Τα τηλεφωνικά κέντρα που... γεννούν εκατομμύρια

Φωτο: Shutterstock

Ίσως για τους περισσότερους από μας οι κλήσεις από άγνωστα νούμερα που μας υπενθυμίζουν τις οφειλές μας ή που επιδιώκουν την πώληση υπηρεσιών, να αποτελούν μία έντονη ενόχληση, για τους διαχειριστές όμως αυτών των τηλεφωνικών κέντρων αποτελούν μια ιδιαίτερα κερδοφόρο δραστηριότητα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία ΥΠΗΡΕΣΙΑ 800 – Teleperformance, η οποία τα τελευταία χρόνια εμφανίζει ραγδαία άνοδο πωλήσεων, και πολλαπλασιασμό κερδών, εισφέροντας μάλιστα σημαντικά μερίσματα στην εισηγμένη στον NYSE μητρική της.

Πρόσφατα μάλιστα η εν λόγω εταιρεία αποφάσισε την διανομή προμερίσματος το οποίο, λαμβάνοντας υπόψη τις διανομές συνολικών μερισμάτων κατά τα προηγούμενα χρόνια της τάξης των 10-12 εκατ. ευρώ αλλά και τα αυξημένα κέρδη για το 2018, δεν θα ναι καθόλου ευκαταφρόνητο.

Ειδικότερα, με βάση τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα για το 2017 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 165 εκατ. ευρώ έναντι 126 εκατ. ευρώ το 2016 σημειώνοντας άνοδο 31%. Σημειώνεται ότι από το 2011 η εταιρεία έχει σχεδόν τριπλασιάσει το τζίρο της. Την ίδια στιγμή τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη διαμορφώθηκαν στα 22,4 εκατ. ευρώ από 19,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 16%, όταν τα κέρδη το 2011 ήταν της τάξης των 6,4 εκατ. ευρώ.

Η πορεία της φαίνεται να εξελίχθηκε ακόμη καλύτερα το 2018 καθώς μόνο κατά τους πρώτους 8 μήνες του έτους οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 136 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 18 εκατ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι το περσινό έτος η εταιρεία λογικά έσπασε το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Το δε συνολικό μέρισμα, αν και δεν προσδιορίζεται το ύψος του προμερίσματος αναμένεται να είναι ιδιαίτερα υψηλό έναντι των 12 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.

Η συγκεκριμένη πορεία ήταν και αυτή που την ξεχώρισε ώστε να συμπεριληφθεί με βάση την ICAP μεταξύ των 70 εταιρειών που αποτελούν την ελίτ των επιχειρήσεων της χώρας. Σ’ αυτό βέβαια συνέβαλλε και το γεγονός ότι η εταιρεία αύξησε σημαντικά τις θέσεις εργασία καθώς το2017 απασχόλησε 5.562 άτομα έναντι 4.038 ατόμων το 2016.

Η εταιρεία συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια δραστηριότητας στην Ελλάδα και είναι η μεγαλύτερη εταιρεία πολυκάναλων υπηρεσιών εξυπηρέτησης επικοινωνούντων , με δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποτελεί δε περιφερειακό διαχειριστικό κέντρο για την μητρική Teleperformance SE , για την περιοχή της Νότιας Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής διοικώντας τις αντίστοιχες θυγατρικές σε Αλβανία, Αίγυπτο, Λίβανο και Ρουμανία.

Οι υπηρεσίες της παρέχονται μέσα από 4 μονάδες δραστηριότητας: την εξυπηρέτηση πελατών και λοιπών καλούντων (διαχείριση κλήσεων), τεχνική υποστήριξη καταναλωτών προϊόντων και υπηρεσιών εταιρειών στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας, τηλεφωνικές πωλήσεις και ενημέρωση οφειλετών ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ