fbpxΟι όροι του διαγωνισμού για την απόκτηση 300 λεωφορείων με leasing | Economistas.gr
Skip to main content

Οι όροι του διαγωνισμού για την απόκτηση 300 λεωφορείων με leasing

Οι όροι του διαγωνισμού για την απόκτηση 300 λεωφορείων με leasing
Φωτογραφία: Eurokinissi

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing για την ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, προκειμένου να περιοριστούν τα έντονα φαινόμενα συγχρωτισμού τα οποία παρατηρούνται στα μέσα μεταφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού θα ανέλθει σε σχεδόν 50 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, καθώς το μηνιαίο κόστος για κάθε λεωφορείο έχει υπολογιστεί στο ποσό των 2.800 ευρώ δίχως ΦΠΑ.

Η διαδικασία του διαγωνισμού

Τα σχήματα που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν περιθώριο 45 ημερών από την ημέρα έναρξης της διαδικασίας προκειμένου να υποβάλουν τις προσφορές τους.

Η διαγωνιστική διαδικασία, η οποία θα διενεργηθεί από την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ), προβλέπει την προμήθεια 300 λεωφορείων για χρονικό διάστημα τριών ετών, με την προοπτική παράτασης της σύμβασης για ένα επιπλέον έτος.

Tο περασμένο Σάββατο μάλιστα, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας έδωσε την έγκρισή του στους όρους του ηλεκτρονικού διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά.

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού περιλαμβάνει κόστος 200 ευρώ μηνιαίως για τη στάθμευση των νέων λεωφορείων στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα εξαγοράς των οχημάτων στο τέλος της σύμβασης με μέγιστο κόστος ύψους 12.500 ευρώ για το κάθε ένα.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο ανάδοχος θα πρέπει μέσα σε ένα μήνα από την υπογραφή της σύμβασης να παραδώσει στην ΟΣΥ το 30% των οχημάτων, εντός δυόμιση μηνών το 60% και το 80% μέσα σε τέσσερις μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης.

Όπως έχει ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, τα νέα οχήματα θα είναι diesel κατηγορίας EURO 5 ενώ η μέγιστη ηλικία τους δε θα υπερβαίνει τα 10 έτη.

Ο στόχος του υπουργείου Υποδομών και της ΟΣΥ είναι ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου στις αρχές του 2021 να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα πρώτα λεωφορεία στους δρόμους της πρωτεύουσας.

Προχωράει η πρόσληψη 650 εργαζομένων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ

Σύμφωνα με πληροφορίες, θέμα χρόνου είναι η δημοσίευση της προκήρυξης και για την πρόσληψη 650 εργαζομένων για την ενίσχυση των δύο θυγατρικών εταιρειών του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.

Από το σύνολο των νέων προσλήψεων, 450 εργαζόμενοι θα απασχοληθούν ως οδηγοί και τεχνικοί στην ΟΣΥ στην οποία παρατηρούνται και οι περισσότερες ελλείψεις σε προσωπικό και σε οχήματα.

Η πρόσληψη των νέων εργαζομένων, η οποία θα πραγματοποιηθεί με διαδικασίες εξπρές, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, με το επόμενο βήμα να αποτελεί την εκπαίδευση του προσωπικού πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του.

Με τις εκατοντάδες προσλήψεις και την ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με περίπου 500 οχήματα τους επόμενους μήνες, συμπεριλαμβανομένων και των 203 λεωφορείων ΚΤΕΛ, το υπουργείο Υποδομών ευελπιστεί ότι τα φαινόμενα συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς θα περιοριστούν αισθητά τους επόμενους μήνες.

Στο τέλος του 2020 ο διαγωνισμός για τις πύλες στο μετρό προς Πειραιά

Προς επίλυση οδεύει – με μεγάλη καθυστέρηση – μία από τις σημαντικότερες εκκρεμότητες στο μετρό, η οποία αφορά στην τοποθέτηση πυλών εισόδου - εξόδου στους τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά.

Οι σταθμοί της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας παραδόθηκαν στους πολίτες τον περασμένο Ιούλιο δίχως να έχουν εγκατασταθεί πύλες, οι οποίες αποτελούν βασικό εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Οι πολίτες που χρησιμοποιούν τους νέους σταθμούς επικυρώνουν τα εισιτήριά τους σε ακυρωτικά μηχανήματα λεωφορείων τα οποία αποτελούν μεταβατική λύση μέχρι να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου ο οποίος θα αναλάβει την εγκατάσταση των πυλών.

Πριν από τη διενέργεια διαγωνισμού θα πρέπει να προηγηθεί η τροποποίηση της σύμβασης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μεταξύ του ΟΑΣΑ και της εταιρείας Hellas Smart Ticket (HST), η οποία προέκυψε έπειτα από συνεργασία της LG και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Η τροποποίηση της σύμβασης είναι απαραίτητη προκειμένου να περιληφθεί σε αυτή το πρωτόκολλο διασύνδεσης μεταξύ του συστήματος της HST και του αναδόχου που θα προκύψει από το διαγωνισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροποποιημένη σύμβαση έχει κατατεθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση ενώ εκτιμάται ότι έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός από τον ΟΑΣΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τη διενέργεια μεγάλου διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια έως και 1.000 λεωφορείων για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών.
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων
Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων
Tα καθήκοντα του εκτελεστικού διευθύνοντος συμβούλου αναμένεται να αναλάβει ο Στέφανος Αγιάσογλου. Για τη θέση του προέδρου, ακούγεται το όνομα του Σάκη Ιωαννίδη.
Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων
Οι ενδιαφερόμενοι για τα περιφερειακά λιμάνια-Ξεκινούν οι διαγωνισμοί
Οι ενδιαφερόμενοι για τα περιφερειακά λιμάνια-Ξεκινούν οι διαγωνισμοί
Προκήρυξη τριών διαγωνισμών μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Ενδιαφέρον από αμερικανικές εταιρείες για Αλεξανδρούπολη και Καβάλα. Οι σκέψεις για τον Βόλο και το Ηράκλειο.
Οι ενδιαφερόμενοι για τα περιφερειακά λιμάνια-Ξεκινούν οι διαγωνισμοί
Με 203 ΚΤΕΛ ενισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες για αποφυγή συγχρωτισμού
Με 203 ΚΤΕΛ ενισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες για αποφυγή συγχρωτισμού
Από τέλος Οκτωβρίου 203 ΚΤΕΛ στις γραμμές του ΟΑΣΑ για περιορισμό των φαινομένων συγχρωτισμού. Η συχνότητα σε ποσοστό περίπου 20% των δρομολογίων αναμένεται να πέσει σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Με 203 ΚΤΕΛ ενισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες για αποφυγή συγχρωτισμού