fbpxΟργή για την παράνομη είσοδο σκαφών στη Μαρίνα Αλίμου | Economistas.gr
Skip to main content

Οργή για την παράνομη είσοδο σκαφών στη Μαρίνα Αλίμου

Οργή για την παράνομη είσοδο σκαφών στη Μαρίνα Αλίμου
Η Μαρίνα Αλίμου / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την οργή του υπουργείου Ναυτιλίας και της ΕΤΑΔ, η οποία διαχειρίζεται ορισμένες από τις κρατικές μαρίνες, έχουν προκαλέσει περιστατικά ελλιμενισμού ιδιωτικών σκαφών στη μαρίνα Αλίμου, παρά το γεγονός ότι από τις 19 Μαρτίου με απόφαση των υπουργών Υγείας και Ναυτιλίας απαγορεύεται για ένα μήνα ο κατάπλους ιδιωτικών πλοίων θαλάσσιας αναψυχής σε ελληνικά λιμάνια από οποιονδήποτε προορισμό, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Τις τελευταίες 10 ημέρες κι ενώ έχουν τεθεί σε εφαρμογή πολύ αυστηρά μέτρα λόγω της υγειονομικής κρίσης του Covid – 19, έχουν σημειωθεί δύο περιστατικά παράνομου κατάπλου ιδιωτικών σκαφών αναψυχής στη μαρίνα Αλίμου, ενώ εν πλω με προορισμό ελληνικά λιμάνια βρίσκονται περίπου 30 νεότευκτα σκάφη.

Πρόκειται για σκάφη αναψυχής που ξεκίνησαν από λιμάνια της βόρειας Γαλλίας στα οποία επιβαίνουν πληρώματα δίχως επιβάτες. Πολλά από αυτά έχουν καταπλεύσει τις τελευταίες εβδομάδες και σε λιμάνια της Ιταλίας, σύμφωνα με πληροφορίες.

Δύο σκάφη από τη Βόρεια Γαλλία 

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η παράνομη είσοδος σκάφους αναψυχής τη Δευτέρα στη μαρίνα Αλίμου στο οποίο επέβαιναν τρία άτομα. Πηγές με γνώση της υπόθεσης αναφέρουν ότι ο κυβερνήτης του σκάφους κατέπλευσε στη μαρίνα Αλίμου αγνοώντας τις εντολές του λιμενικού το οποίο τον κάλεσε να σταματήσει.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο κατάπλους του σκάφους προκάλεσε έντονη ανησυχία στις αρχές και στους πολίτες που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στη μαρίνα Αλίμου, δεδομένου ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες στη Μεσόγειο με δυνατότητα ελλιμενισμού 1.100 σκαφών.

Σε κάθε ένα από τα τρία άτομα που επέβαιναν στο σκάφος επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ ενώ σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία. Η παραβίαση της απαγόρευσης κατάπλου ιδιωτικών πλοίων σε ελληνικά λιμάνια, προερχομένων από οποιοδήποτε γεωγραφικό προορισμό, επισύρει και ποινή φυλάκισης δύο ετών.

Στη μαρίνα μετέβη κλιμάκιο του ΕΟΔΥ προκειμένου να δώσει οδηγίες στο πλήρωμα το οποίο έχει τεθεί σε καραντίνα ενώ στο σκάφος έγινε απολύμανση.

Αντίστοιχο περιστατικό συνέβη πριν από περίπου 10 ημέρες όταν σκάφος αναψυχής, το οποίο πριν φτάσει στην Ελλάδα είχε ελλιμενιστεί στην Ιταλία, κατέπλευσε παράνομα στη μαρίνα Αλίμου δίχως να ενημερώσει το αρμόδιο λιμεναρχείο Σαρωνικού, το φορέα διαχείρισης της μαρίνας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

Στο σκάφος επέβαιναν δύο άτομα τα οποία στη συνέχεια μετέβησαν στην Πάτρα και το Μαρκόπουλο αντίστοιχα. Εδώ και λίγες ημέρες οι δύο άνδρες, οι οποίοι αναζητήθηκαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου, εντοπίστηκαν και τέθηκαν σε καραντίνα. Οι δύο παραβάτες έχουν ελεγχθεί για το εάν είναι φορείς του Covid – 19 και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ενημερωθούν οι αρχές για τα αποτελέσματα των ελέγχων.

Η θέση του ΣΙΤΕΣΑΠ

Τα περισσότερα από τα σκάφη αναψυχής που εμπλέκονται στην υπόθεση εκπροσωπούνται από το Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), ο οποίος έχει ζητήσει να εξαιρεθούν από την ισχύουσα απαγόρευση κατάπλου με επιστολή προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Υγείας.

Σύμφωνα με το ΣΙΤΕΣΑΠ όλα τα σκάφη ξεκίνησαν από τη βορειοδυτική Γαλλία πριν από τις 19 Μαρτίου που τέθηκε σε ισχύ η κοινή απόφαση του Γιάννη Πλακιωτάκη και του Βασίλη Κικίλια.

«Τα σκάφη αυτά λόγω των πολυήμερων πλόων (20 με 30 ημέρες) και τις απαγορεύσεις προσέγγισης σε άλλες χώρες, δεν έχουν επάρκεια νερού, τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων για να συνεχίσουν να πλέουν χωρίς σκοπό. Ορισμένα άτομα από τα πληρώματα, ως άνθρωποι, υποφέρουν και από χρόνιες παθήσεις υγείας (που δεν τους αποτρέπει από την κυβέρνηση σκάφους) και αν δεν δοθούν προμήθειες σύντομα θα στερούνται και την φαρμακευτή τους αγωγή», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η επιστολή του Συνδέσμου προς τους δύο υπουργούς.

Κυβερνητικά στελέχη με γνώση της υπόθεσης τονίζουν ότι τα αυστηρά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας θα εφαρμοστούν δίχως την παραμικρή παρέκκλιση, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται να επιτραπεί ο κατάπλους σε κανένα ιδιωτικό σκάφος αναψυχής σε ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον έως τις 19 Απριλίου.

Το ίδιο μήνυμα έχει στείλει το υπουργείο Ναυτιλίας και σε αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες ζητούν επίμονα να επιτραπεί ο ελλιμενισμός πλοίων στον Πειραιά.

Κατά τις ίδιες πηγές, το σκάφος που κατέπλευσε τη Δευτέρα στη μαρίνα Αλίμου καθώς και ορισμένα άλλα, ξεκίνησαν από τη Γαλλία πριν από την έναρξη της απαγόρευσης κατάπλου στις 19 Μαρτίου. 

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, για το ζήτημα έχει ενημερωθεί και το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο έχει δώσει ρητές εντολές να μην εξαιρεθεί κανένα σκάφος από την απαγόρευση ελλιμενισμού.

Η αντίδραση της ΕΤΑΔ

Τα περιστατικά παράνομου κατάπλου στη μαρίνα Αλίμου, η οποία σύντομα θα παραχωρηθεί στην «Άκτωρ Παραχωρήσεις» για 40 έτη, έχουν προκαλέσει και την έντονη αντίδραση της ΕΤΑΔ που είναι ιδιοκτήτρια του τουριστικού λιμένα.

Η εταιρεία από την πρώτη στιγμή που εντόπισε τις συγκεκριμένες περιπτώσεις ενημέρωσε τις αρμόδιες λιμενικές αρχές και την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Δικαιοσύνης, Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη.

Μετά από τη βεβαίωση των παραβάσεων ελλιμενισμού, το λιμεναρχείο Σαρωνικού προχώρησε στην αποστολή σήματος σύμφωνα με το οποίο η ΕΤΑΔ τοποθέτησε πλωτό φράγμα τη Δευτέρα στην είσοδο της μαρίνας Αλίμου προκειμένου να αποτρέψει παρόμοια περιστατικά.

Πλωτά φράγματα έχουν τοποθετηθεί και στις υπόλοιπες μαρίνες της Αττικής, οι οποίες δυνητικά μπορούν να αποτελέσουν χώρους συγχρωτισμού δεδομένου ότι φιλοξενούν περίπου 3.500 σκάφη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σχέδια για αύξηση εισιτηρίου στην πλαζ Βουλιαγμένης-Ποιοι αντιδρούν
Σχέδια για αύξηση εισιτηρίου στην πλαζ Βουλιαγμένης-Ποιοι αντιδρούν
Η διοίκηση της ΕΤΑΔ προγραμματίζει την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου εισόδου. Οι αντιδράσεις του δήμου Βούλας – Βάρης - Βουλιαγμένης.
Σχέδια για αύξηση εισιτηρίου στην πλαζ Βουλιαγμένης-Ποιοι αντιδρούν
Εφαρμογές ιχνηλάτησης: «Πράσινο» από την ΕΕ για τη διαλειτουργικότητα
Εφαρμογές ιχνηλάτησης: «Πράσινο» από την ΕΕ για τη διαλειτουργικότητα
Με απόφαση της Κομισιόν, τα κράτη μέλη θα μπορούν να επικαιροποιούν τις εφαρμογές, ώστε να επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ εθνικών, αποκεντρωμένων εφαρμογών.
Εφαρμογές ιχνηλάτησης: «Πράσινο» από την ΕΕ για τη διαλειτουργικότητα
Λίφτινγκ 30 εκατ. στη Μαρίνα Βουλιαγμένης-Θα εξυπηρετεί mega yachts
Λίφτινγκ 30 εκατ. στη Μαρίνα Βουλιαγμένης-Θα εξυπηρετεί mega yachts
Πράσινο φως στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας και περίπου 350 θέσεις στην περίοδο λειτουργίας.
Λίφτινγκ 30 εκατ. στη Μαρίνα Βουλιαγμένης-Θα εξυπηρετεί mega yachts
Πτήσεις: Τι ισχύει για Σερβία, Βρετανία, Σουηδία -Αλλαγές στη φόρμα PLF
Πτήσεις: Τι ισχύει για Σερβία, Βρετανία, Σουηδία -Αλλαγές στη φόρμα PLF
H ΥΠΑ απαγόρευσε τις πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Σερβίας και την είσοδο Σέρβων πολιτών στη χώρα έως τις 15 Ιουλίου, λόγω έξαρσης της πανδημίας στη γειτονική χώρα.
Πτήσεις: Τι ισχύει για Σερβία, Βρετανία, Σουηδία -Αλλαγές στη φόρμα PLF