Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα

Γυναίκα με μάσκα στο μετρό της Αθήνας / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην εξαίρεση των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς από τις άδειες ειδικού σκοπού θα προχωρήσει η κυβέρνηση, προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών ενόψει της σταδιακής χαλάρωσης των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid – 19.

Όπως αναφέρουν στο economistas αξιόπιστες πηγές, η νομοθετική ρύθμιση που θα περιλαμβάνει το μέτρο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τις επόμενες ημέρες δεδομένου ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η συνεννόηση μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων Εσωτερικών και Υποδομών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κυβέρνηση θέλει να ξεκινήσει την εφαρμογή του μέτρου το συντομότερο δυνατό ούτως ώστε να αποκατασταθούν οι συχνότητες στα δρομολόγια των μέσων μεταφοράς ενόψει της προοδευτικής επιστροφής στην ομαλότητα.

Το πιθανότερο σενάριο είναι η εξαίρεση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες από τις άδειες ειδικού σκοπού, οι οποίες έχουν παραταθεί έως και τις 10 Μαΐου, να θεσπιστεί είτε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου είτε με τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή τα επόμενα 24ωρα. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη.

Παράλληλα με την ενίσχυση των δρομολογίων η κυβέρνηση θα λάβει μέτρα και για την αποφυγή φαινομένων συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς. Για το λόγο αυτό αναμένεται να τροποποιηθούν οι ώρες προσέλευσης των εργαζομένων στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα για τις υπηρεσίες και τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας.

Το σχέδιο προβλέπει ότι οι νέες ώρες άφιξης στην εργασία θα ισχύσουν για τουλάχιστον μία εβδομάδα, αρχής γενομένης από τις 4 Μαΐου, όταν δηλαδή αναμένεται η επαναλειτουργία πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Με εξαίρεση τις τράπεζες και ορισμένες υπηρεσίες του Δημοσίου, θα οριστούν τρεις διαφορετικές ώρες άφιξης για την αποφυγή συνωστισμού. Για παράδειγμα, η λειτουργία των καταστημάτων λιανικού εμπορίου θα ξεκινάει από τις 10 το πρωί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροποποίηση του ωραρίου εργασίας θα θεσπιστεί με εγκυκλίους των γενικών διευθυντών στο Δημόσιο και αντίστοιχα με αποφάσεις των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα.

Η συρρίκνωση κατά σχεδόν 50% στα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών σε συνδυασμό με την κατακόρυφη πτώση των επιβατών, έχει αναπόφευκτα οδηγήσει σε κατάρρευση των εσόδων για τον όμιλο ΟΑΣΑ.

Τον τελευταίο μήνα κυκλοφορούν περίπου 500 λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής καθημερινά, ενώ πριν από τη λήψη των μέτρων ο αριθμός τους ξεπερνούσε τα 900.

Την ίδια περίοδο η πτώση της επιβατικής κίνησης αγγίζει το 90% με τη μείωση των εσόδων του ομίλου ΟΑΣΑ να κυμαίνεται σε αντίστοιχα επίπεδα.

Ως εκ τούτου, τα έσοδα τον Απρίλιο καταγράφουν αρνητικό ρεκόρ με τις πωλήσεις καρτών και εισιτηρίων να ανέρχονται σε μόλις 1,495 εκατομμύρια ευρώ έως τις 24 του μήνα. Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 υπάρχει μείωση 89,8% δεδομένου ότι οι εισπράξεις τότε διαμορφώθηκαν σε 14,65 εκατομμύρια.

Εξίσου αρνητική είναι η πρόβλεψη για το σύνολο των εσόδων στις δύο θυγατρικές του ΟΑΣΑ (ΟΣΥ & ΣΤΑΣΥ) τον Απρίλιο καθώς όπως όλα δείχνουν θα κυμανθούν σε μόλις 1,9 εκατομμύρια ευρώ.

Από τις αρχές του έτους τα έσοδα έχουν υποχωρήσει κατά 32,8% σε σχέση με το 2019, παρά την αύξηση τους πρώτους δύο μήνες. Έως τις 24 Απριλίου οι εισπράξεις από πωλήσεις καρτών και εισιτηρίων ανήλθαν σε 47,3 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 69,4 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

Παρακολουθήστε μέσα από το www.koronoios-live.gr, το νέο site του iefimerida.gr, όλες τις εξελίξεις για την πανδημία του κορωνοϊού στην Ελλάδα, την Ευρώπη και όλο τον κόσμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ