Κυριαρχία Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά LNG

Economista
ECONOMISTA
lngship

Κυρίαρχοι στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), εξελίσσονται πλέον οι Έλληνες εφοπλιστές, αναδεικνύοντας την συγκεκριμένη αγορά, στην πλέον δημοφιλή, κάτι που πιστοποιείται από τα κεφάλαια που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτήν.

Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου της Golden Destiny, κατά τον φετινό Ιανουάριο, ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν στην υπογραφή συμβολαίων για την ναυπήγηση εννιά πλοίων μεταφοράς LNG, αντί συνολικού ποσού 1,28 δις δολαρίων!

Συνολικά, οι παραγγελίες ναυπήγησης νέων πλοίων ανήλθαν σε 19 πλοία, μεταφορικής ικανότητας άνω των 2 εκατ. τόνων dwt, που αντιπροσωπεύουν επενδυτική δαπάνη της τάξεως των 1,65 δις δολαρίων.

Με βάση τον αριθμό των πλοίων, οι Έλληνες ήταν υπεύθυνοι για το 17,8% των παραγγελιών που υποβλήθηκαν παγκοσμίως τον πρώτο μήνα του 2019. Ωστόσο, αν υπολογιστεί το ύψος της επένδυσης, το μερίδιο των ελληνικών εταιρειών προσεγγίζει το 30%, καθώς παγκοσμίως, η αξία των παραγγελιών κατά τον ίδιο μήνα δεν ξεπέρασε τα 4,63 δις δολάρια.

Εκτός από τα πλοία μεταφοράς LNG, σημαντική ήταν η επενδυτική κινητικότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών και στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων, όπου υποβλήθηκαν παραγγελίες για οκτώ νέα πλοία, κόστους 317 εκατ. δολαρίων και μεταφορικής ικανότητας 1,1 εκατ. τόνων dwt. Επίσης, παραγγέλθηκαν και δύο φορτηγά πλοία αξίας 54 εκατ. δολαρίων.

Συνολικά, με βάση τα στοιχεία της Golden Destiny, φέτος καταγράφηκε αύξηση του αριθμού των πλοίων κατά 36%, σε 19 συνολικά, έναντι 14 κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Διεθνώς, η αντίστοιχη αύξηση δεν ξεπέρασε το 4%, καθώς υποβλήθηκαν παραγγελίες για 107 πλοία, έναντι 103 τον περσινό Ιανουάριο.

Αυτό που καταγράφεται πάντως σαφέστατα είναι ότι το 2019 θα αποτελέσει έτος κορύφωσης των επενδύσεων σε πλοία LNG, καθώς αποτελεί κοινή πεποίθηση των ελληνικών πλοιοκτητών, ότι ο συγκεκριμένος τομέας προσφέρει τις μεγαλύτερες προοπτικές για μελλοντικά κέρδη, λόγω των θεμελιωδών μεγεθών που επικρατούν.

Συγκεκριμένα, το ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης είναι υπέρ της τελευταίας, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί ο υφιστάμενος στόλος για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες που υπάρχουν, κάτι που δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα, καθώς αναμένεται η έναρξη λειτουργίας πληθώρας νέων σταθμών παραγωγής LNG διεθνώς, με την διά θαλάσσης μεταφορά του παραγόμενου αερίου, να αποτελεί την κύρια επιλογή τους.

Μεταξύ των ομίλων που έχουν ήδη «χτίσει» σημαντικές θέσεις στην αγορά αυτή, περιλαμβάνονται ο όμιλος Αγγελικούση (Maran Gas), ο κ. Χρήστος Οικονόμου με την TMS Cardiff Gas, ο Πήτερ Λιβανός με την εισηγμένη GasLog, ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης με την Capital Gas και ο κ. Ανδρέας Μαρτίνος με την Minerva Marine.

ΣΧΕΤΙΚΑ