fbpxΤέσσερις ενδιαφερόμενοι για την προμήθεια λεωφορείων με leasing | Economistas.gr
Skip to main content

Τέσσερις ενδιαφερόμενοι για την προμήθεια λεωφορείων με leasing

Τέσσερις ενδιαφερόμενοι για την προμήθεια λεωφορείων με leasing
Φωτο: Shutterstock

Έντονο ενδιαφέρον προσελκύει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη για την προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing για την ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, προκειμένου να περιοριστούν τα φαινόμενα συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς την ώρα που τα νέα κρούσματα κορωνοϊού αυξάνονται με ανησυχητικούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διεκδικήσουν το έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ με ΦΠΑ.

Πρόκειται για τις εταιρείες Med Bus&Truck Center του ομίλου Παπαδάκη, Urban Transport Dev συμφερόντων της οικογένειας Μαρούλη που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τουριστικών μεταφορών, τον όμιλο Σαρακάκη και την Εθνική Leasing οχημάτων, η οποία ανήκει στον όμιλο της Εθνικής Τράπεζας.

Τα επόμενα βήματα

Οι τέσσερις υποψήφιοι οι οποίοι συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ), έχουν προθεσμία να υποβάλουν οικονομικές προσφορές έως τις 9 Νοεμβρίου.

Ο ανάδοχος θα πρέπει να προμηθεύσει την ΟΣΥ με 300 λεωφορεία κατηγορίας Euro 5 για χρονικό διάστημα τριών ετών, με δυνατότητα παράτασης της σύμβασης για ένα επιπλέον έτος. Η μέγιστη ηλικία των νέων οχημάτων δε θα υπερβαίνει τα 10 έτη.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου, μέσα σε ένα μήνα από την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να παραδοθεί στην ΟΣΥ το 30% των οχημάτων, εντός δυόμιση μηνών το 60% και το 80% μέσα σε τέσσερις μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης.

Το μηνιαίο κόστος για κάθε λεωφορείο έχει υπολογιστεί σε 2.800 ευρώ δίχως ΦΠΑ  ενώ προβλέπεται και δυνατότητα εξαγοράς των οχημάτων στο τέλος της σύμβασης με μέγιστο κόστος ύψους 12.500 ευρώ για το κάθε ένα.

Κατηγορίες για ολιγωρία

Ο στόχος του υπουργείου Υποδομών, το οποίο η αντιπολίτευση κατηγορεί για ολιγωρία σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών για τον περιορισμό της διασποράς του Covid – 19, είναι τα πρώτα λεωφορεία τα οποία θα προμηθευτεί η ΟΣΥ με leasing, να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας στις αρχές του 2021.

Για τα φαινόμενα συνωστισμού που παρατηρούνται στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο Αλέξης Τσίπρας κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον πρωθυπουργό.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να απαντήσει στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης την ώρα του πρωθυπουργού, την Παρασκευή στις 10 το πρωί στη Βουλή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τη διενέργεια μεγάλου διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια έως και 1.000 λεωφορείων για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών.
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Βουτιά στα έσοδα σε σχέση με το 2017. Αδύναμος κρίκος η ΟΣΥ, η αρμόδια ΔΕΚΟ για τη διαχείριση και λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Νέος στόλος αστικών λεωφορείων: Τα σχέδια του Υπ. Υποδομών
Νέος στόλος αστικών λεωφορείων: Τα σχέδια του Υπ. Υποδομών
Ο διαγωνισμός για την απόκτηση τουλάχιστον 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αναμένεται να ξεκινήσει έως τον επόμενο Σεπτέμβριο. Υπό εξέταση ο τελικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων.
Νέος στόλος αστικών λεωφορείων: Τα σχέδια του Υπ. Υποδομών
Οι όροι του διαγωνισμού για την απόκτηση 300 λεωφορείων με leasing
Οι όροι του διαγωνισμού για την απόκτηση 300 λεωφορείων με leasing
O προϋπολογισμός του διαγωνισμού θα ανέλθει σε σχεδόν 50 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, καθώς το μηνιαίο κόστος για κάθε λεωφορείο έχει υπολογιστεί στο ποσό των 2.800 ευρώ δίχως ΦΠΑ.
Οι όροι του διαγωνισμού για την απόκτηση 300 λεωφορείων με leasing