fbpxDemo: Το φαρμακείο της γειτονιάς που έγινε πολυεθνική | Economistas.gr
Skip to main content

Demo: Το φαρμακείο της γειτονιάς που έγινε πολυεθνική

Demo: Το φαρμακείο της γειτονιάς που έγινε πολυεθνική

Με νέες επενδύσεις οι οποίες μέσα στην επόμενη τριετία θα ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και παρουσία σε 5 ηπείρους, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία Demo θεωρείται άξια ένας γνήσιος εκπρόσωπος της ελληνικής βιομηχανίας στον κόσμο, στο χώρο του φαρμάκου. Το νέο στοίχημα είναι μέσα την επόμενη τριετία, να καθιερωθεί  μεταξύ των τριών μεγαλύτερων φαρμακευτικών στην Ευρώπη στον τομέα των λυοφίλων. Μια ευαίσθητη και ειδικής τεχνολογίας παραγωγική διαδικασία σκευασμάτων υγρής μορφής.

Στα 50 και πλέον χρόνια δραστηριότητάς της, η Demo έχει κατορθώσει να εξελιχθεί από μία μικρή επιχείρηση σε μία πολυεθνική δύναμη. Η εδώ και 3 δεκαετίες στροφή της στις εξαγωγές αποτέλεσε ανάχωμα στις δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις στην Ελλάδα, όπου εξακολουθεί να θεωρείται κορυφαίος έλληνας προμηθευτής των νοσοκομείων της χώρας.

Η Demo ιδρύθηκε το 1965 από το φαρμακοποιό κ. Σταύρο Δέμο, πρόεδρο σήμερα της εταιρείας, ο οποίος από τα πρώτα επιχειρηματικά του βήματα, διαβλέποντας τις προοπτικές ανάπτυξης του «ελληνικού φαρμάκου» φιλοδοξούσε να ασχοληθεί με την παραγωγή σε ευρύτερη κλίμακα. Έτσι το 1974 τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο της Demo. Χαρακτηριστικό του οράματος, του στρατηγικού σχεδιασμού και των φιλοδοξιών της εταιρείας είναι ότι το 1985, δημιούργησε τμήμα διεθνών πωλήσεων!

Κομβικό σημείο στην πορεία και την εξέλιξή της DEMO αποτέλεσε το 1996, όταν η διοίκηση της εταιρείας έλαβε τη μεγάλη στρατηγική απόφαση να επικεντρωθεί στην παραγωγή και ανάπτυξη προϊόντων για τη νοσοκομειακή αγορά. Επένδυσε μεγάλα κεφάλαια σε παραγωγικές μονάδες –το 2000 τέθηκε σε λειτουργία το δεύτερο εργοστάσιο– αλλά και σε έρευνα και ανάπτυξη gια τη δημιουργία νέων προϊόντων καθώς και σε εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου.

Σήμερα, με περισσότερα από 1.850 σκευάσματα εγκεκριμένα σε περίπου 90 χώρες και 870 άτομα προσωπικό, η Demo στοχεύει στη διατήρηση της ηγετικής της θέσης και στην αξιόπιστη κάλυψη των αναγκών της αγοράς στην Ελλάδα και διεθνώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2008 έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της στο εξωτερικό και έχει κατορθώσει να ξεγλιστρήσει από τη βαθιά ύφεση που ταλαιπωρεί τη χώρα τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο διάστημα 2007 - 2017 έχει σχεδόν διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της: από 79 εκατ. ευρώ το 2007 σε 136 εκατ. ευρώ

Επενδύσεις- Προοπτικές

Η εταιρεία τη 10ετία 2007-2017 πραγματοποίησε επενδύσεις άνω των 60 εκατ. ευρώ  στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις, τόσο για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας όσο και για την αυτοματοποίηση των παραγωγικών της διαδικασιών και των ελέγχων. Το 2017 επίσης ξεκίνησε και η κατασκευή του 4ου εργοστασίου της εταιρείας, το οποίο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται να λειτουργήσει άμεσα στους επόμενους μήνες, μια επένδυση της τάξης των 26 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα ξεκινά μια ακόμη νέα επένδυση για τη δημιουργία  νέας μονάδας παραγωγής γυάλινων φιαλιδίων και λυοφίλων δυναμικότητας 150 εκατ. φιαλιδίων σε υγρή μορφή και 20 εκατ. φιαλιδίων σε λυόφιλη μορφή. Είναι μία επένδυση που σύμφωνα με τη διοίκηση θα καταστήσει την Demo ως έναν από τους τρεις μεγαλύτερους παραγωγούς λυοφίλων στην Ευρώπη και αποτελεί μέρος του νέου επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας για τα έτη 2019-2022, συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Επιδόσεις

Η προηγούμενη διετία παρά το δυσμενές περιβάλλον  θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επιτυχημένη για τον όμιλο της DEMO, τόσο από πλευράς οικονομικών επιδόσεων όσο και από πλευράς ανάπτυξης. Ειδικότερα ο όμιλος σε ένα περιβάλλον έντονων προκλήσεων και μειώσεων τιμών κατάφερε να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα τον κύκλο εργασιών.

Επίσης προχώρησε σε περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών, οι οποίες πλέον αντιπροσωπεύουν πλέον περί το 40% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ στόχος είναι μέσα σε μια τριετία το ποσοστό του τζίρου από εξαγωγές να φτάσει το 45% των συνολικών πωλήσεων. Σημειώνεται ότι η  εταιρεία έχει παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε 85 χώρες, ενώ είναι «ενεργή», έχοντας καταθέσει φακέλους και αναμένοντας έγκριση, σε 96 χώρες σε όλο τον πλανήτη. Αναπτύσσει δε 8 με 10 νέα προϊόντα κάθε χρόνο και κατέχει μεγάλο μερίδιο με τα προϊόντα της σε σημαντικές αγορές σε όλη την Ευρώπη. Τα τελευταία πέντε χρόνια μάλιστα τα προϊόντα της σε πλαστικές αμπούλες έχουν καταλάβει ποσοστό αγοράς 70% στην Ελλάδα, 35% στην Αγγλία, 25% στη Γαλλία, 20% στην Αυστρία και 10% στη Γερμανία.

Οι προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη της Demo είναι μεγάλες και βασίζονται σε όλη την υποδομή, τις επενδύσεις και την εργασία που έγινε τις χρονιές που προηγήθηκαν. Παρότι η ελληνική οικονομία παραμένει σε ύφεση και ο κλάδος του φαρμάκου έχει επιβαρυνθεί σημαντικά λόγω έλλειψης ρευστότητας αλλά και της συνεχόμενης μείωσης τιμών των γενοσήμων φαρμάκων, ο όμιλος

Το 2017 ο κύκλος εργασιών του ομίλου διατηρήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2016, παρά τις μειώσεις των ελληνικών φαρμάκων στην αγορά που άγγιξε το 8,5% στο διάστημα ενός χρόνου. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για τη χρήση 2017 διαμορφώθηκαν στο ποσό των 34,9 εκατ. ευρώ, έναντι 35,9 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης του 2016. Οι δε  πωλήσεις του 2018 κυμάνθηκαν λίγο υψηλότερα  στο επίπεδο των 138,4 εκατ. (136 εκατ. το 2017), ενώ αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές και στις πωλήσεις των εγχωρίως παραγόμενων φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία.

H DEMO αναπτύσσεται με έντονους ρυθμούς, αυξάνοντας σταθερά τις θέσεις εργασίας της. Από το 2012 μέχρι σήμερα η DEMO δημιούργησε πάνω από 300 νέες θέσεις εργασίας ανεβάζοντας το προσωπικό της από 553 σε 870 εργαζόμενους. Από αυτές τις θέσεις, οι 50 δημιουργήθηκαν εντός του 2017 και πάνω από το 1/3 αφορούν εξειδικευμένους υπαλλήλους και επιστήμονες, συνεισφέροντας στη μείωση της ανεργίας, στην τόνωση της οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας, και στη μείωση της φυγής επιστημόνων (brain-drain).

demo_hist.jpg

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Η ιστορία επιτυχίας της Ευρωχαρτική που από μικρή ομόρρυθμη εταιρεία κατάφερε να εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας. Ποια είναι τα επόμενα σχέδια.
Η ελληνική εταιρεία που τα βάζει με πολυεθνικές
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η εταιρία ξεκίνησε στην καρδιά της κρίσης ως εμπορική, πέτυχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και πλέον επεκτείνεται στον τομέα της παραγωγής ραδιοφαρμάκων.
Φάρμακα του αύριο από την ελληνική Syn Innovation Lab
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Το success story της Καράτζης: Άπλωσε τα... δίχτυα της σε πάνω από 60 χώρες κατακτώντας την κορυφή στον κλάδο της, μπήκε στον τουρισμό και τώρα επεκτείνεται δυναμικά στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας.
Η κρητική βιομηχανία που ποντάρει 420 εκατ. στην ενέργεια
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
Με τα επώνυμα ρούχα BSB και Lynne, η B&F κερδίζει συνεχώς έδαφος στις αγορές του εξωτερικού, όπου πραγματοποιείται το 24% του τζίρου.
Η ελληνική απάντηση στις φίρμες της μόδας
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών
Η εισηγμένη εταιρεία παιχνιδιών πέρασε την κρίση με συνεχή αύξηση τζίρου και έφθασε σε ρεκόρ κερδών το 2018, ενώ έχει κατακτήσει ισχυρή θέση στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
AS: Τα παιχνίδια των μεγάλων κερδών