Ο ελληνικός γύρος που κατέκτησε τον κόσμο

Ο γύρος ίσως είναι το πιο γνωστό και από τα πιο αγαπημένα «γρήγορα» ελληνικά φαγητά και δεν υπάρχει γειτονιά, από άκρου εις άκρον στην Ελλάδα, χωρίς …γυράδικο. Δεν υπάρχει Έλληνας που να μην έχει φάει γύρο ωστόσο αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι μια ελληνική εταιρία, η Megas Yeeros, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός γύρου στον κόσμο διοχετεύοντας ελληνικό γύρο σε 22 χώρες: από την Γαλλία και την Γερμανία, μέχρι το Ντουμπάι, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ!

Αλήθεια, πόσο φιλόδοξο είναι να θεωρεί κανείς ότι ένα ελληνικό παραδοσιακό προϊόν, όπως ο γύρος, μπορεί να γίνει παγκόσμιος «βασιλιάς» στην κατηγορία του; Πόσο ρεαλιστικό είναι το όνειρο της ανάδειξης μιας ελληνικής συνταγής σε κορυφαία διατροφική συνήθεια; Το δύσκολο αυτό στοίχημα οι δημιουργοί της Megas Yeeros φαίνεται πως το κερδίζουν.

Έχουν περάσει περίπου 12 χρόνια από τότε που οι σημερινοί κύριοι μέτοχοι της εταιρείας, αποφάσισαν να συνεργαστούν με στόχο να δημιουργήσουν μία πρότυπη βιομηχανική μονάδα παραγωγής που να αναδεικνύει τον «παρεξηγημένο» -αν και ιδιαίτερα δημοφιλή- γύρο. Προερχόμενοι και οι δυο από τον ευρύτερο χώρο των ειδών διατροφής και εστίασης, ο Νίκος Λούστας και ο Γιώργος Νίκας, αφού πειραματίστηκαν σε διάφορες σχετικές επιχειρηματικές δραστηριότητες κατέληξαν στη δημιουργία της πρώτης παραγωγικής μονάδας. Σήμερα, με δύο εργοστάσια παραγωγής γύρου, ένα στον Ασπρόπυργο και ένα στην Αμερική, ένα ακόμη να έρχεται επίσης στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και με συνεχώς αυξανόμενες εξαγωγές, η Mega Yeeros θεωρείται αδιαμφισβήτητα ο βασιλιάς του γύρου στην χώρα μας.

Σήμερα η Megas Yeeros είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής γύρου στην Ευρώπη, παράγοντας ημερησίως πάνω από 35 τόνους γύρο, πάνω από 10 τόνους σουβλάκια και πάνω από 10 τόνους κρεατοσκευασμάτων τα οποία διοχετεύει σε 22 χώρες: στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Αγγλία, αλλά και στις ΗΠΑ, στον Καναδά, τον Παναμά, στα Αραβικά Εμιράτα και στο Κατάρ.

Η έναρξη της λειτουργίας της εταιρείας συνέπεσε με μια ιδιαίτερα άσχημη οικονομική συγκυρία. Ήταν μόλις ένα χρόνο πριν την κατάρρευση της Lehman Brothers (2008) και δυόμιση χρόνια πριν την είσοδο της Ελλάδας στα μνημόνια. Παρ' όλα αυτά η «μαγιά» των πρώτων 1,5 εκατ. ευρώ που επενδύθηκαν σε συνδυασμό με την καινοτόμο ιδέα, οδήγησαν στην απόλυτη επιτυχία του εγχειρήματος. Έτσι, παρά τις γενικότερες κακές οικονομικές συνθήκες, η Mega Yeeros από πωλήσεις 2 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη χρήση, πέτυχε το 2010 τζίρο 14,03 εκατ. ευρώ (με ελάχιστες εξαγωγές) και πέρυσι κατάφερε να κλείσει με πωλήσεις περίπου 37,5 εκατ. ευρώ. Να σημειώσουμε δε ότι μέσα στην κρίση η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει πάνω από 140 θέσεις εργασίας, οι περισσότερες στην Ελλάδα, απασχολώντας σήμερα 235 άτομα. Τα δε εντυπωσιακό είναι ότι με εξαίρεση την πρώτη χρήση, η εταιρεία παρουσιάζει συνεχή κερδοφορία!

Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος, αποτελεί η ποιότητα του τελικού προϊόντος. Ο «σωστός γύρος», που είναι 92% καθαρό, φιλεταρισμένο κρέας. Ένα προϊόν που σύμφωνα με τη διοίκηση θα έπρεπε να θεωρείται το No1 εθνικό προϊόν, ακόμη και πάνω από την φέτα.

Η εταιρεία διαθέτει στη βιομηχανική μονάδα στον Ασπρόπυργο και χημείο, εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα μηχανήματα όργανα, διασφαλίζοντας την ποιότητα των πρώτων υλών και των τελικών προϊόντων. Η Megas Yeeros δίνει μεγάλη βαρύτητα στην έρευνα και την καινοτομία αναπτύσσοντας διαδικασίες και τεχνικές για την αποτελεσματικότερη απομόνωση παραγόντων που επιταχύνουν την αλλοίωση των προϊόντων ή επηρεάζουν αρνητικά τη γεύση. Τελικός στόχος είναι ένα προϊόν εντελώς διαφορετικό από το κλασσικό γύρο που δεν διακρίνεται για την υψηλή του ποιότητα. Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας η Megas Yeeros παράγει υψηλής ποιότητας προϊόντα απαλλαγμένα από συντηρητικά, χρωστικές και άλλες δυνητικά αλλεργιογόνες ουσίες ενώ κάθε τελικό προϊόν με σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές ιχνηλατείται και ανά πάσα στιγμή η εταιρεία γνωρίζει τα πάντα για τη συγκεκριμένη παρτίδα προϊόντων από την πρώτη ύλη που χρησιμοποιήθηκε, την παρασκευή μέχρι την τελική παράδοσή του στους πελάτες.

Για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος, η εταιρεία συνεργάζεται με το γνωστό σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσο για να βελτιώσει τις συνταγές της αλλά και για να εκπαιδεύσει τους εστιάτορες μέσα από συνεχή σεμινάρια. Παράλληλα διαθέτει τμήμα ποιοτικού ελέγχου και εκπαίδευσης συνεργατών σε Ελλάδα και εξωτερικό που φθάνει από την Σκανδιναβία έως τον Παναμά και τις χώρες του Αραβικού Κόλπου.

Νέες επενδύσεις

Πρόσφατα η Mega Yeeros ολοκλήρωσε επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για την γραμμή παραγωγής προψημένου γύρου που φτάνει στις καταψύξεις των σούπερ μάρκετ υπό την επωνυμία My Grillers. Σε ένα χώρο 1.000 τ.μ., η Megas Yeeros είναι η πρώτη εταιρεία στην εφαρμογή κοπής γύρου με ρομπότ. Διαθέτει δώδεκα γκριλιέρες 350 kg η κάθε μια αυτόματης κοπής (Robot) και η παραγωγική δυνατότητα της είναι 2.800 κιλά την ημέρα, 14.000 κιλά την εβδομάδα και 60.000 κιλά το μήνα.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, μετά από τρία χρόνια έρευνας, προχώρησε στη συγκεκριμένη επένδυση ώστε να προσφέρει στους καταναλωτές έτοιμη την αυθεντική γεύση του φρεσκοκομμένου γύρου.

Την ίσια στιγμή οι αυξημένες ανάγκες στην Αμερική οδηγούν στη δημιουργία και δεύτερου εργοστασίου, καθώς το ήδη υπάρχον καλύπτει τη ζήτηση από τη Βόρεια και Κεντρική Αμερική και τον Αραβικό Κόσμο. H νέα επένδυση στην Αμερική εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 10 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ήδη εντοπιστεί η περιοχή στην οποία θα ανεγερθεί το νέο εργοστάσιο. Σύμφωνα με τη διοίκηση οι προοπτικές στη συγκεκριμένη αγορά είναι μεγάλες για τον ελληνικό γύρο και τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης σημαντικά.

Παράλληλα, η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις και στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το επενδυτικό πλάνο για το 2019, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί, ανέρχεται σε 500.000 ευρώ

Η διοίκηση της Megas Yeeros εμφανίζεται αισιόδοξη για την πορεία της εταιρείας. Ο τζίρος της εταιρείας (από Ελλάδα και Αμερική), τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να αγγίξει τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές από την Ελλάδα θα κυμανθούν στα 15-17 εκατ. ευρώ. Σήμερα η εταιρεία που είναι η κορυφαία στον κλάδο έχει καταφέρει να πραγματοποιεί το 30% του τζίρου της εκτός Ελλάδας και σύμφωνα με το χρηματιστήριο του Λονδίνου συγκαταλέγεται στις 1.000 πιο αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης.

Δώδεκα χρόνια μετά την ίδρυσή της, ο στόχος της εταιρείας είναι πλέον ξεκάθαρος: να πάει τον ελληνικό γύρο σε κάθε γωνιά του πλανήτη και «να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά κάνοντας το γύρο no.1 προϊόν στο κόσμο!».

ΣΧΕΤΙΚΑ