fbpxΧωρίς συντήρηση από το 2004 το στέγαστρο Καλατράβα | Economistas.gr Skip to main content

Χωρίς συντήρηση από το 2004 το στέγαστρο Καλατράβα

Χωρίς συντήρηση από το 2004 το στέγαστρο Καλατράβα
Φωτο: Shutterstock

Ενδελεχής έλεγχος θα πραγματοποιηθεί στο στέγαστρο Καλατράβα του Ολυμπιακού Σταδίου για πρώτη φορά από το 2004, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τις εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης που πρέπει να γίνουν στο εμβληματικό έργο.

Το στέγαστρο, το οποίο κόστισε 130 εκατομμύρια ευρώ, παραμένει δίχως συντήρηση και έλεγχο εδώ και 15 έτη, προκαλώντας έντονη ανησυχία στο αρμόδιο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το θέμα θεωρείται επείγον και για το λόγο αυτό ο υφυπουργός αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης, πριν από λίγες ημέρες ζήτησε τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

Σε αυτές περιλαμβάνονται ο έλεγχος, η τακτική συντήρηση, η αποκατάσταση και η παρακολούθηση της «δομοστατικής υγείας των στεγάστρων του Ολυμπιακού Σταδίου, του Ποδηλατοδρομίου και λοιπών μεταλλικών κατασκευών που βρίσκονται στο συγκρότημα του ΟΑΚΑ, δεδομένης της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».

Ο Γιώργος Βασιλειάδης είχε ζητήσει τη συνδρομή του υπουργείου Υποδομών για πρώτη φορά με επιστολή του στις 26 Νοεμβρίου του 2018. Είχε προηγηθεί, λίγες ημέρες νωρίτερα, ταλάντωση σε κερκίδα του Ολυμπιακού Σταδίου κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα.

Παρά το γεγονός πως τα στέγαστρα του Ισπανού αρχιτέκτονα, Σαντάγιο Καλατράβα, στο Ολυμπιακό Στάδιο και το Ποδηλατοδρόμιο αποτέλεσαν κατασκευές ορόσημα για την Ολυμπιάδα της Αθήνας, παρέμειναν δίχως οικοδομική άδεια για περισσότερα από 10 έτη.

Η τακτοποίησή τους έγινε το 2014 με νόμο του 2013 περί αυθαίρετης δόμησης, προκειμένου να υλοποιηθούν έργα συντήρησης. Τότε μάλιστα είχε προβλεφθεί ποσό ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ για τη συντήρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα, ωστόσο οι εργασίες δεν προχώρησαν ποτέ.

Την ίδια τύχη είχαν και 2 διεθνείς διαγωνισμοί από το υπουργείο Πολιτισμού, για την παρακολούθηση και συντήρηση των διάσημων μεταλλικών έργων, ύψους 9,5 εκατομμυρίων ευρώ. Οι διαγωνισμοί δεν εγκρίθηκαν καθώς δεν είχαν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πιστώσεις.

Μιλώντας στο economistas ο πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος, Βασίλης Μπαρδάκης, αναφέρει πως η έλλειψη μητρώων καταγραφής και ελεγκτικών μηχανισμών αποτελεί διαχρονική παθογένεια.

«Σύμφωνα με τις ελληνικές διατάξεις και ανάλογες διεθνείς συστάσεις ή πρότυπα, στις συνηθισμένες περιπτώσεις (μέσος όρος διάβρωσης περιβάλλοντος και μέση χρήση), κατάλληλα χρονικά διαστήματα μεταξύ επιθεωρήσεων είναι τα εξής: για κατοικίες τα 10 έτη, για βιομηχανικά κτίρια 5 έως 10 έτη, για  οδικές γέφυρες 1 έως 4 χρόνια, για σιδηροδρομικές γέφυρες 1 έως 2 χρόνια, και για τα υπόλοιπα τεχνικά έργα θεωρείται δόκιμο το διάστημα των 5 ετών».

Σύμφωνα με τον κ. Μπαρδάκη, η σύσταση μητρώου γεφυρών και τεχνικών έργων αποτελεί ανάγκη για την αποτελεσματική παρακολούθηση των έργων. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία 500.000 ανελκυστήρες
Επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία 500.000 ανελκυστήρες
Ανησυχία για την πλημμελή συντήρηση χιλιάδων ανελκυστήρων και τους κινδύνους στη δημόσια ασφάλεια. Μεταξύ αυτών πολλοί ανελκυστήρες σε νοσοκομεία και άλλα δημόσια κτίρια.
Επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία 500.000 ανελκυστήρες
Ξέσπασε πόλεμος για «χρυσό» έργο 1,5 δισ. ευρώ
Ξέσπασε πόλεμος για «χρυσό» έργο 1,5 δισ. ευρώ
Διχάζει κυβέρνηση και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. «Όχι» στο σχέδιο Σπίρτζη για σπάσιμο του έργου στα τρία, ζητούν ενιαία σύμβαση παραχώρησης. Μεγάλο πρόβλημα τα διόδια.
Ξέσπασε πόλεμος για «χρυσό» έργο 1,5 δισ. ευρώ
Δημοπρατήθηκε το 2011 και δεν λειτουργεί ακόμα η γραμμή 112
Δημοπρατήθηκε το 2011 και δεν λειτουργεί ακόμα η γραμμή 112
Πρόκειται για το μοναδικό σύστημα προειδοποίησης των πολιτών σε περίπτωση εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων, το οποίο όμως δεν λειτουργεί ακόμα, ένα έτος μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι και σχεδόν 10 χρόνια μετά τη δημοπράτησή του.
Δημοπρατήθηκε το 2011 και δεν λειτουργεί ακόμα η γραμμή 112
Μέτρα για τη βελτίωση των δρομολογίων σε Μετρό και τραίνο
Μέτρα για τη βελτίωση των δρομολογίων σε Μετρό και τραίνο
Τη λήψη μέτρων για να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων του μετρό εξετάζει το υπουργείο Υποδομών, δεδομένου πως ο χρόνος διέλευσης των συρμών από τους σταθμούς κυμαίνεται μεταξύ επτά και 10 λεπτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των περίπου 500.000 πολιτών.
Μέτρα για τη βελτίωση των δρομολογίων σε Μετρό και τραίνο
Τα επόμενα βήματα για το μετρό Θεσσαλονίκης
Τα επόμενα βήματα για το μετρό Θεσσαλονίκης
Εξελίξεις στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης δρομολογεί η απόφαση της κυβέρνησης να προκρίνει τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των σημαντικών αρχαιοτήτων που έχουν έρθει στο φως.
Τα επόμενα βήματα για το μετρό Θεσσαλονίκης
Διαγωνισμός για το Καζίνο: Εντάσεις με το καλημέρα
Διαγωνισμός για το Καζίνο: Εντάσεις με το καλημέρα
Η πρωτοβουλία της Hard Rock International να χαρακτηρίσει τα περισσότερα έγγραφα στο φάκελο των δικαιολογητικών ως απόρρητα και η αντίδραση της Mohegan Gaming and Entertainment.
Διαγωνισμός για το Καζίνο: Εντάσεις με το καλημέρα