Skip to main content

Ο «πόλεμος» της Ευρώπης με την Google

Ο «πόλεμος» της Ευρώπης με την Google
Φώτο: Shutterstock

Οι ευρωπαϊκές αρχές έχουν κυνηγήσει την Google με διάφορους τρόπους, με νέους κανονισμούς, με δικαστικές μάχες, με πρόστιμα για αντιμονοπωλιακές πρακτικές, γεγονός που έχει υποχρεώσει τον τεχνολογικό κολοσσό να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του στην αγορά.

Το τελευταίο χτύπημα ήρθε την προηγούμενη Τετάρτη όταν οι ευρωπαϊκές αρχές επέβαλαν στην Google πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στη διαφημιστική αγορά του διαδικτύου.

Αυτό δεν είναι το πρώτο πρόστιμο που τρώει η εταιρεία στην Ευρώπη. Τον Ιούλιο του 2018 της επιβλήθηκε πρόστιμο 4,34 δισ. ευρώ για τον τρόπο που προωθούσε τις εφαρμογές της στους χρήστες έξυπνων τηλεφώνων, ενώ τον Ιούνιο του 2017 της επιβλήθηκε άλλο πρόστιμο 2,4 δισ. ευρώ, επειδή χρησιμοποιούσε τη μηχανή αναζήτησής της για να κατευθύνει τους καταναλωτές στην δική της πλατφόρμα αγορών.

Η Google άλλαξε τις διαφημιστικές πρακτικές της το 2016 μετά τις αντιρρήσεις των ευρωπαϊκών αρχών. Επίσης, έχει αλλάξει τον τρόπο που παρουσιάζει τα αποτελέσματα αγορών, την ιδιωτική της πολιτική, ενώ έχει χαλαρώσει και την πρόσβασή της στην αγορά κινητών τηλεφώνων που χρησιμοποιούν το σύστημα, Android.

Την περασμένη Τρίτη, εκπρόσωπος του τεχνολογικού κολοσσού δήλωσε ότι έχουν γίνει αλλαγές, οι οποίες «απαντούν άμεσα στις επίσημες ανησυχίες που έχει εκφράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ενώ δεν είναι λίγες οι αλλαγές που έχουν επιβληθεί από δικαστικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα η Google να είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με παλαιότερα.

Το πρόστιμο της προηγούμενης Τετάρτης είναι το τρίτο που επιβάλει η Κομισιόν στην Google μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια. Τα πρόστιμα – τα τρία μεγαλύτερα που έχουν επιβληθεί ποτέ σε μία εταιρεία – αγγίζουν συνολικά τα 8,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι ποινές δε αφορούν μόνο τα χρήματα.

Η Κομισιόν επέβαλε στην Google να αλλάξει τον τρόπο που προωθεί τις εφαρμογές της στους χρήστες Android, αλλά και τον τρόπο που χρησιμοποιεί τη μηχανή αναζήτησης για να προωθήσει τις Online αγορές.

Μάλιστα, η αρμόδια Επίτροπος, Μαργκέτε Βεστάγκερ, δήλωσε ότι οι αλλαγές παράγουν αποτελέσματα. Τον Ιούλιο του 2018, μόνο το 6% των κλικ από την Google πήγαν σε ανταγωνιστές, ενώ το νούμερο αυτό έχει πλέον αυξηθεί στο 40%.

Αλλαγές έγιναν και στο θέμα της προσωπικών δεδομένων από τότε που επιβλήθηκε η αρμόδια κοινοτική νομοθεσία, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ψηφίσει πολλές φορές υπέρ του να «σπάσει» η εταιρεία ώστε να περιοριστεί η δεσπόζουσα θέση της στην αγορά. Τα ψηφίσματα αυτά δεν είναι δεσμευτικά, ωστόσο δείχνουν μία τάση προς τα πού οδεύει η κατάσταση για τις πανίσχυρες εταιρείες που δημιουργούν μονοπώλια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέο εργαλείο της Google για την ασφάλεια των κωδικών
Νέο εργαλείο της Google για την ασφάλεια των κωδικών
H Google έφτιαξε ένα νέο εργαλείο, το οποίο μοιράζεται δωρεάν στους χρήστες και σας λέει πότε οι πληροφορίες σας για να μπείτε σε μία ιστοσελίδα είναι εκτεθειμένες.
Νέο εργαλείο της Google για την ασφάλεια των κωδικών
Απειλή προστίμων σε Facebook και Google
Απειλή προστίμων σε Facebook και Google
Τα κοινωνικά δίκτυα καλούνται να προστατεύσουν τους χρήστες από βλαπτικό περιεχόμενο, αλλιώς θα επιβληθούν κυρώσεις από τις βρετανικές αρχές.
Απειλή προστίμων σε Facebook και Google
Κομισιόν: Νέο πρόστιμο 1,49 δισ. στη Google
Κομισιόν: Νέο πρόστιμο 1,49 δισ. στη Google
Νέο πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Google ύψους 1,49 δισ. ευρώ για «αντιανταγωνιστική» συμπεριφορά στην αγορά διαφημίσεων στο διαδίκτυο.
Κομισιόν: Νέο πρόστιμο 1,49 δισ. στη Google
Τι απαντά η Google στο πρόστιμο της Κομισιόν
Τι απαντά η Google στο πρόστιμο της Κομισιόν
«Τους προσεχείς μήνες θα κάνουμε περαιτέρω επικαιροποιήσεις προκειμένου να δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη», ανέφερε στη λιτή ανακοίνωσή της.
Τι απαντά η Google στο πρόστιμο της Κομισιόν
Τι χάθηκε και τι διασώθηκε από τη Notre Dame
Τι χάθηκε και τι διασώθηκε από τη Notre Dame
Η Νοτρ Νταμ στεγάζει έργα ανεκτίμητης θρησκευτικής, καλλιτεχνικής, ιστορικής, μουσικής και αρχιτεκτονικής αξίας. Κάποια χάθηκαν, κάποια υπέστησαν σοβαρές ζημιές και κάποια γλίτωσαν.
Τι χάθηκε και τι διασώθηκε από τη Notre Dame
Τα σχέδια των τεχνολογικών κολοσσών για «ίντερνετ παντού»
Τα σχέδια των τεχνολογικών κολοσσών για «ίντερνετ παντού»
H Amazon, το Facebook, η Google και η Space-X, τοποθετούν υποθαλάσσια καλώδια ή στέλνουν δορυφόρους στο διάστημα για να μην υπάρχει περιοχή στον κόσμο  χωρίς πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Τα σχέδια των τεχνολογικών κολοσσών για «ίντερνετ παντού»