fbpxΟ άγνωστος… πόλεμος για τις άδειες στο Μετρό | Economistas.gr
Skip to main content

Ο άγνωστος… πόλεμος για τις άδειες στο Μετρό

Ο άγνωστος… πόλεμος για τις άδειες στο Μετρό
Φωτο: Shutterstock

Ερωτήματα για την επαρκή συντήρηση των συρμών του μετρό προκαλεί απόφαση του μεγαλύτερου σωματείου εργαζομένων (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό - ΣΕΛΜΑ), σύμφωνα με την οποία τα μέλη του που απασχολούνται στην τεχνική βάση θα πρέπει να εργάζονται για μόλις 4 ώρες σε κάθε βάρδια αντί για 8.

Η ιδιότυπη αυτή επίσχεση εργασίας ξεκίνησε πριν από 2 ημέρες και αναμένεται να συνεχιστεί έως το τέλος της εβδομάδας. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΛΜΑ που έχει διακινηθεί εσωτερικά, την Πέμπτη αλλά και την Παρασκευή, 21 και 22 Φεβρουαρίου αντίστοιχα, τα μέλη του σωματείου που εργάζονται στη διεύθυνση τροχαίου υλικού θα σταματήσουν να δουλεύουν στις 10 το πρωί, προκειμένου να συμμετέχουν σε τοπικές συνελεύσεις στο αμαξοστάσιο των Σεπολίων.

Καμία εργασία μετά τις 10.00 π.μ.

Αυτό σημαίνει πως δεν θα είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί καμία εργασία στους συρμούς του μετρό μετά τις 10 το πρωί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του μέσου, το οποίο χρησιμοποιείται καθημερινά από περίπου 1 εκατομμύριο πολίτες. Η βάρδια των εργαζομένων στην τεχνική βάση αρχίζει στις 6 το πρωί και ολοκληρώνεται κανονικά στις 2 το απόγευμα.

Οι επικεφαλής συνδικαλιστές του ΣΕΛΜΑ έλαβαν την απόφαση αυτή διότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν τους έχει χορηγήσει εδώ και 3 χρόνια μέσα ατομικής προστασίας, όπως φόρμες, παπούτσια και άλλα αναλώσιμα απαραίτητα για την εργασία τους.

Ωστόσο, η απόφαση του σωματείου συμπίπτει με τη διαπραγμάτευση που διεξάγεται για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας δεδομένου πως η προηγούμενη έληξε στο τέλος του 2018.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνδικαλιστές του ΣΕΛΜΑ, στο οποίο υπάγονται περίπου 1.000 από το σύνολο των 2.500 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, έλαβαν την απόφαση της διενέργειας τοπικών συνελεύσεων, όταν η διοίκηση της εταιρείας ζήτησε να υπάρξει εξορθολογισμός στις άδειες των εργαζομένων στη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.

Πάνω από 30 ημέρες η επιπλέον άδεια στη ΣΤΑΣΥ

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ, εκτός από τις άδειες που δικαιούνται από το νόμο, έχουν τη δυνατότητα να λάβουν δεκάδες ακόμα ημέρες το χρόνο.

Τα παραδείγματα είναι πολλά: προβλέπεται η χορήγηση 5 ημερών γονικής άδειας για κάθε παιδί στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ, ενώ στον ιδιωτικό τομέα είναι 4. Άδεια 3 ημερών προβλέπεται για αιμοδοσία και 4 ημερών για δότες αιμοπεταλίων. Ένας εργαζόμενος μπορεί να δώσει 4 φορές το χρόνο αίμα και άλλες τόσες αιμοπετάλια, δηλαδή να λάβει 28 ημέρες άδεια ετησίως επιπλέον.

Όσοι εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο σε μόνιμη βάση δικαιούνται επιπλέον 2 ημέρες άδεια το χρόνο, ενώ όσοι έχουν συμπληρώσει 23 χρόνια υπηρεσίας στην εταιρεία λαμβάνουν μία ακόμα ημέρα άδειας. Οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα αποφασίσουν να αρχίσουν σπουδές δικαιούνται 10 ημέρες άδεια επιπλέον το χρόνο, ενώ υπάρχει και η λεγόμενη άδεια μακράς υπηρεσίας. Η τελευταία ανέρχεται σε 3 επιπλέον ημέρες το χρόνο και τη λαμβάνουν όσοι έχουν υπερβεί τα 25 έτη εργασίας στην εταιρεία.

Οι συνδικαλιστές δεν εργάζονται

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν πως οι συνδικαλιστές που διαμαρτύρονται δεν εργάζονται με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η νομοθεσία. Σύμφωνα με το νόμο 4472/2017, ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και ο γενικός γραμματέας των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων με πάνω από 500 μέλη δικαιούνται 5 ημέρες άδεια το μήνα.
Οι συνδικαλιστές ωστόσο της ΣΤΑΣΥ δεν εργάζονται καμία ημέρα το μήνα. Κατά τις ίδιες πηγές μάλιστα, στις καταστάσεις της εταιρείας φαίνεται πως εργάζονται σε κυλιόμενες βάρδιες, στις οποίες περιλαμβάνονται νύχτες και Σαββατοκύριακα, λαμβάνοντας τις αντίστοιχες αποδοχές. Η επιβάρυνση για την εταιρεία είναι διπλή, δεδομένου πως στη θέση των συνδικαλιστών απασχολούνται άλλοι εργαζόμενοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tσίπρας: Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο
Tσίπρας: Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο
Πραγματικότητα γίνεται το μετρό της Θεσσαλονίκης ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στον σταθμό «Σιντριβάνι - Έκθεση», απ' όπου εξήγγειλε και προσλήψεις.
Tσίπρας: Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο
Σπίρτζης: «Θράσος η κριτική για το μετρό»
Σπίρτζης: «Θράσος η κριτική για το μετρό»
Απάντηση στην κριτική της αντιπολίτευσης σχετικά με την εκδήλωση του περασμένου Σαββάτου στο μετρό της Θεσσαλονίκης, παρουσία του πρωθυπουργού, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σπίρτζης: «Θράσος η κριτική για το μετρό»
Μετρό: Δικαστικό θρίλερ για τα εισιτήρια
Μετρό: Δικαστικό θρίλερ για τα εισιτήρια
Αγωγή κατά της Αττικό Μετρό ετοιμάζει ο ισπανικός κολοσσός INDRA, για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια. Πώς έφθασαν σε σκληρή σύγκρουση οι δύο εταιρείες.
Μετρό: Δικαστικό θρίλερ για τα εισιτήρια
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Ελέγχονται από υπολογιστές, εκμηδενίζουν τα ανθρώπινα λάθη και μειώνουν το κόστος λειτουργίας. Στην Αθήνα μπλόκαραν την αυτόματη λειτουργία οι συνδικαλιστές.
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!