Skip to main content

AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών

AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών

Τρεις δεκαετίες συνεχούς δραστηριότητας συμπληρώνει το 2020 η εταιρεία εμπορίας και παραγωγής παιχνιδιών με έδρα τη Θεσσαλονίκη, AS Company, η οποία μέσα στο διάστημα αυτό έχει καταφέρει να αναδειχθεί, παρά το μεσαίο μέγεθός της, σε μια εταιρεία πρότυπο όσον αφορά στα περιθώρια κερδοφορίας αλλά και την ευελιξία της τα χρόνια της κρίσης. Μια ευελιξία που εξασφάλισε σημαντική άνοδο κύκλου εργασιών το διάστημα 2013-2018 σε συνδυασμό με την επίτευξη κερδοφορίας - ρεκόρ κατά την περσινή χρονιά. Πλέον η AS Company έχει καταφέρει μια σημαντική θέση στην ελληνική αγορά με μερίδιο 14% και στόχος της είναι η δυναμική επέκταση στις κοντινές χώρες του εξωτερικού, όπου ήδη έχει κάνει τα πρώτα σημαντικά βήματα.

Η ιστορία της AS Company ξεκινά το 1990 στο Ωραιόκαστρο όταν το ζεύγος Στράτος και Αναστασία Ανδρεάδη ίδρυσαν από κοινού την εταιρεία με κύρια στόχευση την εισαγωγή επιτραπέζιων παιχνιδιών. Ωστόσο με την πάροδο των χρόνων η επιχείρηση άρχισε να αναπτύσσεται και να καινοτομεί και μάλιστα είναι η πρώτη, η οποία το 1997 έφερε στην ελληνική αγορά, ηλεκτρονικό υπολογιστή, ειδικά διαμορφωμένο για μικρά παιδιά.

Έτη-σταθμοί:

1991: Επέκταση της εταιρίας στην Αθήνα με τη δημιουργία υποκαταστήματος και εκθεσιακού χώρου

1995: Η AS είναι η πρώτη ελληνική εταιρία στην αγορά της Κίνας.

1999: Συνεργασία με την The Walt Disney Company και ανάπτυξη licensed προϊόντων.

2000: Εισαγωγή στο ΧΑ

2007: Είσοδος στη λιανική αγορά με τα καταστήματα παιδικού ιταλικού ρούχου Idexe.

2011: Επέκταση των δραστηριοτήτων σε αγορές εκτός των ελληνικών συνόρων – Εξαγωγές.

2013: Παρά τις συγκυρίες της αγοράς, συνεχίζει να διατηρεί συνεργασίες αποκλειστικής διανομής προϊόντων με εταιρίες όπως οι: Clementoni, Famosa, HTI, Ty, Silverlit. Αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη όλων των μεγάλων οίκων και αναπτύσσει Licensed προϊόντα για ήρωες όπως: όλοι οι ήρωες της Disney (Frozen, Minnie, Mickey, Cars, κ.α.), ο Spider-Man και οι Avengers,το Star Wars, τα Minions, η Peppa, τα Χελωνονιντζάκια, κ.α. Εδραιώνει τις private label κατηγορίες προϊόντων της και αναπτύσσει νέες που να ανταποκρίνονται στις ταχείες και συνεχώς εξελισσόμενες απαιτήσεις των παιδιών σήμερα. Επεκτείνει και σταθεροποιεί την εξαγωγική της δραστηριότητα.

2016: Ίδρυση θυγατρικής στην Κύπρο

2018: Ολοκληρώνεται η ίδρυση νέας θυγατρικής εταιρίας στη Ρουμανία με την επωνυμία «AS KIDS TOYS S.R.L.»

Όπως υποστηρίζει η διοίκηση, η AS αξιοποιώντας την βαθιά τεχνογνωσία της στο χώρο των παιχνιδιών, το εκτεταμένο δίκτυο πάνω από 1.800 σημεία στην Ελλάδα) και το ισχυρό χαρτοφυλάκιο για την παραγωγή και διακίνηση διεθνώς καθιερωμένων  επώνυμων παιχνιδιών, η AS Company έχει γίνει ένας από τους βασικούς παίκτες στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα Κέντρο Logistics, προκειμένου να υποστηρίξει τις πωλήσεις και να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες της, ενώ το ιδιόκτητο κτίριο στη Θεσσαλονίκη καλύπτει έκταση 16.000 m2

Μεγέθη

Κατά την περσινή χρονιά η εταιρεία σε ενοποιημένη βάση πέτυχε πωλήσεις 27,016 εκατ. ευρώ έναντι  25,954 εκατ. ευρώ το 2017, σημειώνοντας αύξηση 4,1%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε  4,493 εκατ. ευρώ το 2018, έναντι  4,244 εκατ. ευρώ το 2017, επίπεδο ρεκόρ στην ιστορία της εταιρείας η οποία δεν έχει γνωρίσει ούτε μια ζημιογόνο χρήση. Η αύξηση του μικτού κέρδους κατά 47,4%, σε συνδυασμό προς την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους πωληθέντων και των χρηματοοικονομικών εξόδων, οδήγησαν σε περαιτέρω αύξηση των κερδών προ φόρων κατά 5,9% και των κερδών προ φόρων, τόκων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά +,4% στα  5,2 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2013 η εταιρεία έχει σημειώσει άνοδο τζίρου 60%, τετραπλάσια EBITDA και πενταπλάσια καθαρά κέρδη. Επίσης ο όμιλος αποπλήρωσε το μεγαλύτερο μέρος του δανεισμού του, ο οποίος κατά το κλείσιμο της χρήσης 2018 διαμορφώθηκε σε  λιγότερα από 100 χιλ. ευρώ έναντι  2,021 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Το 2018 η εταιρία προέβη σε επιστροφή μετοχικού κεφαλαίου με μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής κατά 0,05 ευρώ ανά μετοχή, ενώ και φέτος θα διανείμει επίσης μέσω επιστροφής 0,07 ευρώ ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στα 0,23 ευρώ στην πενταετία. Η γενναιοδωρία αυτή σε συνδυασμό με την  υγιή εικόνα του ισολογισμού αποτελεί και το κίνητρο παραμονής στο μετοχικό κεφάλαια Ελλήνων και ξένων κυρίως θεσμικών επενδυτών σε ποσοστό της τάξης του 14%.   

Σύμφωνα με τη διοίκηση το 2019, ο όμιλος στοχεύει να επιτύχει τους ετήσιους επιχειρηματικούς του στόχους, να δημιουργήσει την απαραίτητη υποδομή για τη μελλοντική του ανάπτυξη και να δώσει προτεραιότητα στην αναβάθμιση των δραστηριοτήτων του σε όλα τα επίπεδα. Ο όμιλος σταθερά επενδύει σε ετήσια βάση περί τα 7 εκατ. ευρώ στη βελτίωση των υποδομών του, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών στις επιχειρησιακές του διαδικασίες.

Προτεραιότητα δίνεται πλέον στις θυγατρικές στην Κύπρο και τη Ρουμανία και παράλληλα εξετάζονται  νέες ευκαιρίες σε άλλες βαλκανικές χώρες.

Στόχος είναι επίσης η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε όλες τις αγορές που βρίσκεται στη βιομηχανία παιδικών παιχνιδιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir
Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir
Καινοτομία και μεγάλες επενδύσεις ακόμη και στα χρόνια της κρίσης «έχτισαν» έναν από τους ισχυρότερους φαρμακευτικούς ομίλους της Ελλάδας με εξαγωγές σε 61 χώρες.
Φάρμακα σε 4 ηπείρους από τη δημιουργό του Salospir
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ιστορία επιτυχίας της Ευρωχαρτική που από μικρή ομόρρυθμη εταιρεία κατάφερε να εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας. Ποια είναι τα επόμενα σχέδια.
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η εταιρία ξεκίνησε στην καρδιά της κρίσης ως εμπορική, πέτυχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και πλέον επεκτείνεται στον τομέα της παραγωγής ραδιοφαρμάκων.
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Το success story της Καράτζης: Άπλωσε τα... δίχτυα της σε πάνω από 60 χώρες κατακτώντας την κορυφή στον κλάδο της, μπήκε στον τουρισμό και τώρα επεκτείνεται δυναμικά στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας.
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Με τα επώνυμα ρούχα BSB και Lynne, η B&F κερδίζει συνεχώς έδαφος στις αγορές του εξωτερικού, όπου πραγματοποιείται το 24% του τζίρου.
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας