυβερνητικά κλιμάκια, ώστε να δοθεί λύση. Στο πλαίσιο αυτό,, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων άναψε το «πράσινο φως» για την ανέγερση και δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων στον Πειραιά, με την διοίκηση της Cosco να εκφράζει ικανοποίηση για την εν λόγω εξέλιξη, παρότι η υποχρέωση διατήρησης της εξωτερικής όψης του κτιρίου της Παγόδας, σίγουρα θα επηρεάσει την χωρητικότητα του ακινήτου και, πιθανότατα, θα αυξήσει το κατασκευαστικό κόστος. 

Εν τέλει, φαίνεται πως τα περισσότερα ακανθώδη ζητήματα, όπως η δημιουργία κέντρου αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων (logistics) και η κατασκευή δύο πενταώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, θα επιλυθούν. Εξαίρεση αποτελεί το εμπορικό κέντρο των 20.000 τ.μ., που σχεδιάζεται στον τομέα της κρουαζιέρας, που όπως όλα δείχνουν δύσκολα θα γίνει δεκτό. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει καταθέσει το σχετικό υπόμνημα με τις απαιτούμενες βελτιώσεις και αναμένει τις σχετικές αποφάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, κόντρα στους αντίθετους ανέμους του παγκόσμιου εμπορίου. Συνεχίζεται και φέτος η αύξηση στα διακινούμενο κοντέινερ με ρυθμό 25%.
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Αποφάσεις σε έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου για απεμπλοκή του κέντρου logistics, δύο σταθμών πάρκινγκ, του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας και του 6άστερου ξενοδοχείου.
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Δικαστικό θρίλερ για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ
Δικαστικό θρίλερ για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ
Συζητήθηκε στο ΣτΕ προσφυγή των ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ. Ζητούν να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του προβλήματα κρουαζιέρας. Κρίσιμη η απόφαση και για τα έργα του ΟΛΘ.
Δικαστικό θρίλερ για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ
Σχέδιο «Β» της Cosco για παράκαμψη του Πειραιά
Σχέδιο «Β» της Cosco για παράκαμψη του Πειραιά
Το λιμάνι της Τεργέστης είναι έτοιμο να παίξει το ρόλο της εναλλακτική πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, αν συνεχιστεί το μπλοκάρισμα επενδύσεων στην Ελλάδα.
Σχέδιο «Β» της Cosco για παράκαμψη του Πειραιά
Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
«Κόβεται» το εμπορικό κέντρο στο σταθμό της κρουαζιέρας, μετά την απόφαση του ΚΑΣ. «Εκρηκτική» η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το α' τρίμηνο.
Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
Πώς απογείωσε η Cosco το λιμάνι του Πειραιά
Πώς απογείωσε η Cosco το λιμάνι του Πειραιά
Δέκα χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση, το λιμάνι έφθασε στην έκτη από την 37η θέση στην Ευρώπη και δεύτερη στη Μεσόγειο. Τεράστια αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με μειωμένο λειτουργικό κόστος.
Πώς απογείωσε η Cosco το λιμάνι του Πειραιά