«Ελ. Βενιζέλος»: Ξεκινούν επενδύσεις εκατομμυρίων

Shutterstock

Στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει καταθέσει η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) το master plan για την αύξηση της δυναμικότητας και τις επενδύσεις στις υποδομές που προγραμματίζει τα επόμενα έτη στο αεροδρόμιο της Αθήνας, οι οποίες θα υπερβούν τα 500 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σχέδια που έχει καταθέσει η ΔΑΑ για έλεγχο προβλέπουν την επέκταση του βόρειου τμήματος του υφιστάμενου τερματικού σταθμού, προκειμένου να αυξηθεί την επόμενη τετραετία η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως από 26 εκατομμύρια που είναι τώρα.

Η επέκταση του terminal, με εκτιμώμενο κόστος ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση που θα υλοποιήσει η ΔΑΑ από τότε που ξεκίνησε η λειτουργία του αεροδρομίου.

Το έργο για τη διεύρυνση της χωρητικότητας του κεντρικού αεροσταθμού θα είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με εκείνο που ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες για την επέκταση της νότιας πλευράς κατά περίπου 16.000 τμ, το οποίο είχε προϋπολογισμό 18 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ.

Πηγές με γνώση του master plan της ΔΑΑ τονίζουν στο economistas ότι «οι γερανοί ήρθαν για να μείνουν στο αεροδρόμιο», δεδομένου πως το έργο της επέκτασης του terminal προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή νέων θυρών επιβατών (gates), οι οποίες θα συνδέονται με το υφιστάμενο κτήριο με γέφυρα και χώρων εμπορικών χρήσεων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Για τον έλεγχο του master plan της ΔΑΑ η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει συγκροτήσει επταμελή ομάδα εργασίας που αποτελείται από πολιτικούς μηχανικούς, τοπογράφους μηχανικούς και μηχανολόγους μηχανικούς. Η ομάδα εργασίας θα εκδώσει το πόρισμά της έως τις 18 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΑΑ έχει εξετάσει και επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, προκειμένου να αυξηθεί η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 40 και 50 εκατομμύρια επιβάτες.

Μεταξύ των επενδύσεων που είναι υπό εξέταση τα επόμενα έτη είναι και η κατασκευή νέων εμπορικών καταστημάτων και ξενοδοχειακών μονάδων.

Εκτός από την επέκταση του κεντρικού αεροσταθμού, η ΔΑΑ έχει υποβάλει στην ΥΠΑ μελέτες και για την επέκταση της βόρειας πλευράς της πίστας του αεροδρομίου, τη διεύρυνση του βοηθητικού αεροσταθμού και την κατασκευή νέου χώρου αναμονής ταξί στα βορειοδυτικά του εμπορικού πάρκου.

Για τον έλεγχο των μελετών που αφορούν στα έργα αυτά, η ΥΠΑ έχει συγκροτήσει δύο ομάδες εργασίας, οι οποίες θα παραδώσουν το πόρισμά τους στις 18 Δεκεμβρίου.

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας θα συνεχιστούν και το 2019, δεδομένου ότι η επιβατική κίνηση θα ανέλθει σε περίπου 25,5 εκατομμύρια και θα σημειώσει νέο ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών.

Έως το τέλος Νοεμβρίου ο αριθμός των επιβατών που είχε χρησιμοποιήσει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» τους προηγούμενους 11 μήνες αυξήθηκε κατά 8,5% συγκριτικά με το 2018 φτάνοντας τα 23,93 εκατομμύρια.

Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΑΑ. Τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ το 2018 σε σχέση με το 2017 και ανήλθαν σε 495,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν το 2018 κατά 41 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2017 και διαμορφώθηκαν σε 325,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 31 εκατομμύρια ευρώ το 2018, σε 171 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 140 εκατομμυρίων ευρώ το 2017.

Οι άκρως θετικές προοπτικές του αεροδρομίου της Αθήνας επιβεβαιώθηκαν και από την πρώτη φάση του διαγωνισμού που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση ποσοστού ύψους 30% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΑΑ, με 10 επενδυτικά σχήματα να εκδηλώνουν ενδιαφέρον.

ΣΧΕΤΙΚΑ