Αλλαγές στο λιανεμπόριο με καταλύτη την Μedia Markt

Φωτό: Eurokinissi

Θρυαλλίδα εξελίξεων για ευρύτερες ανακατατάξεις στο ελληνικό λιανεμπόριο θα αποτελέσει ένας ενδεχόμενος «γάμος» μεταξύ της Olympia Group του Πάνου Γερμανού και της ΜediaMarkt Saturn με αντικείμενο τις ελληνικές δραστηριότητες της δεύτερης.

Παράγοντες που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις διεργασίες συνιστούν υπομονή, καθώς οι διαβουλεύσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και θα παραμείνουν έτσι για περίπου δύο ή και τρεις μήνες. Εφόσον δεν διαπιστωθούν «γκρίζα» σημεία, οι διαπραγματεύσεις θα μπουν σε μία πιο ουσιαστική φάση με θέμα τη μορφή της συνεργασίας και, βέβαια, το τίμημα αλλά θα χρειαστεί αρκετό επιπλέον διάστημα για να υπάρξει κατάληξη στις συζητήσεις.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο πλευρές βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων, καθώς μία πρώτη επαφή είχε γίνει προ μηνών χωρίς όμως να υπάρξει πρόοδος. Οι ουσιαστικές εξελίξεις, εφόσον οι νέες συζητήσεις ευοδωθούν, τοποθετούνται στo δεύτερο μισό του 2019 το νωρίτερο.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν όμως πως -στο σενάριο της σύμπραξης- δεν αναμένεται να υπάρξει συνένωση των δύο εμπορικών επωνυμιών. Public και Μedia Markt θα διατηρήσουν την ανεξαρτησία τους στο πρότυπο της αντίστοιχης συνεργασίας που υπάρχει στη Γαλλία μεταξύ της Fnac και της Dimipro. Στο διαδικτυακό κατάστημα της Fnac, εταιρείας με προϊόντικό κατάλογο παρόμοιο με των Public που επιχείρησε να αναπτυχθεί στο παρελθόν στην Ελλάδα αλλά αποχώρησε τον Ιούνιο του 2010, ο επισκέπτης μπορεί να βρει και λευκές συσκευές που όμως πωλούνται από την Dimipro.

Σε μια ελληνική, λοιπόν, εφαρμογή αυτού του μοντέλου, το online κατάστημα των Public θα περιλαμβάνει προς πώληση οικιακές συσκευές, όμως στο τέλος ο πελάτης θα μεταφέρεται στο ψηφιακό ταμείο της Media Markt για την ολοκλήρωση της αγοράς.

Δεδομένου, πάντως, πως για το μοντέλο της ανάπτυξή της στην Ελλάδα η Μedia Markt επέλεξε μεγάλα ακίνητα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο σε κάποιο από αυτά να δημιουργηθούν σημεία εξυπηρέτησης των πελατών της Public, ενώ συνέργειες μπορούν να προκύψουν και σε προωθητικές ενέργειες. Ωστόσο, τίποτε από όλα αυτά δεν έχει λάβει οριστική μορφή δεδομένου του πρώιμου σταδίου στο οποίο βρίσκονται οι συζητήσεις.

Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν πως μετά την «καταιγίδα» που έπληξε το λιανεμπόριο τα προηγούμενα χρόνια με ηχηρότερα θύματα τον Μαρινόπουλο και την Ηλεκτρονική, υπάρχουν προϋποθέσεις για περαιτέρω συγκέντρωση στο ελληνικό λιανεμπόριο.

Οι ανακατατάξεις δεν θα περιοριστούν μόνο στον χώρο των ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών συσκευών, αφού και σε διεθνές επίπεδο παρατηρείται το φαινόμενο της σύγκλισης. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της IKEA που τα τελευταία χρόνια έχει μπει και στον χώρο των οικιακών συσκευών. Πιθανολογείται πως και η Πλαίσιο εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να μπει στον χώρο των οικιακών συσκευών, ενώ στάση αναμονή τηρεί η Κωτσόβολος που ελέγχει σήμερα πάνω από το 1/3 της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικών ειδών.

Οι ίδιοι παράγοντες σχολιάζουν επίσης πως ο αριθμός των αλυσίδων λιανεμπορίου που λειτουργούν στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μεγάλος και πως υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια για εξαγορές και συγχωνεύσεις, τόσο στον κλάδο των σουπερμάρκετ, όσο και στον τομέα των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Προσθέτουν, τέλος, πως ουσιαστικές εξελίξεις θα πρέπει να αναμένονται από το δεύτερο μισό του 2019...

ΣΧΕΤΙΚΑ