fbpxΣε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου | Economistas.gr Skip to main content

Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου

Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου
Shutterstock

Σε τελματώδη κατάσταση βρίσκονται τα περισσότερα μεγάλα έργα που έχουν δρομολογηθεί την τελευταία τετραετία, δεδομένου πως σε φάση υλοποίησης βρίσκονται επενδύσεις σε υποδομές με προϋπολογισμό μόλις 900 εκατομμυρίων ευρώ, την ώρα που η αξία των έργων που δημοπρατήθηκαν την περίοδο 2016 – 2019 ανέρχεται σε 3,2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο συνέδριο Athens Investment Forum, εδώ και αρκετούς μήνες παραμένουν κολλημένα έργα αξίας 2,3 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα με προϋπολογισμό 900 εκατομμυρίων ευρώ για τα οποία έχουν υπογραφεί συμβάσεις, περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ αφορούν στα οκτώ τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε 65).

Οι εργασίες για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε 65 είναι σε εξέλιξη, ωστόσο άγνωστο παραμένει τι μέλλει γενέσθαι με τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, ο οποίος με αξία περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο έργο που έχει προγραμματιστεί για τη δυτική Ελλάδα στο άμεσο μέλλον.

Το πρόβλημα της έλλειψης έργων γίνεται ακόμα εντονότερο, δεδομένου ότι εξαιρουμένων επενδύσεων που θα υλοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης και με συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), δεν προβλέπεται να δημοπρατηθεί κανένα άλλο μεγάλο έργο για τα επόμενα δύο έτη.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου AΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης αναφέρθηκε στην ανάγκη αλλαγής του τρόπου δημοπράτησης έργων, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα υπέρογκων εκπτώσεων οι οποίες ενίοτε υπερβαίνουν ακόμα και το 50%.

Για τις επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και οι οποίες θα ανέλθουν τα επόμενα έτη μεταξύ έξι και οκτώ δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης.

Ο κ. Σουρέτης αναφέρθηκε στην υπεραξία που δημιουργούν οι επενδύσεις στις κατασκευές, δεδομένου ότι για κάθε ένα εκατομμύριο δημιουργούνται 45 θέσεις εργασίας, ενώ τόνισε ότι η υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ στη διαχείριση απορριμμάτων μπορεί να δώσει ώθηση στις επενδύσεις. Πρότεινε μάλιστα τη σύσταση ενός κεντρικού οργάνου συντονισμού υποδομών με τη συμμετοχή της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Αποβλήτων.

Κοινή παραδοχή των στελεχών του κατασκευαστικού κλάδου αποτέλεσε ότι η υλοποίηση νέων επενδύσεων είναι εφικτή με ΣΔΙΤ και μέσω των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Στόχος να απαλλάσσονται από κυρώσεις οι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετείχαν το 2017 σε διαδικασία διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη νομοθετική πρωτοβουλία.
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Η επένδυση θα δημιουργήσει 7.000 νέες θέσεις εργασίας. Σχέδια για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Επενδύσεις 600 εκατ. δρομολογεί η ΕΥΔΑΠ έως το 2022
Επενδύσεις 600 εκατ. δρομολογεί η ΕΥΔΑΠ έως το 2022
Βασική προτεραιότητα η κατασκευή τριών ΚΕΛ σε Αρτέμιδα, Μαραθώνα και στην περιοχή του Σαρωνικού. Η συνεργασία με τη Lamda Development για το Ελληνικό.
Επενδύσεις 600 εκατ. δρομολογεί η ΕΥΔΑΠ έως το 2022
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Η τροπολογία προσφέρει λύση στο αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τις δημοπρατήσεις έργων. Τι θα ισχύσει με τα πρόστιμα που έχουν καταβάλει οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Νέα σύμβαση της Αττικής Οδού - Τα οφέλη για το Δημόσιο
Νέα σύμβαση της Αττικής Οδού - Τα οφέλη για το Δημόσιο
Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι προετοιμασίες της κυβέρνησης για τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας που αφορά στη λειτουργία και συντήρηση της Αττικής Οδού, ενόψει της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης τον Οκτώβριο του 2024.
Νέα σύμβαση της Αττικής Οδού - Τα οφέλη για το Δημόσιο