Πόλεμος εργολάβων στον άξονα Πάτρας - Πύργου

Economista
ECONOMISTA
Intrakat

Νέος κύκλος προσφυγών, αυτή τη φορά από την κυπριακή Cyfield Development Public Limited, ετοιμάζεται για την τρίτη εργολαβία του έργου του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, του έργου που “σαλαμοποιήθηκε” το 2015 σε οκτώ επιμέρους εργολαβίες από τον Υπ. Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, προκειμένου να μπορέσουν να το διεκδικήσουν και μικρότερες τεχνικές εταιρείες.

Πριν από λίγες ημέρες, το Υπ. Υποδομών έσπευσε να κατακυρώσει, με καθυστέρηση 2,5 ετών, την συγκεκριμένη εργολαβία στον... πέμπτο μειοδότη, την εισηγμένη Intrakat, η οποία είχε προσφέρει έκπτωση 45%, έναντι 57,45% του πρώτου μειοδότη, δηλαδή της κοινοπραξίας Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Καλογρίτσα. Ωστόσο, όπως έχει συμβεί και στην δεύτερη εργολαβία, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση, η τύχη του έργου θα κριθεί στα δικαστήρια.

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη, δημοπρατήθηκε στις 14 Ιουλίου, με αρχικό κόστος 56,16 εκατ. ευρώ. Η Cyfield βρέθηκε στην δεύτερη θέση μετά τον όμιλο Καλογρίτσα, προσφέροντας έκπτωση 48,39%, ενώ τρίτη μειοδότρια ήταν η κοινοπραξία των εταιρειών Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή με 47,23%. Τέταρτη ήταν η ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με την Μηχανική με έκπτωση 46,4%. Ωστόσο, όλες οι παραπάνω εταιρείες αποκλείστηκαν για διάφορους λόγους, με αποτέλεσμα το έργο να οδεύει προς την πέμπτη κατά σειρά Intrakat.

Πλέον, όπως όλα δείχνουν, και η εν λόγω εργολαβία θα κριθεί στα δικαστήρια, κάτι που ήδη συμβαίνει και με την δεύτερη εργολαβία, όπου η GD Infrastrutture έχει ήδη δει την πρώτη της προσφυγή να απορρίπτεται από το Υπ. Υποδομών και δρομολογεί την προσφυγή της στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Σε κάθε περίπτωση, οι χειρισμοί του Υπ. Υποδομών γεννούν ερωτηματικά, καθώς αμφότερες οι εταιρείες δεν είχαν κανένα πρόβλημα να αναλάβουν άλλα τμήματα του έργου, οι συμβάσεις των οποίων μάλιστα έχουν περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο και οδεύουν εντός των ημερών προς κύρωση από τη Βουλή.

Τις εξελίξεις παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον η Intrakat, η οποία αίφνης βλέπει να βρίσκεται ενώπιον της ανάληψης δύο εργολαβιών, που μάλλον δεν περίμενε μέχρι πριν λίγους μήνες κι ενώ φαίνεται να βρίσκεται και σε πλεονεκτική θέση για την διεκδίκηση ακόμα περισσότερων. Άλλωστε, οι εργολαβίες 1 και 4 έχουν ανατεθεί – σε πείσμα της κοινής λογικής – στον όμιλο Καλογρίτσα που εδώ και ένα χρόνο τελεί υπό καθεστώς πτώχευσης, χωρίς να έχει την δυνατότητα εκτέλεσης έργων, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από την τύχη που είχαν τα έργα που είχε αναλάβει τα προηγούμενα χρόνια. Τέσσερα εξ αυτών πέρασαν στην Άκτωρ, ενώ σε άλλα κηρύχθηκε έκπτωτος από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Εφόσον λοιπόν η Intrakat κατορθώσει τελικά να αναλάβει τις δύο εργολαβίες που της ανατέθηκαν από το Υπ. Υποδομών, θα μπορεί να διαπραγματευτεί υπό άλλους όρους και για τις άλλες δύο (την 1 και 4 δηλαδή), σε περίπτωση που ο όμιλος Καλογρίτσα αποδειχθεί ότι δεν έχει την δυνατότητα να εκτελέσει τα εν λόγω έργα. Σε ένα τέτοιο σενάριο, ο τελευταίος θα πρέπει να αιτηθεί ο ίδιος την υποκατάστασή του.

Για την Intrakat, η οποία πλέον βρίσκεται και μετοχικά και διοικητικά υπό την ηγεσία του κ. Δημήτρη Κούτρα, του πάλαι ποτέ ιδρυτικού στελέχους της Άκτωρ, η ανάληψη και των εργολαβιών Καλογρίτσα, θα προσέφερε οικονομίες κλίμακας και ενισχυμένη κερδοφορία, καθώς το υπό κατασκευή τμήμα του οδικού άξονα θα ήταν ενιαίο.

ΣΧΕΤΙΚΑ