Κίνηση ματ στο μετρό κατά των τσαμπατζήδων

Λιγότερο χρόνο παραμένουν ανοιχτές από τις 22 Μαρτίου οι πύλες εισόδου-εξόδου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους σταθμούς Σύνταγμα και Συγγρού Φιξ στο μετρό και στον σταθμό Νεραντζιώτισσα στους ΗΣΑΠ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή.

Στους σταθμούς αυτούς οι πύλες κλείνουν μετά από πέντε δευτερόλεπτα πλέον και όχι μετά από οκτώ όπως ισχύει στους υπόλοιπους. Τις επόμενες εβδομάδες η ανάδοχος εταιρεία του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, Hellas Smart Ticket, θα αλλάξει το χρόνο απόκρισης των πυλών και στους υπόλοιπους σταθμούς του μετρό και των ΗΣΑΠ.

Βασικός στόχος της πρωτοβουλίας που ανέλαβε ο ΟΑΣΑ είναι να σταματήσει το φαινόμενο με ένα εισιτήριο να περνούν από τις πύλες δύο ή και περισσότερα άτομα. Από το τέλος του 2018, όπως είχε αποκαλύψει το Economistas, ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο να ερευνήσει ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Το ΕΜΠ κατέγραψε τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη που εφαρμόζουν ανάλογα κλειστά συστήματα ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Ο νέος χρόνος απόκρισης των πυλών σε συνδυασμό με την αύξηση των ελέγχων κομίστρου, η οποία αγγίζει το 300% τους τελευταίους δύο μήνες σε σχέση με τον Ιανουάριο, αναμένεται να αποδειχθούν χρήσιμα εργαλεία στη μάχη για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης.

Οι αυξημένοι έλεγχοι εισιτηρίων, οι οποίο ανέρχονται σε περίπου 15.000 την ημέρα με στόχο σταδιακά να φτάσουν τις 25.000, έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έσοδα από την ακύρωση εισιτηρίων τις πρώτες 21 ημέρες του Μαρτίου ανήλθαν σε 15,6 εκατομμύρια ευρώ.

Η αύξηση είναι σημαντική δεδομένου πως ο μέσος μηνιαίος όρος των εσόδων για όλα τα μέσα μεταφοράς δεν ξεπερνούσε τα προηγούμενα τρία χρόνια τα 15 εκατομμύρια. Αύξηση παρατηρείται και στην έκδοση προσωποποιημένων καρτών, οι οποίες έχουν φτάσει πλέον το 1,15 εκατομμύριο.

Το 2018 τα έσοδα των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών ανήλθαν σε περίπου 220 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2017, όταν τα έσοδα άγγιξαν τα 175 εκατομμύρια.

Ωστόσο, η αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ για τις δωρεάν μετακινήσεις ανέργων, πολυτέκνων και ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Εάν συνεχιστεί η επίδοση του Μαρτίου, με έσοδα ύψους 20 εκατ. ευρώ, τότε οι αστικές συγκοινωνίες θα φτάσουν κοντά στην επίτευξη του στόχου που έχει τεθεί από το Υπερταμείο για έσοδα ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ το 2019.

Τα έσοδα αναμένεται να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο από την αύξηση των ελέγχων εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, στα οποία παρατηρείται το υψηλότερο ποσοστό εισιτηριοδιαφυγής.

Τις επόμενες ημέρες θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις και για τη μετακίνηση των πυλών στο σταθμό Πανεπιστήμιο του μετρό. Τις ώρες αιχμής οι υπεύθυνοι του σταθμού αναγκάζονται να ανοίγουν τις πύλες, καθώς η κίνηση των επιβατών αποδείχθηκε μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη στις μελέτες, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές στις σκάλες που οδηγούν στην έξοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ