fbpxΚρίσιμη σύσκεψη την Τρίτη για την ΔΕΠΑ | Economistas.gr
Skip to main content

Κρίσιμη σύσκεψη την Τρίτη για την ΔΕΠΑ

Κρίσιμη σύσκεψη την Τρίτη για την ΔΕΠΑ
Φωτό: Eurokinissi

Κρίσιμη σύσκεψη με τους μετόχους της ΔΕΠΑ, το ΤΑΙΠΕΔ και τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων, αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Τρίτη στο υπουργείο Ενέργειας με πρωτοβουλία του Γιώργου Σταθάκη, λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας που επικρατεί στην επιχείρηση τις τελευταίες ημέρες σε ό,τι αφορά το μέλλον του διευθύνοντος συμβούλου, Δημήτρη Τζώρτζη.  

Ο υπουργός Ενέργειας εμφανίζεται ιδιαίτερα εκνευρισμένος από την άρνηση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας να παραιτηθεί, παρά το γεγονός πως στενός συνεργάτης του υπουργού έχει ζητήσει την παραίτησή του εδώ και 10 ημέρες.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως στη σύσκεψη της Τρίτης, ο κ. Σταθάκης θα ασκήσει πίεση στους δύο μετόχους και κυρίως στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να βρεθεί τρόπος να απαλλαγεί ο κ. Τζώρτζης από τα καθήκοντά του. Ένα από τα σενάρια που αναμένεται να εξεταστούν αφορά στην αφαίρεση αρμοδιοτήτων από το διευθύνοντα σύμβουλο, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.

 Έως τώρα το ΤΑΙΠΕΔ, που αποτελεί το βασικό μέτοχο της ΔΕΠΑ, δεν έχει ανταποκριθεί στο αίτημα αντικατάστασης του διευθύνοντος συμβούλου, υποστηρίζοντας πως δεν απαιτείται συνεδρίαση της γενικής συνέλευσης μετόχων αλλά απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας. Σε ό,τι αφορά τον έτερο μέτοχο, τα ΕΛΠΕ, δεν υπάρχει ακόμα σαφής τοποθέτηση επί του θέματος.

Ο υπουργός Ενέργειας επιθυμεί να βρεθεί το συντομότερο δυνατό τρόπος να απομακρυνθεί ο κ. Τζώρτζης, ωστόσο ο χρόνος λειτουργεί εναντίον της κυβέρνησης. Εντός της εβδομάδας αναμένεται να διαλυθεί η Βουλή και να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τη διεξαγωγή εκλογών. Υπό αυτές τις συνθήκες προκύπτει το εύλογο ερώτημα κατά πόσο μία ουσιαστικά υπηρεσιακή κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να ζητά την αντικατάσταση του επικεφαλής μίας δημόσιας επιχείρησης.

Ο υπουργός Ενέργειας θεωρεί πως ο κ. Τζώρτζης τον εξέθεσε πολιτικά όταν δεν απέτρεψε την προσφυγή στα δικαστήρια εταιρείας, μέσω της οποίας απασχολούνται στη ΔΕΠΑ περίπου 150 εργαζόμενοι που τις περασμένες ημέρες πραγματοποίησαν απεργίες. Ο λόγος των κινητοποιήσεων ήταν πως δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί η δέσμευση του κ. Σταθάκη για μονιμοποίηση αυτών των εργολαβικών εργαζομένων στην εταιρεία και τις θυγατρικές της.

Ο κ. Τζώρτζης αρνείται πως υποκίνησε την προσφυγή στα δικαστήρια του εργολάβου και δεν εμφανίζεται διατεθειμένος να παραιτηθεί, ενώ έχει ενημερώσει επανειλημμένως τον υπουργό πως η πρόσληψη των 150 εργαζομένων με διαδικασίες εκτός ΑΣΕΠ αποτελεί δύσκολη υπόθεση, δεδομένου πως κινείται στα όρια της νομιμότητας.

Σύμφωνα πάντως με αξιόπιστες πηγές, η αναταραχή των τελευταίων ημερών δεν έχει οδηγήσει σε σοβαρές δυσλειτουργίες. Οι διαδικασίες που αφορούν στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ συνεχίζονται, όπως επίσης και ο οικονομικός έλεγχος για τη διάσπασή της σε δύο επιμέρους εταιρείες, παρά το γεγονός πως οι πολιτικές εξελίξεις έχουν παραπέμψει το θέμα του διαχωρισμού στις καλένδες.

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει προχωρήσει στη διευθέτηση σοβαρών ζητημάτων, όπως την υπογραφή σύμβασης για την υπηρεσία αποθέματος ασφαλείας της ΔΕΗ, τη διαδικασία τιμολόγησης πελατών και τη διεκδίκηση ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Απρόσκοπτα εξελίσσεται επίσης η διαδικασία για την έναρξη κατασκευής του αγωγού IGB όπως και η αναζήτηση πιθανών συνεργατών για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν από την επόμενη κυβέρνηση. Παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί σε ό,τι αφορά το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο επιμέρους εταιρείες, Εμπορίας και Υποδομών, το ενδιαφέρον των επενδυτών αναμένεται να παραμείνει ισχυρό, όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς ενέργειας.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχουν παίξει και οι θετικές οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας το 2018. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 17 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2017 και ανήλθε σε 931 εκατομμύρια. Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 166 εκατομμύρια ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 87 εκατομμύρια ευρώ. Η μείωση οφείλεται στην πώληση ποσοστού 66% του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος ήταν θυγατρική εταιρεία της ΔΕΠΑ, και στην πώληση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ΖΕΝΙΘ στην ιταλική ΕΝΙ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπάει στα δύο η ΔΕΠΑ, σε ιδιώτες η εμπορία
Σπάει στα δύο η ΔΕΠΑ, σε ιδιώτες η εμπορία
Με κατεπείγουσες διαδικασίες μια μεγάλη ιδιωτικοποίηση. Το προσωπικό θέλει να μείνει στη νέα εταιρεία υποδομών που θα παραμείνει στο Δημόσιο…
Σπάει στα δύο η ΔΕΠΑ, σε ιδιώτες η εμπορία
ΔΕΠΑ: Επιταχύνει τους ρυθμούς της στα διεθνή έργα
ΔΕΠΑ: Επιταχύνει τους ρυθμούς της στα διεθνή έργα
Σε βασικό μοχλό για την γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας αλλά και για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της ευρύτερης περιοχής της ΝΑ Ευρώπης, εξελίσσεται η ΔΕΠΑ μέσα από ένα μπαράζ κινήσεων σε πολλαπλά μέτωπα αγωγών και υποδομών.
ΔΕΠΑ: Επιταχύνει τους ρυθμούς της στα διεθνή έργα
Υπογράφτηκε το προσύμφωνο ΔΕΠΑ- Energean για τον EastMed
Υπογράφτηκε το προσύμφωνο ΔΕΠΑ- Energean για τον EastMed
Το προσύμφωνο υπεγράφη λίγες ώρες πριν την υπογραφή Διακυβερνητικής Συμφωνίας για την υποστήριξη του αγωγού που θα γίνει το απόγευμα στο Ζάππειο.
Υπογράφτηκε το προσύμφωνο ΔΕΠΑ- Energean για τον EastMed
Δικαίωση ΔΕΠΑ στη διένεξη με την τουρκική BOTAS
Δικαίωση ΔΕΠΑ στη διένεξη με την τουρκική BOTAS
Το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο δικαίωσε με χθεσινή του απόφαση τη ΔΕΠΑ στη διαιτησία με την τουρκική BOTAS, επιβάλλοντας αναδρομική μείωση της τιμής προμήθειας φυσικού αερίου.
Δικαίωση ΔΕΠΑ στη διένεξη με την τουρκική BOTAS
ΔΕΠΑ: Έναρξη διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 65%
ΔΕΠΑ: Έναρξη διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 65%
Μετά την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού της, η ΔΕΠΑ θα μετονομαστεί σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και θα διατηρεί είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών της το σύνολο των δραστηριοτήτων προμήθειας και εμπορίας.
ΔΕΠΑ: Έναρξη διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 65%
Συμφωνία ΔΕΠΑ-ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση στην κατασκευή LNG
Συμφωνία ΔΕΠΑ-ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση στην κατασκευή LNG
Συμφωνία για τη χρηματοδότηση της κατασκευής ενός νέου πλοίου τροφοδοσίας με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) για ναυτιλιακή χρήση (LNG bunkering vessel) με ποσό έως 20 εκατ. ευρώ υπέγραψαν η ΔΕΠΑ με την ΕΤΕπ.
Συμφωνία ΔΕΠΑ-ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση στην κατασκευή LNG