Μεγάλη επένδυση του ομίλου Ρέστη

Economista
ECONOMISTA
όμιλος Ρέστη

Σε συμφωνία ύψους δεκάδων εκατ. δολαρίων προχωρά ο Βίκτωρ Ρέστης, με αντικείμενο τον εξοπλισμό του συνόλου του στόλου της Enterprises Shipping & Trading S.A. με μια σειρά από καινοτόμα συστήματα διαχείρισης του νερού που βρίσκεται στις δεξαμενές έρματος. Αντικείμενο της νέας επένδυσης, είναι η τοποθέτηση της τεχνολογίας inTank της εταιρείας Envirocleanse LLC σε πάνω από 30 πλοία του ομίλου Ρέστη, τόσο φορτηγά, όσο και δεξαμενόπλοια. Η επιλογή της λύσης αυτής έγινε, επειδή αποτελεί το πρώτο εγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης νερού έρματος (Ballast Water Treatment System), το οποίο δεν έχει φίλτρο (όπως όλες οι άλλες προσφερόμενες λύσεις στην αγορά) και δεν απαιτεί κάποια αλλαγή στην «ρουτίνα» που ακολουθεί ένα πλοίο, όταν δένει σε κάποιο λιμάνι.

Η εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων είναι πλέον υποχρεωτική για το σύνολο του παγκόσμιου στόλου, στο πλαίσιο της συνθήκης BWM (Βallast Water Management Convention) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Η σχετική συνθήκη υιοθετήθηκε τον Φεβρουάριο του 2004, με στόχο να αποτραπεί το φαινόμενο της εισαγωγής ψαριών «εισβολέων» από το ένα οικοσύστημα στο άλλο, το οποίο συχνά έχει ως αποτέλεσμα τον αποδεκατισμό των τοπικών ψαριών και άλλων θαλάσσιων οργανισμών, που είναι μοναδικά σε κάποιες περιοχές του πλανήτη. Η εφαρμογή της ξεκίνησε να ισχύει από τον Νοέμβριο του 2017, παρέχοντας στους πλοιοκτήτες χρονικό περιθώριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, για την συμμόρφωση του στόλου τους.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα που οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η φόρτωση ενός πλοίου στο λιμάνι αναχώρησης. Οταν το πλοίο είναι άδειο, τίθενται σε χρήση οι δεξαμενές έρματος, δηλαδή ανοίγουν ειδικά τμήματα στον πυθμένα του πλοίου, ώστε να γεμίσουν με θαλασσινό νερό. Αυτό γίνεται για να προστεθεί βάρος στο πλοίο και να ενισχυθεί η ευστάθειά του κατά τη μεταφορά των χιλιάδων τόνων που θα κληθεί να φορτώσει και να μεταφέρει, συχνά σε άλλα μέρη του κόσμου. Το πρόβλημα προκύπτει όταν οι δεξαμενές πρέπει να αδειάσουν. Τότε είναι εξαιρετικά εύκολη η απελευθέρωση θαλάσσιων ειδών και οργανισμών (που προέρχονται από το λιμάνι αναχώρησης), στην περιοχή όπου φτάνει το πλοίο για να ξεφορτώσει. Πέραν βέβαια των ξένων ειδών, σημαντική είναι και η ρύπανση που μπορεί να προκύψει, καθώς συχνά στις δεξαμενές του έρματος βρίσκονται υπολείμματα επικίνδυνων χημικών ουσιών, λιπαντικών και άλλων προϊόντων πετρελαίου ή και ιζήματα.

Βάσει των όρων της συμφωνίας του ομίλου Ρέστη, τα πρώτα συστήματα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται στα πλοία της Enterprises Shipping & Trading κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά εντός της προσεχούς πενταετίας. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του, ο κ. Καντιώτης, υπεύθυνος στόλου για την εταιρεία, «η λύση που επιλέχθηκε ήταν κάτι που περιμέναμε τα τελευταία 10 χρόνια. Συνειδητά είχαμε αποφασίσει να μην επιλέξουμε κάποιο σύστημα, λόγω του ότι η σχετική τεχνολογία δεν είχε ωριμάσει αρκετά, υπήρχε κανονιστική αβεβαιότητα, ενώ παράλληλα η ανάγκη να φιλτράρονται τεράστιες ποσότητες νερού σε κάθε λιμάνι, οδηγούσε σε καθυστερήσεις και συνεπώς και σε απώλειες εσόδων», σημείωσε χαρακτηριστικά. Έτσι, η Enterprises Shipping & Trading περίμενε μέχρι να κάνει την εμφάνισή της η επόμενη γενιά συστημάτων και τεχνολογιών, που έχουν το λιγότερο δυνατό αντίκτυπο στην λειτουργία του στόλου μιας εταιρείας, προσφέροντας όμως και την απαιτούμενη εξασφάλιση συμμόρφωσης με τους σχετικούς κανονισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προμηθεύτρια εταιρεία, η Envirocleanse αποτελεί μέρος της Charter Brokerage LLC, που με την σειρά της υπάγεται στον όμιλο της Berkshire Hathaway.

ΣΧΕΤΙΚΑ