Skip to main content

Νέα έργα αξίας 250 εκατ. στη γραμμή 4 του Μετρό

Νέα έργα αξίας 250 εκατ. στη γραμμή 4 του Μετρό

Έως το τέλος Μαΐου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των 2 οικονομικών προσφορών για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του μετρό, η οποία με κόστος πάνω από 1,5 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων ετών.

Σύμφωνα με πληροφορίες η επιτροπή της Αττικό Μετρό που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το διαγωνισμό, ταυτόχρονα με τις οικονομικές προσφορές εξετάζει και τα μέτρα επανόρθωσης που έχουν λάβει τα 2 υποψήφια σχήματα, δεδομένου πως σε αυτά συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ και η Άβαξ.

Και οι δύο εταιρείες μπήκαν σε καθεστώς διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού το καλοκαίρι του 2017, πληρώνοντας μεγάλα πρόστιμα στο πλαίσιο της υπόθεσης του καρτέλ στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων.

Τα συμπεράσματα της Αττικό Μετρό σχετικά με τα μέτρα επανόρθωσης θα υποβληθούν σε τριμελή επιτροπή που συστάθηκε πριν από ένα έτος με απόφαση του Γιάννη Δραγασάκη. Αποστολή της τριμελούς επιτροπής είναι να διαπιστώσει εάν οι τεχνικές εταιρείες που παραδέχθηκαν τη συμμετοχή τους στο καρτέλ έχουν λάβει μέτρα επανόρθωσης.

Μεταξύ των μέτρων είναι η απομάκρυνση στελεχών τα οποία ενεπλάκησαν στο καρτέλ, η συνεργασία των εταιρειών με τις αρχές, η απρόσκοπτη πληρωμή των προστίμων και η εκπαίδευση του προσωπικού.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή των 15 σταθμών μετρό που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση της γραμμής 4, αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την οικονομία και τις συγκοινωνίες της Αττικής.

Η υλοποίηση του έργου ωστόσο παραμένει αμφίβολη λόγω προσφυγής στο ΣτΕ της ΜΕΤΚΑ του ομίλου «Μυτιληναίος», η οποία συζητήθηκε το Νοέμβριο του 2018.

Εάν το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο δικαιώσει τη ΜΕΤΚΑ, η οποία στρέφεται κατά των εταιρειών που συμμετείχαν στο καρτέλ, τότε οι πιθανότητες να ακυρωθεί ο διαγωνισμός είναι μεγάλες.

Εκτός από την πρώτη φάση της γραμμής 4, η Αττικό Μετρό δρομολογεί έργα με αξία που υπερβαίνει τα 250 εκατομμύρια ευρώ.  Μεταξύ αυτών είναι η προμήθεια από 5 έως 7 διρευματικών συρμών για τη ΣΤΑΣΥ, η αναβάθμιση 75 συρμών των ΗΣΑΠ και η υπογειοποίηση της γραμμής του ηλεκτρικού μεταξύ του Φαλήρου και του Πειραιά, με την κατασκευή σταθμού στα Καμίνια.

Η Αττικό Μετρό έχει προτείνει να ενταχθούν τα έργα αυτά στην παρούσα προγραμματική περίοδο (2014-2020). Επειδή ωστόσο τα χρονικά περιθώρια είναι στενά, δεν αποκλείεται να μετατεθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μετρό: Δικαστικό θρίλερ για τα εισιτήρια
Μετρό: Δικαστικό θρίλερ για τα εισιτήρια
Αγωγή κατά της Αττικό Μετρό ετοιμάζει ο ισπανικός κολοσσός INDRA, για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια. Πώς έφθασαν σε σκληρή σύγκρουση οι δύο εταιρείες.
Μετρό: Δικαστικό θρίλερ για τα εισιτήρια
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Ελέγχονται από υπολογιστές, εκμηδενίζουν τα ανθρώπινα λάθη και μειώνουν το κόστος λειτουργίας. Στην Αθήνα μπλόκαραν την αυτόματη λειτουργία οι συνδικαλιστές.
Τρένα χωρίς οδηγό στο Μετρό Θεσσαλονίκης!
Κίνηση ματ στο μετρό κατά των τσαμπατζήδων
Κίνηση ματ στο μετρό κατά των τσαμπατζήδων
Άρχισε η μείωση χρόνου ανοίγματος της μπάρας από τα οκτώ στα πέντε δευτερόλεπτα. Αύξηση 300% στους ελέγχους εισιτηρίων.
Κίνηση ματ στο μετρό κατά των τσαμπατζήδων
Κοντά σε λύση για τα απορρίμματα των Δήμων στο Ελληνικό
Κοντά σε λύση για τα απορρίμματα των Δήμων στο Ελληνικό
Βασική εκκρεμότητα για να προχωρήσει η επένδυση είναι η εξεύρεση χώρου για την κατασκευή μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων για τους δήμους Ελληνικού – Αργυρούπολης, Αλίμου και Γλυφάδας.
Κοντά σε λύση για τα απορρίμματα των Δήμων στο Ελληνικό