Σε ελληνικό trend εξελίσσονται οι συναλλαγές μέσω POS

Φωτό: Shutterstock

Για αξιοσημείωτη αύξηση στις συναλλαγές μέσω κάρτας κάνουν λόγο σχεδόν έξι στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα μας, την ώρα που Ελλάδα καταλαμβάνει και την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όσον αφορά την αναλογία POS - πληθυσμού.

Όση εντύπωση κι αν μας προκαλεί, η Ελλάδα διαθέτει υπερδιπλάσιο αριθμό τερματικών υποδοχής καρτών σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (48.854 έναντι 22.948 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) γεγονός που σίγουρα θα προκαλεί έκπληξη σε πολλούς αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Προπορεύονται η Μάλτα, η Κύπρος και η Ισπανία με τη Φινλανδία, την Εσθονία και την Ολλανδία να καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις της κατάταξης

Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έρευνα που διεξήγαγε η Mastercard, πάνω από μία στις δύο ΜμΕ (57%) εντοπίζει σημαντική διαφορά ως προς τη συχνότητα των συναλλαγών μέσω POS ακόμα και σε σύγκριση με την περσινή μόλις χρονιά. Στην ίδια ερώτηση, το 31% παρατήρησε σταθερότητα ως προς τις αγορές με πλαστικό χρήμα.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «η απλοποίηση των καθημερινών εργασιών είναι για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών (64%). Έπονται η ενίσχυση της ασφάλειας (42%) και η δυνατότητα διεύρυνσης των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων (22%)».

«Οι τοπικές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να αναπτυχθούν στο κομμάτι των ηλεκτρονικών συναλλαγών κυρίως λόγω της υψηλής φορολογίας (60%), των συνθηκών της αγοράς (59%), ενώ σχεδόν 2 στις 10 (19%) επισημαίνουν ως αιτίες, που εμποδίζουν την ανάπτυξη, τους δυσμενείς κανόνες εμπορίου και τον αθέμιτο ανταγωνισμό (18%)» αποφαίνεται η έρευνα.

Την ίδια ώρα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόρισμα της έρευνας ότι παρά την ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), τόσο ως προς τη σημασία τους, όσο και ως προς τον προβλεπόμενο αντίκτυπο, που έχουν στην κοινωνία, οι ΜμΕ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη απασχολούνται ως επί το πλείστον σε παραδοσιακούς τομείς, εκτός ΤΠΕ.

Συγκεκριμένα, σχεδόν μία στις τέσσερις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην ΚΑ Ευρώπη, δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο (24%), ενώ ακολουθούν εκείνες που ανήκουν στους τομείς της παροχής υπηρεσιών (16,5%) και της μεταποίησης (11,8%). «Η Ελλάδα διαφέρει σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής, καθώς το 20,5% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανήκει στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ενώ έπονται ο αγροτικός τομέας με 15,5% και ο τουρισμός (13,5%)», καταλήγει η έρευνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ