fbpxGoogle: Νέα εργαλεία απορρήτου και ασφάλειας | Economistas.gr
Skip to main content

Google: Νέα εργαλεία απορρήτου και ασφάλειας

Google: Νέα εργαλεία απορρήτου και ασφάλειας
Shutterstock

Η ιδιωτικότητα βρίσκεται στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε, είτε αυτό σημαίνει ότι διατηρούμε ασφαλείς τις βιντεοκλήσεις στο Meet, είτε ότι είμαστε η πρώτη μεγάλη εταιρεία που αποφάσισε να μη διαθέτει για εμπορικούς σκοπούς το API Αναγνώρισης Προσώπου , αλλά να δημιουργήσει σαφείς κανονισμούς για το AI, οι οποίοι απαγορεύουν τη χρήση ή την πώλησή του, με σκοπό την παρακολούθηση. 

Καθώς σχεδιάζουμε τα προϊόντα μας, εστιάζουμε σε τρεις σημαντικές αρχές: Να διατηρούμε τα στοιχεία σας ασφαλή και απόρρητα, να τα διαχειριζόμαστε με υπευθυνότητα και να δίνουμε σε εσάς τον έλεγχό τους. Σήμερα, ανακοινώνουμε βελτιώσεις σε σχέση με την ιδιωτικότητα, οι οποίες εξυπηρετούν και τις τρεις αυτές αρχές. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν αλλαγές στις πρακτικές αποθήκευσης δεδομένων στα βασικά προϊόντα μας, ώστε να περιορίζεται αυτόματα το πλήθος των δεδομένων.

Αντιμετωπίζοντας τα δεδομένα σας με υπευθυνότητα

Πιστεύουμε ότι τα προϊόντα μας πρέπει να διατηρούν αποθηκευμένα τα στοιχεία σας μόνο για όσο διάστημα αυτά είναι χρήσιμα και βοηθητικά για εσάς - είτε σας βοηθούν να βρίσκετε τους αγαπημένους σας προορισμούς στο Maps, είτε σας προτείνουν  το τι θα μπορούσατε να παρακολουθήσετε στο YouTube. 

Αυτός είναι και ο λόγος που πέρυσι παρουσιάσαμε τη δυνατότητα αυτόματης διαγραφής, με την οποία μπορείτε να επιλέξετε να διαγράφει αυτόματα η Google, μετά από 3 ή 18 μήνες, τα δεδομένα τοποθεσίας, αναζήτησης και φωνητικής δραστηριότητας, καθώς και τη δραστηριότητά σας στο YouTube. Προσπαθούμε να κάνουμε όλο και περισσότερα με όλο και λιγότερα δεδομένα και σήμερα αλλάζουμε τις πρακτικές αποθήκευσής τους, ώστε να είναι προεπιλεγμένη η δυνατότητα αυτόματης διαγραφής στις βασικές ρυθμίσεις δραστηριότητάς μας.

Αυτό λειτουργεί ως εξής: Από σήμερα, την πρώτη φορά που θα ενεργοποιήσετε το Location History,  το οποίο είναι απενεργοποιημένο ως προεπιλογή, η επιλογή αυτόματης διαγραφής θα έχει προκαθοριστεί στους 18 μήνες. Η αυτόματη διαγραφή στο Web & App Activity θα έχει και αυτή προκαθοριστεί στους 18 μήνες, για νέους λογαριασμούς. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα των δραστηριοτήτων σας θα διαγράφονται αυτόματα μετά από 18 μήνες, αντί να διατηρούνται μέχρι να επιλέξετε να τα διαγράψετε εσείς. Μπορείτε πάντα να απενεργοποιήσετε πλήρως αυτές τις ρυθμίσεις ή να αλλάξετε την επιλογή αυτόματης διαγραφής.

Εάν έχετε ήδη ενεργοποιήσει το Location History και το Web & App Activity, δεν θα αλλάξουμε τις ρυθμίσεις σας. Ωστόσο, θα σας υπενθυμίζουμε μέσω ειδοποιήσεων μέσα στο προϊόν, αλλά και μέσω email τη δυνατότητα της αυτόματης διαγραφής, ώστε να ορίσετε τη ρύθμιση που σας ταιριάζει.

Ενσωματώνοντας την αυτόματη αποθήκευση σε περισσότερα προϊόντα, καθοδηγούμαστε από την αξία ότι τα στοιχεία σας πρέπει να διατηρούνται μόνο για όσο διάστημα αυτά είναι χρήσιμα για εσάς. Για παράδειγμα, στο YouTube, η αυτόματη διαγραφή θα έχει προκαθοριστεί στους 36 μήνες, εάν δημιουργήσετε έναν νέο λογαριασμό, ή αν ενεργοποιήσετε το ιστορικό του YouTube για πρώτη φορά. Αυτό βελτιώνει την τρέχουσα πρακτική της αγοράς και διασφαλίζει ότι το YouTube μπορεί να συνεχίσει να σας κάνει προτάσεις ψυχαγωγίας, βασισμένες σε αυτά που έχετε παρακολουθήσει ή ακούσει στο παρελθόν -όπως για παράδειγμα να σας ενημερώσει για το ότι η αγαπημένη σας σειρά προχωράει σε καινούργια σεζόν ή ένας αγαπημένος σας καλλιτέχνης παρουσίασε νέο άλμπουμ.

Εάν είστε ήδη χρήστες, μπορείτε και εσείς να επιλέξετε να ενεργοποιήσετε την αυτόματη διαγραφή των 3 ή 18 μηνών. Οι αυτόματες περίοδοι αποθήκευσης των δεδομένων δεν θα ισχύσουν για προϊόντα όπως το Gmail, το Drive και το Photos, καθώς αυτά έχουν σχεδιαστεί για να αποθηκεύουν και να προστατεύουν με ασφάλεια τα προσωπικά σας στοιχεία, για όσο θέλετε να έχετε πρόσβαση σε αυτά. 

Όπως πάντα, δεν εμπορευόμαστε τα στοιχεία σας και δεν χρησιμοποιούμε για διαφημιστικούς σκοπούς στοιχεία σε εφαρμογές όπου κυρίως αποθηκεύετε προσωπικό περιεχόμενο - όπως το Gmail, το Drive, το Calendar και το Photos. 

Έλεγχος με τους δικούς σας όρους

Η ιδιωτικότητα είναι μία προσωπική υπόθεση και εργαζόμαστε πάντα, για να σας την παρέχουμε με τους δικούς σας όρους -είτε αυτό σημαίνει ότι σας βοηθάμε να διαχειρίζεστε τις ρυθμίσεις σας με εργαλεία «πρόληψης» στον Google λογαριασμό σας, είτε ότι σας διευκολύνουμε να τις βρείτε και να αποκτήσετε ευκολότερη πρόσβαση στα προϊόντα μας. Σήμερα, πραγματοποιούμε ενημερώσεις σε πολλά από τα εργαλεία απορρήτου μας.

  • Ευκολότερη πρόσβαση στις ρυθμίσεις του Google Account σας, από το Search: Διευκολύνουμε, επίσης, την πρόσβαση σε βασικές ρυθμίσεις του Google Account σας, από το Search. Σύντομα, όταν είστε συνδεδεμένοι στο Google Account σας, θα έχετε τη δυνατότητα να αναζητήσετε απαντήσεις όπως, «Έλεγχος απορρήτου στη Google» και «Είναι ο Google λογαριασμός μου ασφαλής;». Τότε θα εμφανίζεται ένα πλαίσιο που θα είναι ορατό μόνο σε εσάς, που θα περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις ασφαλείας σας, ώστε να μπορείτε να τις προσαρμόσετε εύκολα, απευθείας από το Search.

  • Ευκολότερη πρόσβαση στη λειτουργία ανώνυμης περιήγησης (Incognito mode): Κάνουμε, επίσης, πιο εύκολη την πρόσβαση στη λειτουργία ανώνυμης περιήγησης στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές μας, καλώντας σας να πατήσετε παρατεταμένα την εικόνα του προφίλ σας, στο Search, το Maps και το YouTube. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι διαθέσιμη σήμερα στην εφαρμογή Google για iOS και θα είναι διαθέσιμη σύντομα και για Android, όπως και για άλλες εφαρμογές. Εργαζόμαστε, επίσης, ώστε να είναι εφικτό να παραμείνετε σε λειτουργία ανώνυμης περιήγησης σε όλες τις εφαρμογές της Google, όπως το Maps και το YouTube. Θα έχουμε περισσότερα να μοιραστούμε μαζί σας πάνω σ’ αυτό, σύντομα. 

  • Περισσότεροι προληπτικοί έλεγχοι απορρήτου: Κάθε χρόνο, περισσότερα από 200 εκατομμύρια άτομα επισκέπτονται το Privacy Checkup. Τώρα, το κάνουμε ακόμη πιο χρήσιμο, προσθέτοντας συστάσεις «πρόληψης», συμπεριλαμβανομένων οδηγιών που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας.

Προληπτική προστασία των δεδομένων σας

Η προστασία της ιδιωτικότητάς σας ξεκινά με την πιο προηγμένη ασφάλεια στον κόσμο. Γι’ αυτό, παρέχουμε αυτόματες δικλείδες προστασίας σε όλες τις υπηρεσίες μας. Αυτό περιλαμβάνει το Safe Browsing, το οποίο προστατεύει περισσότερες από τέσσερα δισεκατομμύρια συσκευές κάθε μέρα από το phishing και το κακόβουλο λογισμικό, καθώς και το Google Play Protect, το οποίο σαρώνει τις εφαρμογές σας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήψη, ώστε να προστατέψει τις συσκευές σας.

Πριν πέντε χρόνια, ξεκινήσαμε το Security Checkup. Έναν εύκολο «προορισμό» για την καθολική προστασία του Google Account σας. Τώρα, με ένα κλικ θα σας δίνουμε μία περιγραφή της ασφάλειας του λογαριασμού σας και θα σας προσφέρουμε εξατομικευμένες προτάσεις για να διατηρήσετε τα δεδομένα σας ασφαλή. Τις επόμενες εβδομάδες, το Password Checkup, το εργαλείο που ελέγχει εάν έχουν παραβιαστεί οι κωδικοί πρόσβασης που έχουν αποθηκευτεί στο Google Account σας, θα γίνει βασικό κομμάτι του Security Checkup.

Περισσότερα από 100 εκατομμύρια άτομα έχουν χρησιμοποιήσει το Password Checkup και έχουν δει μείωση 30% σε παραβιασμένα δεδομένα. Πρόκειται για έναν πραγματικά αποτελεσματικό τρόπο προκειμένου να σας προστατέψουμε, όχι μόνο στο Google, αλλά και στο διαδίκτυο εν γένει. Όπως και με τα υπόλοιπα στοιχεία του Security Checkup, θα σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να προστατέψετε αυτόματα λογαριασμούς που βρίσκονται σε κίνδυνο. Τώρα που η επέκταση του Password Checkup Chrome έχει ενσωματωθεί στον Google λογαριασμό σας, αλλά και στο Chrome, θα την καταργήσουμε.

Επένδυση σε τεχνολογίες διατήρησης της ιδιωτικότητας

Είμαστε υπεύθυνοι για τα δεδομένα σας και αυτό σημαίνει ότι τα διατηρούμε απόρρητα. Γι’ αυτόν τον λόγο, συνεχίζουμε να κάνουμε πρόοδο στην τεχνολογία διατήρησης της ιδιωτικότητας, και να επενδύουμε σε χιλιάδες μηχανικούς προστασίας απορρήτου, για να ενισχύσουμε ολοένα το πλέγμα της προστασίας που προσφέρουμε σε όλες τις υπηρεσίες της Google. Για παράδειγμα, η διαφοροποιημένη προστασία αποτελεί κινητήριο δύναμη για τα Community Mobility Reports που βοηθούν τις αρχές δημόσιας υγείας να καταπολεμούν τον COVID-19, χρησιμοποιώντας δεδομένα τοποθεσίας, με τρόπο που διατηρεί την ιδιωτικότητα. Χρησιμοποιείται, επίσης, και στα Google Maps, ώστε να μπορείτε να δείτε πόσο γεμάτο είναι ένα εστιατόριο σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να αποκαλύπτουμε ποτέ ποιος βρίσκεται μέσα σε αυτό.

Φέτος, σε μία καινοτόμο κίνηση για τον κλάδο, χρησιμοποιήσαμε τη διαφοροποιημένη προστασία, καθώς και το federated learning, μία τεχνική που εμείς αναπτύξαμε, για να εκπαιδεύσουμε τα μοντέλα που υποστηρίζουν το Gboard. Αυτή η τεχνική συνδυάζει αποτελεσματικά μερικές από τις πιο εξελιγμένες μεθόδους, για να προστατεύουμε πλήρως την ιδιωτικότητά σας. 

Όπως ακριβώς δημιουργήσαμε το Chromium για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στο διαδίκτυο, αναθέσαμε τη δημιουργία της βιβλιοθήκης διαφοροποιημένου απορρήτου μας για να χτιστεί ακόμα πιο εύκολα το απόρρητο εγγενώς, σε προϊόντα σε όλη την αγορά. Η βιβλιοθήκη αυτή έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από εκατοντάδες προγραμματιστές, σε όλον τον κόσμο. Τώρα, την επεκτείνουμε σε νέες γλώσσες προγραμματισμού, τις Java και Go, και δημιουργούμε εργαλεία που θα βοηθήσουν τους προγραμματιστές να χρησιμοποιήσουν τη μηχανική μάθηση για να ενισχύσουν την προστασία της ιδιωτικότητας. 

Η προσπάθειά μας θα συνεχιστεί

Καθώς σημειώνουμε σημαντική πρόοδο στην προστασία της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας στα προϊόντα μας, εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε τη δημιουργία κατάλληλης νομοθεσίας, σε σχέση με τα δεδομένα, σε όλον τον κόσμο. Αυτό περιλαμβάνει και μία ισχυρή ομοσπονδιακή νομοθεσία περί απορρήτου στις Η.Π.Α.. Για να δώσουμε πνοή σε αυτή την προσπάθεια, έχουμε δημοσιεύσει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που βασίζεται σε διάφορους νόμους και μοντέλα περί απορρήτου από όλο τον κόσμο, όπως ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων της Ευρώπης, καθώς και στη εμπειρία που έχουμε, χτίζοντας εργαλεία με προτεραιότητα στην ιδιωτικότητα.

Ενώ οι διαμορφωτές της πολιτικής συνεχίζουν τη δουλειά τους, εμείς θα συνεχίσουμε τη δική μας -προσπαθώντας να δημιουργούμε χρήσιμα προϊόντα με λιγότερα δεδομένα και να ανεβάζουμε τον πήχη της διατήρησης της ιδιωτικότητας, για όλους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «ψηφιακή ταυτότητα» της Ελλάδας το 2022 από την Google -Οι κυριότερες αναζητήσεις της χρονιάς
Η «ψηφιακή ταυτότητα» της Ελλάδας το 2022 από την Google -Οι κυριότερες αναζητήσεις της χρονιάς
Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε την εφετινή χρονιά η Google ανακοίνωσε τις ετήσιες λίστες του Year In Search 2022 της Google, που έχει γίνει πλέον θεσμός, καθώς αποτελεί μια «ψηφιακή ταυτότητα» των τελευταίων 365 ημερών της ζωής μας.
Η «ψηφιακή ταυτότητα» της Ελλάδας το 2022 από την Google -Οι κυριότερες αναζητήσεις της χρονιάς
Η μητρική της Google θα απολύσει 12.000 υπαλλήλους
Η μητρική της Google θα απολύσει 12.000 υπαλλήλους
Η μητρική εταιρία της Google καταργεί περίπου 12.000 θέσεις εργασίας, ή το 6% του ανθρώπινου δυναμικού της, ανέφερε σήμερα η εταιρία.
Η μητρική της Google θα απολύσει 12.000 υπαλλήλους
Η Apple συνεχίζει έναν «σιωπηλό πόλεμο» εναντίον της Google
Η Apple συνεχίζει έναν «σιωπηλό πόλεμο» εναντίον της Google
Πρώην μηχανικοί της Apple λένε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να «κρατάει κακία» για το, όπως ισχυρίζεται, πώς το Android αντέγραψε το iOS και εργάζεται σταθερά προκειμένου να αφαιρέσει την Google μέσα από τα iPhone.
Η Apple συνεχίζει έναν «σιωπηλό πόλεμο» εναντίον της Google
Η Microsoft πρόσθεσε στη Bing δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT -Αναμένεται η αντίδραση της Google
Η Microsoft πρόσθεσε στη Bing δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT -Αναμένεται η αντίδραση της Google
Η Microsoft παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση της δικής της μηχανής αναζήτησης Bing, η οποία ενσωματώνει δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης τύπου ChatGPT. Μάλιστα ανακοίνωσε ότι η Bing θα ενσωματώνει τεχνολογία της OpenAI (το λεγόμενο μοντέλο «Προμηθέας») που είναι ακόμη πιο εξελιγμένη από εκείνη του ChatGPT.
Η Microsoft πρόσθεσε στη Bing δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT -Αναμένεται η αντίδραση της Google
Google:Πώς η τεχνητή νοημοσύνη οπτικοποιεί τις αναζητήσεις
Google:Πώς η τεχνητή νοημοσύνη οπτικοποιεί τις αναζητήσεις
Με τη νέα γενιά τεχνολογίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), η αναζήτηση των πληροφοριών οπτικοποιείται και γίνεται ακόμη πιο απλή, όπως ανακοίνωσε η Google με την ευκαιρία των νέων λειτουργιών ΑΙ που προστέθηκαν στα Google Search, Google Maps και Google Translate.
Google:Πώς η τεχνητή νοημοσύνη οπτικοποιεί τις αναζητήσεις