fbpxΣε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου | Economistas.gr Skip to main content

Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου

Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου
Shutterstock

Σε τελματώδη κατάσταση βρίσκονται τα περισσότερα μεγάλα έργα που έχουν δρομολογηθεί την τελευταία τετραετία, δεδομένου πως σε φάση υλοποίησης βρίσκονται επενδύσεις σε υποδομές με προϋπολογισμό μόλις 900 εκατομμυρίων ευρώ, την ώρα που η αξία των έργων που δημοπρατήθηκαν την περίοδο 2016 – 2019 ανέρχεται σε 3,2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο συνέδριο Athens Investment Forum, εδώ και αρκετούς μήνες παραμένουν κολλημένα έργα αξίας 2,3 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα με προϋπολογισμό 900 εκατομμυρίων ευρώ για τα οποία έχουν υπογραφεί συμβάσεις, περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ αφορούν στα οκτώ τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε 65).

Οι εργασίες για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε 65 είναι σε εξέλιξη, ωστόσο άγνωστο παραμένει τι μέλλει γενέσθαι με τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, ο οποίος με αξία περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο έργο που έχει προγραμματιστεί για τη δυτική Ελλάδα στο άμεσο μέλλον.

Το πρόβλημα της έλλειψης έργων γίνεται ακόμα εντονότερο, δεδομένου ότι εξαιρουμένων επενδύσεων που θα υλοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης και με συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), δεν προβλέπεται να δημοπρατηθεί κανένα άλλο μεγάλο έργο για τα επόμενα δύο έτη.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου AΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης αναφέρθηκε στην ανάγκη αλλαγής του τρόπου δημοπράτησης έργων, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα υπέρογκων εκπτώσεων οι οποίες ενίοτε υπερβαίνουν ακόμα και το 50%.

Για τις επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και οι οποίες θα ανέλθουν τα επόμενα έτη μεταξύ έξι και οκτώ δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης.

Ο κ. Σουρέτης αναφέρθηκε στην υπεραξία που δημιουργούν οι επενδύσεις στις κατασκευές, δεδομένου ότι για κάθε ένα εκατομμύριο δημιουργούνται 45 θέσεις εργασίας, ενώ τόνισε ότι η υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ στη διαχείριση απορριμμάτων μπορεί να δώσει ώθηση στις επενδύσεις. Πρότεινε μάλιστα τη σύσταση ενός κεντρικού οργάνου συντονισμού υποδομών με τη συμμετοχή της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Αποβλήτων.

Κοινή παραδοχή των στελεχών του κατασκευαστικού κλάδου αποτέλεσε ότι η υλοποίηση νέων επενδύσεων είναι εφικτή με ΣΔΙΤ και μέσω των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Βαθμολογήθηκαν οι τεχνικές προσφορές από τις κοινοπραξίες των ΑΚΤΩΡ και Μυτιληναίος, σύντομα θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και των οικονομικών. Πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για να χρεώνονται οι οδηγοί ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών
Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών
Ασυνήθιστα σκληροί χαρακτηρισμοί από τον υπουργό Υποδομών για τις αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού. Για παράλογες αυξήσεις κάνει λόγο ο Κ. Καραμανλής.
Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών
Κρίσιμες επαφές Καραμανλή στις Βρυξέλλες για μεγάλα έργα
Κρίσιμες επαφές Καραμανλή στις Βρυξέλλες για μεγάλα έργα
Βασικός στόχος της ελληνικής αποστολής είναι να πάρει την έγκριση των Βρυξελλών για την έναρξη της κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε 65. Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε μία δύσκολη χρονική συγκυρία.
Κρίσιμες επαφές Καραμανλή στις Βρυξέλλες για μεγάλα έργα
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Στόχος να απαλλάσσονται από κυρώσεις οι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετείχαν το 2017 σε διαδικασία διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη νομοθετική πρωτοβουλία.
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Η επένδυση θα δημιουργήσει 7.000 νέες θέσεις εργασίας. Σχέδια για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο