fbpxΤα deal Π. Γερμανού με Unisoft, Sharp, Fujitsu | Economistas.gr
Skip to main content

Τα deal Π. Γερμανού με Unisoft, Sharp, Fujitsu

Τα deal Π. Γερμανού με Unisoft, Sharp, Fujitsu

Η εξαγορά της Unisoft από τη Soft One και η συνεργασία με Sharp και Fujitsu αυξάνουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και τα έσοδα της Olympia Group, συμφερόντων Πάνου Γερμανού.

Πρόκειται για έναν ισχυρό όμιλο επιχειρήσεων με σημαντική δραστηριότητα στην ΝΑ Ευρώπη, γνωστό κυρίως για τα Public (εταιρεία RetailWorld) αλλά και την έμμεσα εισηγμένη (λόγω του διαπραγματεύσιμου εταιρικού ομολόγου της) εταιρεία Sunlight.

Ο λόγος για τον όμιλο Olympia Group, ο οποίος ιδρύθηκε το 2006 από τον Πάνο Γερμανό, αμέσως μετά την πώληση της αλυσίδας Γερμανός στον ΟΤΕ. Αποτελεί, πλέον, ένα διεθνή επενδυτικό όμιλο με ισχυρή παρουσία σε 10 χώρες με πολλές διαφορετικές εταιρείες και συνολικό κύκλο εργασιών που ξεπερνά το 1,7 δις. ευρώ.

Στην Ελλάδα, πέρα από τις δυο προαναφερόμενες εταιρείες, ο όμιλος δραστηριοποιείται επίσης στη διανομή προϊόντων τεχνολογίας, μέσω της εταιρείας Westnet καθώς και στις υπηρεσίες και τα προϊόντα επιχειρηματικού λογισμικού, μέσω της SoftOne.

Westnet

To 2018 αποτέλεσε ένα ακόμη σημαντικό έτος για την εταιρεία καθώς εισήλθε στην κατηγορία των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών μέσω της νέας αποκλειστικής συνεργασίας με τη SHARP, ενώ αρχίζει τη συνεργασία της με την Fujitsu, φέρνοντας στις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου την πλήρη γκάμα προϊόντων και λύσεων πληροφορικής της τελευταίας.

Επίσης, το 2017 η Westnet επεκτάθηκε σε νέες γεωγραφικές περιοχές με την ίδρυση της θυγατρικής της εταιρείας στην Κύπρο και ενέτεινε τη δυναμική ανάπτυξη στο χώρο της τηλεόρασης με τη νέα αποκλειστική συνεργασία με την Toshiba.

Εκτιμάται ότι η πορεία της εταιρείας το 2018 θα είναι σημαντικά καλύτερη του 2017, όταν εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξης των 91 εκατ. ευρώ, EBITDA 2 εκατ. ευρώ και σχετικά χαμηλά κέρδη της τάξης των 273 χιλ. ευρώ.

Soft One

Από τις σημαντικότερες κινήσεις της Olympia Group το 2018 αποτελεί η εξαγορά της Unisoft. Ειδικότερα, πέρυσι στα πλαίσια των επενδυτικών της δραστηριοτήτων συμμετείχε σε διαγωνισμό για την εξαγορά της εταιρίας όπου και αναδείχτηκε πλειοδότης, ενώ η συμφωνία εξαγοράς της Unisoft υπεγράφη στις 22/02/2018.

Η σχετική διαδικασία, η οποία απαιτούσε την απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου καθώς η Unisoft βρισκόταν σε καθεστώς εξυγίανσης, αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες εβδομάδες, αντί τιμήματος των 9 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά και την κίνηση αυτή τα μεγέθη της Soft One θα ενισχυθούν σημαντικά, ενώ η διοίκηση εκτιμά ότι για το 2018 η πορεία των εργασιών ήταν ανοδική με αύξηση πωλήσεων έναντι του 2017. Συγκεκριμένα με βάση τα γνωστοποιημένα οικονομικά στοιχεία, το 2017 σε ενοποιημένη βάση ο κύκλο εργασιών  ανήλθε στο ποσό των 7,68 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 17%  ενώ τα κέρδη προ φόρων εκτινάχθηκαν στα 2,26 εκατ. ευρώ  έναντι 781 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Τα αποτέλεσμα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο ποσό των  1,59 εκατ. ευρώ έναντι 1,18 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ήτοι αύξηση 34%.

Η δε Unisoft το 2017 παρουσίασε κύκλο 7,2 εκατ. ευρώ όσο και το 2016, αποτελέσματα προ φόρων 7,1 εκατ. ευρώ (λόγω εκτάκτων εσόδων) έναντι ζημιών 13,2 εκατ. ευρώ  και  αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) 7,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 8,5 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κωτσόβολος: «Καλπάζουν» οι πωλήσεις
Κωτσόβολος: «Καλπάζουν» οι πωλήσεις
Ιδιαίτερα ανοδική διαπιστώνεται η πορεία της αλυσίδας Κωτσόβολος το 2018, αποτελώντας μάλιστα πρότυπο για την μητρική Dixons Carphone.
Κωτσόβολος: «Καλπάζουν» οι πωλήσεις
Στην αύξηση του τζίρου «ποντάρει» η Fourlis
Στην αύξηση του τζίρου «ποντάρει» η Fourlis
Μια μικρή αύξηση της αγοράς κατά 0,7% του ΑΕΠ θα προσθέσει πωλήσεις περίπου 120 εκατ. ευρώ στον ελληνικό όμιλο. Πιθανή η επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους.
Στην αύξηση του τζίρου «ποντάρει» η Fourlis
Public-MediaMarkt: Επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Public-MediaMarkt: Επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Στόχος του Public Marketplace, όπως τονίζει η εταιρεία, είναι η προσέλκυση εκατοντάδων νέων καταστημάτων που σε αριθμό θα προσεγγίσουν τα 2.500 μέχρι το τέλος τους έτους.
Public-MediaMarkt: Επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο