Skip to main content

Καραδοκούν για επενδύσεις σε φορτηγά πλοία οι εφοπλιστές

Καραδοκούν για επενδύσεις σε φορτηγά πλοία οι εφοπλιστές
Φωτο: Shutterstock

Την ευκαιρία για σημαντικές επενδύσεις στην κατηγορία των φορτηγών πλοίων αναμένεται να αδράξουν οι Έλληνες εφοπλιστές κατά την διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους, ιδίως μάλιστα προς το τέλος του 2019 και τις αρχές του 2020, καθώς, όπως προβλέπουν νέα μοντέλα πρόβλεψης της πορείας των αξιών των πλοίων, αυτές αναμένεται να βρεθούν στο «ναδίρ» του τρέχοντος επενδυτικού «κύκλου». Τα παραπάνω επισημαίνει σχετική ανάλυση της εταιρείας εκτίμησεων αξιών πλοίων VesselsValue, σε συνεργασία με την νορβηγική εταιρεία συμβούλων ναυτιλίας ViaMar. 

Από την άλλη πλευρά, ίσως όσοι ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τον στόλο τους μέσω της απόκτησης νέων πλοίων από την αγορά των μεταχειρισμένων, να δυσκολευτούν να βρουν πιθανούς στόχους, καθώς, υπό την πίεση των πιέσεων στις τιμές, έχει περιοριστεί αισθητά και ο αριθμός των πωλητών φορτηγών πλοίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 19 Δεκεμβρίου του 2018 και μέχρι το τέλος του φετινού πρώτου τριμήνου, δεν πραγματοποιήθηκε ούτε μία αγοραπωλησία φορτηγών πλοίων τύπου Capesize, των μεγαλύτερων του είδους, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί διαχρονικά στην παγκόσμια αγορά. 

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι τιμές των φορτηγών πλοίων αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 5% - 10% μέχρι το τέλος του έτους, με την μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, δηλαδή στα Capesizes και τα Panamaxes. Τα αίτια της μείωσης αποδίδονται στην κάμψη που καταγράφεται από τις αρχές του έτους στην διεθνή ναυλαγορά για την μεταφορά χύδην φορτίων, δηλαδή όσων μεταφέρονται μέσω φορτηγών πλοίων. Η μείωση των ναύλων οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, αρχής γενομένης από την ένταση που επικρατεί στο διεθνές εμπόριο, με την Κίνα να επιβάλλει ανώτατα όρια στις επιτρεπόμενες εισαγωγές άνθρακα, με βασικό ζημιωμένο την Αυστραλία που είναι και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας προς την δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως. Αντίστοιχα, ο εμπορικός πόλεμος Κίνας-ΗΠΑ έχει περιορίσει δραματικά το εμπόριο μιας σειράς αγαθών και πρώτων υλών μεταξύ των δύο χωρών, με την κατάσταση να επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο και λόγω έκτακτων καταστροφών, όπως η κατάρρευση του φράγματος ιδιοκτησίας του βραζιλιάνικου μεταλλευτικού κολοσσού της Vale. Απόρροια της καταστροφής αυτής ήταν η διακοπή της ροής φορτίων από έναν σημαντικό εξαγωγέα σιδηρομεταλλεύματος, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο την ζήτηση στην ποντοπόρο ναυτιλία. 

Εκτός από τα φορτηγά πλοία, πιθανές επενδυτικές ευκαιρίες, εντοπίζουν οι αναλυτές και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου, ανάλογα με την κατηγορία πλοίου, αναμένοται μειώσεις των αξιών μέχρι και 10% έως το τέλος του έτους. Βασικός λόγος και στην περίπτωση αυτή είναι η πτωτική πορεία της ναυλαγοράς, μια τάση που ξεκίνησε από το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2018 και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση μέχρι σήμερα. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βάση στην Αθήνα αποκτά η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ένωση
Βάση στην Αθήνα αποκτά η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ένωση
Άλλο ένα ισχυρό σημάδι της αυξανόμενης επιρροής της ελληνικής ναυτιλίας διεθνώς, αποτελεί η απόφαση της BIMCO, να λειτουργήσει μόνιμο γραφεία στην Αθήνα, από τις αρχές του καλοκαιριού.
Βάση στην Αθήνα αποκτά η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ένωση
Αυξάνονται οι ξένες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα
Αυξάνονται οι ξένες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα
Ενισχύεται ακόμη περισσότερο η θέση του λιμανιού του Πειραιά ως μεγάλου ναυτιλιακού κέντρου καθώς αυξάνεται η παρουσία ξένων ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.
Αυξάνονται οι ξένες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα