Skip to main content

ΕΤΒΑ - ΒΙ.ΠΕ.: Απαντήσεις για την επένδυση στο Θριάσιο

ΕΤΒΑ - ΒΙ.ΠΕ.: Απαντήσεις για την επένδυση στο Θριάσιο
Φωτό: Eurokinissi

Στις καταγγελίες της αντιπολίτευσης περί σκανδάλου σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο απάντησε για πρώτη φορά δημοσίως το μοναδικό σχήμα που συμμετείχε στη διαδικασία, η οποία προκάλεσε το περασμένο φθινόπωρο έντονη πολιτική αντιπαράθεση.

Η αντιπολίτευση και ειδικότερα το Κίνημα Αλλαγής έχει χαρακτηρίσει επανειλημμένως σκάνδαλο το διαγωνισμό για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο ο οποίος ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες.

Τον περασμένο Οκτώβριο μάλιστα, κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης, ο Γιάννης Μανιάτης από το ΚΙΝΑΛ έκανε λόγο για κραυγαλέο σκάνδαλο, ζητώντας την παραίτηση του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη.

Ο διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ ξεκίνησε το 2016. Το μοναδικό σχήμα το οποίο υπέβαλε προσφορά αποτελείται σε ποσοστό 80% από την εταιρεία ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. και σε 20% από τη Goldair. Βασικός μέτοχος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. με ποσοστό 65% είναι η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ανήκει στο Δημόσιο μέσω του Υπερταμείου.

Η αντιπολίτευση κατήγγειλε στη Βουλή πως οι όροι του διαγωνισμού άλλαξαν την ώρα που η διαδικασία ήταν σε εξέλιξη, αλλά και αφού είχε ολοκληρωθεί και ενώ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον μόνο το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. – Goldair.

Μεταξύ των αλλαγών ήταν η αύξηση του χρόνου παραχώρησης από 50 σε 60 έτη και η αλλαγή του συντελεστή δόμησης σε 1,65 από 0,4 για τις αποθήκες που πρόκειται να κατασκευαστούν στην έκταση.

Όπως μάλιστα είχαν υποστηρίξει στη Βουλή οι εισηγητές της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΙΝΑΛ, Κώστας Καραμανλής και Γιάννης Μανιάτης, εάν οι αλλαγές αυτές είχαν πραγματοποιηθεί πριν την έναρξη του διαγωνισμού ενδεχομένως να είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και άλλα σχήματα.

Η αντιπολίτευση είχε χαρακτηρίσει προβληματική και τη διάταξη του διαγωνισμού η οποία προέβλεπε πως το Δημόσιο θα πρέπει να προχωρήσει στην παροχή εγγυήσεων για τον τραπεζικό δανεισμό του αναδόχου.

Οι απαντήσεις της ΕΤΒΑ – ΒΙ.ΠΕ.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., Αθανάσιος Ψαθάς, παραδέχθηκε πως η μεταβολή των όρων του διαγωνισμού, ενώ αυτός ήταν σε εξέλιξη, ωφέλησε την επένδυση της εταιρείας στο Θριάσιο Πεδίο.

Ωστόσο πρόσθεσε πως εκτός από την επένδυση του Θριασίου ωφελήθηκαν όλα τα μελλοντικά σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ, δεδομένου πως η αύξηση του συντελεστή δόμησης αφορά σε όλα τα ακίνητα της κρατικής εταιρείας, η οποία πρόσφατα μεταβιβάστηκε στο Υπερταμείο.

Σύμφωνα με τον κ. Ψαθά, η ΓΑΙΑΟΣΕ που διενήργησε το διαγωνισμό, είχε ενημερώσει ότι ήταν πιθανό το ενδεχόμενο να γίνουν αλλαγές στη διαγωνιστική διαδικασία.

Η αλλαγή στο συντελεστή δόμησης θα επιτρέψει στον ανάδοχο να αυξήσει κατά 25.000 τμ την έκταση των κλειστών εμπορευματικών χώρων που θα κατασκευαστούν στο Θριάσιο.

Η εταιρεία μπορεί να χτίσει αποθήκες με εμβαδό 235.000 τμ και να τις επεκτείνει στα 260.000 τμ, εφόσον υπάρξει ανάλογη ζήτηση από ιδιώτες, όπως υποστήριξε ο κ. Ψαθάς.

Ερωτηθείς για το γεγονός πως το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. – Goldair μπορεί να δανειστεί από τις τράπεζες με την εγγύηση του Δημοσίου, ο κ. Ψαθάς απάντησε πως αυτό συμβαίνει διότι η έκταση στην οποία θα γίνει το εμπορευματικό κέντρο ανήκει στο Δημόσιο και οι τράπεζες δεν δέχονταν να δώσουν δάνεια δίχως εγγυήσεις.

Το θέμα της παροχής εγγυήσεων από το Δημόσιο πάντως εξετάζεται από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), η οποία πρέπει να εγκρίνει τη σύμβαση παραχώρησης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., έως το τέλος του 2019 ενδέχεται να έχει ολοκληρωθεί ο δεύτερος και τελευταίος κύκλος διευκρινήσεων που ζητά η Κομισιόν. Εάν υλοποιηθεί το σενάριο αυτό, τα έργα στο Θριάσιο αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023.

Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο θα είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια. Η επένδυση ανέρχεται σε 158,4 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με 54 εκατομμύρια ευρώ από ίδια κεφάλαια του αναδόχου με τα υπόλοιπα να προέρχονται από τραπεζικό δανεισμό.

Το κέντρο logistics, το οποίο θα κατασκευαστεί από τον όμιλο Μυτιληναίος, θα εξυπηρετεί 400 φορτηγά και 50 βαγόνια τρένων την ημέρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επένδυση 25 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο της Μυκόνου
Επένδυση 25 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο της Μυκόνου
Σε περίπου 2 χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί η επένδυση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ από τη Fraport Greece για την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου της Μυκόνου που θα μπορεί να εξυπηρετεί 2 εκατ. επιβάτες ετησίως μόλις τελειώσουν τα έργα.
Επένδυση 25 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο της Μυκόνου
Τα επιδόματα μπλοκάρουν τη νέα συλλογική σύμβαση του ΟΑΣΑ
Τα επιδόματα μπλοκάρουν τη νέα συλλογική σύμβαση του ΟΑΣΑ
Οι νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας για όλες τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών έχουν κολλήσει δεδομένου πως έχουν εντοπιστεί παροχές οι οποίες επιβαρύνουν το μισθολογικό κόστος.
Τα επιδόματα μπλοκάρουν τη νέα συλλογική σύμβαση του ΟΑΣΑ
Παραιτήθηκε ο CEO του Αστέρα
Παραιτήθηκε ο CEO του Αστέρα
Η αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου από τον Αστέρα γεννά ερωτήματα, δεδομένου πως πραγματοποιείται μόλις τρεις μήνες μετά την επαναλειτουργία του πολυτελούς συγκροτήματος.
Παραιτήθηκε ο CEO του Αστέρα
UPS: Ο Yannick Mooijman CEO για Ελλάδα και τρεις ακόμα χώρες
UPS: Ο Yannick Mooijman CEO για Ελλάδα και τρεις ακόμα χώρες
Η UPS ανακοινώνει ότι ο Yannick Mooijman ορίζεται Managing Director για την Ελλάδα, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία και τη Σλοβενία. Στις αγορές αυτές θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, την ανάπτυξη και τη στρατηγική της UPS.
UPS: Ο Yannick Mooijman CEO για Ελλάδα και τρεις ακόμα χώρες
Hard Rock: Πάνω από 1 δισ. θα επενδύσει στο Ελληνικό
Hard Rock: Πάνω από 1 δισ. θα επενδύσει στο Ελληνικό
Την κατάθεση της δεσμευτικής προσφοράς για τη δημιουργία και λειτουργία επιχείρησης καζίνο στο Ελληνικό, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, στο Hard Rock Café, ο πρόεδρος της Hard Rock International
Hard Rock: Πάνω από 1 δισ. θα επενδύσει στο Ελληνικό
Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Προσπάθειες να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Υπό εξέταση η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.
Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο