Folli Follie: Υπεραισιόδοξο το σχέδιο αναδιάρθρωσης;

Με την προειδοποίηση ότι οι ομολογιούχοι είναι «αναγκασμένοι» να δεχθούν ένα σχέδιο το οποίο δεν θα μετατρέπει τους τίτλους τους σε ευτελούς αξίας «χαρτιά» των 10 σεντς του ευρώ, το ΔΣ της Folli Follie προχώρησε στην ανακοίνωση ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης. Το σχέδιο είναι το αποτέλεσμα «μακροσκελών συζητήσεων με τους συμβούλους μιας ad hoc ομάδας πιστωτών μη εξασφαλισμένων απαιτήσεων (η “AHG”) καθώς και όλων των κατόχων ομολόγων Schuldschein με την AHG να εκπροσωπεί περίπου το 27% των εκδοθέντων Ομολόγων λήξεως το 2019», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, η εταιρεία αναθεωρεί τη λειτουργική της δομή και αποσκοπεί στο διαχωρισμό του ομίλου σε τέσσερις ξεχωριστούς επιχειρηματικούς τομείς, ο καθένας με τη δική του διεθνή διοικητική ομάδα: Folli Follie (μάρκα), Links of London (μάρκα), Καταστήματα μόδας και πολυκαταστήματα και Καλλυντικά. Η συγκεκριμένη κίνηση σε συνδυασμό με το έντονο ενδιαφέρον που παρουσιάστηκε τους προηγούμενους μήνες από αρκετούς για την απόκτηση των «φιλέτων» που κατέχει ο όμιλος, οδηγείς στην εκτίμηση ότι αυτό το «σπάσιμο» μπορεί και να αποσκοπεί σε πωλήσεις δραστηριοτήτων και περιουσιακών στοιχείων, κάτι το οποίο υπονοείται και στο σχέδιο αναδιάρθρωσης .

Παράλληλα γίνεται σχετικά λεπτομερής αναφορά στην εκτιμώμενη πορεία των δραστηριοτήτων το οποίο προβλέπει αύξηση τζίρου και λειτουργικών κερδών από την επόμενη χρονιά. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις εκτιμώνται στα 351 εκατ. ευρώ για φέτος (έναντι αναμορφωμένων πωλήσεων για το 2017 στα 357 εκατ. ευρώ), τα 361 εκατ. ευρώ το 2019, τα 408 εκατ. ευρώ το 2020 και τα 452 εκατ. ευρώ το 2021. Μια συνολική δηλαδή ανάπτυξη της τάξης του 28,9% την περίοδο 2018-2021.

Την ίδια στιγμή αναμένεται για φέτος αρνητικό EBITDA στα 47 εκατ. ευρώ έναντι επίσης αναμορφωμένου αρνητικού λειτουργικού αποτελέσματος 38 εκατ. ευρώ πέρυσι και πλήρης αντιστροφή στην επόμενη τριετία με θετικά EBITDA 15 εκατ. ευρώ το 2019, 33 εκατ. ευρώ το 2020 και 48 εκατ. ευρώ το 2021.

Οι κλάδοι

Μόδα-Ένδυση

Ο πλέον παραγωγικός και κερδοφόρος κλάδος θεωρείται αυτός των καταστημάτων μόδας και πολυκαταστημάτων. Ο τομέας δραστηριοποιείται σε τέσσερις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και διαθέτει σημεία λιανικής και χονδρικής πώλησης ενδυμάτων, υποδημάτων και αξεσουάρ για εμπορικά σήματα τρίτων όπως οι: Nike, Converse και Calvin Klein Jeans. Έχει επίσης δημιουργήσει δύο θεματικά καταστήματα λιανικής πώλησης (concept stores) και διαχειρίζεται δύο εκπτωτικά πολυκαταστήματα ( factory outlet). Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν για φέτος αναμένεται να κλείσει με πωλήσεις 186 εκατ. ευρώ και θετικά EBITDA 16 εκατ. ευρώ. Για την τριετία 2019, 2020 και 2021 προβλέπονται αντίστοιχα πωλήσεις 206 εκατ. ευρώ, 223 εκατ. ευρώ και 239 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA εκτιμώνται στην τριετία στα 21 εκατ. ευρώ, 25 εκατ. ευρώ και 29 εκατ. ευρώ.

Folli Follie

Ο δεύτερος σημαντικότερος τομέας είναι η Folli Follie που με βάση τα αναφερόμενα στο σχέδιο έχει παρουσία σε 29 χώρες και διαθέτει καταστήματα σε γνωστές εμπορικές μητροπόλεις, όπως το Λονδίνο, το Τόκυο, η Σανγκάη και το Χονγκ Κονγκ. Ο κλάδος αυτός για φέτος αναμένεται να κλείσει με πωλήσεις 77 εκατ. ευρώ και αρνητικό EBITDA 35 εκατ. ευρώ. Για την τριετία 2019, 2020 και 2021 προβλέπονται αντίστοιχα πωλήσεις 76 εκατ. ευρώ, 84 εκατ. ευρώ και 92 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA εκτιμώνται στην τριετία στα -3 εκατ. ευρώ, 4 εκατ. ευρώ και 10 εκατ. ευρώ.

Links of London

Επόμενος ανεξάρτητος τομέας είναι η θυγατρική Links of London, εταιρεία λιανικής πώλησης κοσμημάτων με επιρροές από τη βρετανική παράδοση. Η Links of London έχει παρουσία σε 12 χώρες, με κυριότερες το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και το Χονγκ Κονγκ, και η διοικητική της ομάδα έχει έδρα το Λονδίνο. Το εν λόγω εμπορικό σήμα καταγράφει τα τελευταία χρόνια χαμηλές επιδόσεις. Φέτος αναμένεται να κλείσει με πωλήσεις 58 εκατ. ευρώ και αρνητικό EBITDA 27 εκατ. ευρώ. Για την τριετία 2019, 2020 και 2021 προβλέπονται αντίστοιχα πωλήσεις 46 εκατ. ευρώ, 65 εκατ. ευρώ και 83 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA εκτιμώνται στην τριετία στα -4 εκατ. ευρώ, 2 εκατ. ευρώ και 8 εκατ. ευρώ.

Καλλυντικά

Τέλος ο πιο «μικρός» τομέας είναι των καλλυντικών που ξεκίνησε την εμπορική δραστηριότητα το 2012 με τη σύναψη της σύμβασης για την αποκλειστική διανομή των αρωμάτων της P&G στην Ελλάδα. Σήμερα, ο τομέας Καλλυντικών έχει αποκλειστικές συμβάσεις συνεργασίας με εταιρείες όπως η Coty και το BPI Group. Ο τομέας Καλλυντικών δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και Κύπρο, κατά κύριο λόγο στην αγορά χονδρικής πώλησης, και διαθέτει ένα “θεματικό” σημείο λιανικής πώλησης (concept store). Ο συγκεκριμένος κλάδος φέτος αναμένεται να κλείσει με πωλήσεις 29 εκατ. ευρώ και θετικό EBITDA 2 εκατ. ευρώ. Για την τριετία 2019, 2020 και 2021 προβλέπονται αντίστοιχα πωλήσεις 33 εκατ. ευρώ, 35 εκατ. ευρώ και 37 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA εκτιμώνται στην τριετία στα 2 εκατ. ευρώ, 3 εκατ. ευρώ και 3 εκατ. ευρώ.

Ρευστότητα

Όπως επισημαίνεται, προκειμένου να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει το σχέδιο ανάκαμψής του, ο όμιλος στοχεύει να προσελκύσει νέες επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ έως 45 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2019. Σε συνδυασμό με την πώληση επιλεγμένων περιουσιακών στοιχείων (κυρίως από ακίνητα αξίας 110-60 εκατ. ευρώ εκ των οποίων έχουν δεσμευτεί περίπου τα μισά), ο όμιλος αναμένει ότι η συγκέντρωση αυτών των κεφαλαίων θα είναι επαρκής για να καλύψει τις συνολικές ανάγκες ρευστότητας ύψους 60 εκατ. ευρώ έως 80 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του 2019. Από τα παραπάνω δεν φαίνεται ξεκάθαρα αν θα υπάρχουν πωλήσεις ολόκληρων επιχειρησιακών μονάδων.

Είναι βέβαια γνωστό ότι για τα καλλυντικά και ειδικά τις μάρκες της P&G ενδιαφέρον φαίνεται να εκδηλώθηκε από τον όμιλο Σαράντη. Την ίδια στιγμή, η ισχυρή αντιπροσωπεία της Nike -η οποία ωστόσο δεν αφορά σε αποκλειστική σχέση- αλλά και η αλυσίδα των πάνω από 10 φερώνυμων καταστημάτων που διαχειρίζεται η Folli Follie, φαίνεται να προκάλεσε το ενδιαφέρον σε 18 διαφορετικά επιχειρηματικά και όχι μόνο σχήματα της ελληνικής αγοράς, μεταξύ των οποίων μεγάλος λιανεμπορικός όμιλος με υπάρχουσα δραστηριότητα στη λιανική αθλητικών ειδών.

Θεωρείται δεδομένο ότι πολλοί ενδιαφερόμενοι, με την κατάρρευση της Folli Follie εξέτασαν τις δυνατότητες για άμεση προσέγγιση των αντιπροσωπευόμενων πολυεθνικών του εξωτερικού προκειμένου να εξασφαλίσουν για τον εαυτό τους της διάδοχη παρουσία των επώνυμων μαρκών στη χώρα. Οι εν λόγω διεκδικητές φυσικά και προτιμούν την άμεση ανάληψη των εμπορικών σημάτων έναντι της εξαγοράς μιας επιχειρηματικής μονάδας.

Απαιτείται λοιπόν σημαντική ενίσχυση της ρευστότητας του ομίλου προκειμένου να διατηρήσει τις συνεργασίες και να μη «σπάσουν» τα συμβόλαια αντιπροσώπευσης λόγω των προβλημάτων τα οποία τους τελευταίους μήνες έχουν φέρει μία ανάσα τη Folli Follie από την απόλυτη πτώχευση.

ΣΧΕΤΙΚΑ