fbpxΕλληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια | Economistas.gr
Skip to main content

Ελληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια

Ελληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης / Eurokinissi

Έντονο ενδιαφέρον από εγχώριους και διεθνείς ομίλους προσελκύουν ορισμένα από τα 10 περιφερειακά λιμάνια, ενόψει της έναρξης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησής τους από το ΤΑΙΠΕΔ.

Εκτός από τις περιπτώσεις της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας για τις οποίες έχει γίνει πολύς λόγος, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο economistas ότι και το λιμάνι του Βόλου αποτελεί αντικείμενο επενδυτικού ενδιαφέροντος, παρά το γεγονός ότι απαιτούνται σημαντικά έργα για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την εκβάθυνση του λιμανιού.

Οι δυνατότητες του λιμανιού στον Βόλο

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι το λιμάνι της θεσσαλικής πόλης θα μπορούσε να εξελιχθεί στον τρίτο πόλο εισαγωγής και διακίνησης προϊόντων μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, λόγω της εγγύτητάς του στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη βιομηχανική περιοχή της πόλης.

Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου, ενδιαφέρεται επενδυτικό σχήμα στο οποίο συμμετέχουν ελληνικές και αμερικανικές εταιρείες. Σε ό,τι αφορά το Βόλο, οι δυνητικοί επενδυτές εξετάζουν τις προοπτικές και της βιομηχανικής περιοχής της πόλης, η οποία αν και τώρα υπολειτουργεί θα μπορούσε να εξελιχθεί με τις κατάλληλες παρεμβάσεις σε σημαντικό εμπορευματικό και μεταποιητικό κέντρο, κυρίως για τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα περιφερειακά λιμάνια θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους. Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η μέθοδος της πώλησης μετοχών, την οποία προκρίνει η κυβέρνηση, έχει σημαντικά πλεονεκτήματα συγκριτικά με την αξιοποίηση μέσω παραχώρησης. Το πιο σημαντικό από αυτά αφορά στην ταχύτητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας, όπως άλλωστε έχει δείξει η εμπειρία του παρελθόντος με τις περιπτώσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση

Ωστόσο, για να προχωρήσει η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων με την πώληση πλειοψηφικών ποσοστών μετοχών, η κυβέρνηση θα πρέπει να ψηφίσει σχετική νομοθετική ρύθμιση. Η ρύθμιση είναι απαραίτητη προκειμένου να αντικατασταθεί ο νόμος που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο οποίος προβλέπει την παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των 10 οργανισμών λιμένων σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πιθανό οι αλλαγές στη μέθοδο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών να μην αποτελέσουν αυτοτελές σχέδιο νόμου, αλλά να ενταχθούν σε μία από τις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.

Το θέμα των λιμανιών και οι ρυθμίσεις που ετοιμάζει για την αξιοποίησή τους το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να συζητηθούν στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο, το οποίο είναι προγραμματισμένο για το τέλος Φεβρουαρίου.

Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης

Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι προτεραιότητα αποτελεί η διενέργεια διαγωνισμών για την αξιοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Βόλου και του Ηρακλείου. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, πριν την έναρξη των διαγωνισμών εκκρεμεί η διευθέτηση ζητημάτων σε ορισμένα λιμάνια. Στην Αλεξανδρούπολη, για παράδειγμα, εκκρεμεί η απαλλοτρίωση έκτασης που βρίσκεται κοντά στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Η έναρξη της διαδικασίας αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών έχει καθυστερήσει, δεδομένου ότι κυβερνητικά στελέχη υποστήριζαν πως οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις θα είχαν κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος του 2019.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πατάει γκάζι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων
Πατάει γκάζι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων
Σημαντικέ αποφάσεις εν όψει για την πώληση μετοχών σε επιχειρήσεις που διατηρεί ποσοστά το Δημόσιο, όπως τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), τη ΔΕΠΑ και τα περιφερειακά λιμάνια.
Πατάει γκάζι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Στα σκαριά νομοσχέδιο από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η κυβέρνηση επιθυμεί να διατηρήσει ανοιχτές τις επιλογές της σε ό,τι αφορά τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμένων.
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Προς άμεση αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Προς άμεση αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Κατεύθυνση άμεσης έναρξης των διαδικασιών για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας έδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι υπουργοί Οικονομικών και Ναυτιλίας.
Προς άμεση αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Τροπολογία για την αδειοδότηση της επένδυσης στην Κασσιόπη και άλλων μεγάλων επενδύσεων, κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων.
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Για το 2021 μετατίθεται η πώληση του 30% της ΔΑΑ
Για το 2021 μετατίθεται η πώληση του 30% της ΔΑΑ
Τα εννέα υποψήφια σχήματα θα ενημερωθούν τις επόμενες ημέρες για την καθυστέρηση που θα προκύψει στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Για το 2021 μετατίθεται η πώληση του 30% της ΔΑΑ