Skip to main content

Το μυστήριο με τις θωρακισμένες Mercedes του Κιμ Γιονγκ Ουν

Το μυστήριο με τις θωρακισμένες Mercedes του Κιμ Γιονγκ Ουν
AP Images

Στις 14 Ιουνίου του 2018, δύο θωρακισμένες Mercedes-Maybach S600 φορτώθηκαν σε ένα πλοίο στο Ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ ξεκινώντας για ένα ταξίδι που θα διαρκούσε αρκετούς μήνες. Τα αυτοκίνητα θα διέσχιζαν χιλιάδες χιλιόμετρα περνώντας από έξι διαφορετικές χώρες, σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN.

Μετά από στάσεις στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και τη Ρωσία, τα δύο αυτοκίνητα – τα οποία στοιχίζουν από μισό εκατομμύριο δολάρια το καθένα – θεωρείται ότι έφτασαν στον τελικό προορισμό τους, την Πιονγιάνγκ. Και, φυσικά, στη Βόρεια Κορέα, υπάρχει μόνο ένα πελάτης που θα μπορούσε να αγοράσει αυτό το αυτοκίνητο.

Βέβαια, οι κυρώσεις που έχει επιβάλει ο ΟΗΕ στην Πιονγιάνγκ για το πυρηνικό της πρόγραμμα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων απαγόρευση των εταιρειών να πωλούν προϊόντα πολυτελείας στη Βόρεια Κορέα. Ωστόσο, σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του CNN, η Πιονγιάνγκ έχει εισάγει προϊόντα πολυτελείας αξίας 191 εκατ. δολαρίων από το 2015 έως το 2017 «από 90 διαφορετικές χώρες».

Και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Mercedes-Maybach S600 είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Διαθέτει δερμάτινα καθίσματα που κάνουν μασάζ, ενώ είναι θωρακισμένη ακόμη και για επίθεση με πύραυλο. Ο Κιμ Γιονγκ Ουν έχει πολλές φορές εντοπιστεί να μετακινείται με μία λιμουζίνα Mercedes-Maybach Pullman Guard, η οποία κοστίζει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια. Δίπλα σε αυτό το αυτοκίνητο έχουμε δει τη φρουρά του να τρέχει όταν έγινε η συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Νότιας Κορέας πέρυσι. Επίσης, έχει μετακινηθεί και με μία Rolls-Royce.

Όταν ερωτήθηκε σχετικά, εκπρόσωπος της Daimler, στην οποία ανήκει η Mercedes, απάντησε ότι «δε γνωρίζει πώς τα οχήματα αυτά παραδόθηκαν και από πού προέρχονται» και τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει εμπορικές σχέσεις με τη Βόρεια Κορέα εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι τυχόν πωλήσεις αυτοκινήτων από τρίτους, ειδικά μεταχειρισμένα οχήματα, είναι κάτι που η κολοσσιαία εταιρεία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ελέγξει και «δεν είναι ευθύνη της» σε καμία περίπτωση.

Σύμφωνα με το CNN, η Βόρεια Κορέα χρησιμοποιεί ένα σύνθετο σύστημα που αλλάζει διαρκώς ώστε η χώρα να καταφέρνει να εισάγει προϊόντα πολυτελείας, όπως τα αυτοκίνητα του Κιμ, ξεφεύγοντας από τους διεθνείς ελέγχους. Από την έρευνα προέκυψε ότι η Βόρεια εισήγαγε 803 αυτοκίνητα πολυτελείας από το 2015 έως το 2017, με την πλειονότητα να προέρχεται από Ρωσικές επιχειρήσεις.

Οι αρχές πέρασαν περίπου οκτώ μήνες ερευνώντας τον τρόπο με τον οποίο ο Κιμ Γιονγκ Ουν προμηθεύεται τα αυτοκίνητα, με τα οποία τον βλέπουμε να κυκλοφορεί. Έψαξαν αρχεία, δελτία αποστολών και τελωνεία για να καταλάβουν με ποιον τρόπο οι δύο Mercedes ξεκίνησαν από το Ρότερνταμ και έφτασαν στην Πιονγιάνγκ.

Όπως φάνηκε, τα δύο αυτοκίνητα ξεκίνησαν από το Ρότερνταμ για το Νταλιάν, μετά έφτασαν στην Οσάκα της Ιαπωνίας και, στη συνέχεια, στην Μπουσάν της Νότιας Κορέας. Εκεί φορτώθηκαν σε ένα πλοίο με το όνομα, DN5505, και από κει το ταξίδι αποκτά ενδιαφέρον. Το πλοίο έφτασε στη ρωσική πόλη, Νακόντα, κατά πάσα πιθανότητα στις 5 Οκτωβρίου, δεδομένου ότι δεν έχουν δοθεί στοιχεία για το πού βρισκόταν το DN5505 από την 1η έως τις 19 Οκτωβρίου. Το διάστημα της εξαφάνισης το πλοίο φαίνεται σα να μην κουνήθηκε πολύ και στις 2 Νοεμβρίου επέστρεψε εκεί από όπου ξεκίνησε, στη Μπουσάν της Νότιας Κορέας. Από τα αρχεία, προκύπτει ότι το πλοίο μετέφερε άνθρακα από την Νακόντα της Ρωσίας, όμως στη Νακόντα δεν υπάρχουν αρχεία εξόδου του πλοίου.

Στις 7 Οκτωβρίου όμως – δύο μέρες μετά την άφιξη του πλοίου στη Ρωσία – τρία αεροπλάνα της δημόσιας αεροπορικής εταιρείας της Βόρειας Κορέας προσγειώθηκαν στο Βλαδιβοστόκ από την Πιονγιάνγκ. Τα εν λόγω αεροπλάνα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά θωρακισμένων οχημάτων που προορίζονται για την ελίτ της Βόρειας Κορέας.

Και κάπως έτσι λύνεται το μυστήριο της απόκτησης πολυτελών οχημάτων από ένα καθεστώς που υπόκειται στις πιο αυστηρές οικονομικές κυρώσεις που υπάρχουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ν. Κορέα: Σύντομα η συνάντηση Τραμπ - Κιμ
Ν. Κορέα: Σύντομα η συνάντηση Τραμπ - Κιμ
Ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας Μουν Τζε-ιν δήλωσε σήμερα ότι η δεύτερη σύνοδος κορυφής Βόρειας Κορέας-ΗΠΑ αλλά και η επίσκεψη του βορειοκορεάτη ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ουν στη Σεούλ πρόκειται να γίνουν «σύντομα», αν όχι «άμεσα».
Ν. Κορέα: Σύντομα η συνάντηση Τραμπ - Κιμ
Γιατί η Ευρώπη δεν φοβάται τον Μπόρις Τζόνσον
Γιατί η Ευρώπη δεν φοβάται τον Μπόρις Τζόνσον
Από την ημέρα που μπήκε στο σπίτι της Ντάουνινγκ Στριτ στο νούμερο 10 – ίσως και πριν – ο Μπόρις Τζόνσον προσπαθεί να φοβίσει τους ευρωπαίους για να του δώσουν καλύτερη συμφωνία για το Brexit.
Γιατί η Ευρώπη δεν φοβάται τον Μπόρις Τζόνσον
Οι μεγάλοι σταθμοί της προεδρίας του Πούτιν
Οι μεγάλοι σταθμοί της προεδρίας του Πούτιν
Στις 9 Αυγούστου ο Ρώσος Πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν, «γιόρτασε» δύο δεκαετίες στο πολιτικό προσκήνιο, καθώς συμπληρώθηκαν είκοσι χρόνια τότε που ο Μπόρις Γιέλτσιν τον διόρισε πρωθυπουργό.
Οι μεγάλοι σταθμοί της προεδρίας του Πούτιν
Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις Ιαπωνίας και Ν. Κορέας
Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις Ιαπωνίας και Ν. Κορέας
Οι υφυπουργοί Εξωτερικών της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας θα συναντηθούν εντός της εβδομάδας εν μέσω της συνεχιζόμενης και διευρυνόμενης διπλωματικής και οικονομικής διένεξης μεταξύ των δύο μεγάλων οικονομικών δυνάμεων της Ασίας.
Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις Ιαπωνίας και Ν. Κορέας
Με ύφεση απειλούνται πέντε υπερδυνάμεις
Με ύφεση απειλούνται πέντε υπερδυνάμεις
Με ύφεση απειλούνται πέντε από τις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δίνονται και δε φαίνεται αυτή τη στιγμή καθόλου δύσκολο να λάβουν το τελειωτικό χτύπημα που θα τις ρίξει σε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Με ύφεση απειλούνται πέντε υπερδυνάμεις
Το κινεζικό μπαζούκα στον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ
Το κινεζικό μπαζούκα στον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας έχει κλιμακωθεί επικίνδυνα τις προηγούμενες ημέρες, παρά την κίνηση του Τραμπ να αναβάλει για το Δεκέμβριο κάποιους δασμούς που είχε εξαγγείλει για την 1ηΣεπτεμβρίου υπό την πίεση των τεχνολογικών εταιρειών.
Το κινεζικό μπαζούκα στον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ