Επιτάχυνση επενδύσεων μέσω ψηφιακών εργαλείων

Φωτο: Shutterstock

Τη δημιουργία ενός κεντρικού ψηφιακού συστήματος μέσω του οποίου θα μπορούν να χορηγούνται άδειες δόμησης και λειτουργίας έργων και επενδύσεων εξετάζει η κυβέρνηση σύμφωνα με πληροφορίες του economistas.

Κατά τις ίδιες πηγές, το θέμα συζητήθηκε στην χθεσινή συνάντηση εργασίας του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, με τον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργο Στασινό.

Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα θα μπορεί να λειτουργεί από κοινού με τον ενιαίο ψηφιακό χάρτη, τη δημιουργία του οποίου έχει ήδη προτείνει το ΤΕΕ από το φθινόπωρο του 2018.

Ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης αποτελεί ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία συγκεντρώνονται όλα τα δεδομένα που είναι διάσπαρτα σε αρκετές δημόσιες υπηρεσίες και τα οποία αφορούν σε εκτάσεις γης.

Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, πολίτες και επενδυτές θα μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες για τα ακίνητα που τους ενδιαφέρουν με ταχύτητα και δίχως κόστος, καθώς η πρόσβαση στο χάρτη θα γίνεται δωρεάν μέσω διαδικτύου.

Τα δεδομένα που θα εξάγονται από το χάρτη θα αποτελούν διοικητικές πράξεις οι οποίες θα είναι δεσμευτικές για τις διοικητικές υπηρεσίες, προκειμένου να περιορίζεται η γραφειοκρατία και να ενισχύεται η προσέλκυση επενδύσεων που αποτελεί προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση.

Στον ενιαίο ψηφιακό χάρτη θα αποτυπώνονται και οι κάθε είδους προστατευόμενες περιοχές (δάση, αρχαιολογικοί χώροι, αιγιαλός και natura).

Το κεντρικό ψηφιακό σύστημα για την αδειοδότηση επενδύσεων και ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης δεν αποκλείεται να ενταχθούν σε ένα από τα νομοσχέδια που θα καταθέσει η κυβέρνηση στη Βουλή τους επόμενους μήνες.

Η δημιουργία ενός κεντρικού ψηφιακού συστήματος αναμένεται να επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία έκδοσης αδειών, περιορίζοντας την γραφειοκρατία. Η Ελλάδα παραμένει ουραγός στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου, παρά τα βήματα προόδου που έχουν γίνει τα τελευταία έτη.

Είναι ενδεικτικό πως μόλις πριν από δύο μήνες, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, υπέγραψε σύμβαση με κοινοπραξία στην οποία ηγείται ο ΟΤΕ, για τη δημιουργία κεντρικού συστήματος ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων (ΣΗΔΕ) στο Δημόσιο.

Το νέο σύστημα θα συνδέσει ηλεκτρονικά 21.000 φορείς του Δημοσίου, παρέχοντας 150.000 απομακρυσμένες ψηφιακές υπογραφές σε δημόσιους λειτουργούς, ενώ εκτιμάται πως η εξοικονόμηση που θα προκύψει ετησίως για τη δημόσια διοίκηση θα ανέλθει σε 380 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ