fbpxΑντιμέτωπη με ζημιές δισεκατομμυρίων η Boeing | Economistas.gr Skip to main content

Αντιμέτωπη με ζημιές δισεκατομμυρίων η Boeing

Αντιμέτωπη με ζημιές δισεκατομμυρίων η Boeing
Φώτο: Shutterstock

Δισεκατομμύρια δολάρια για επιπλέον χρεώσεις ίσως χρειαστεί να αναλάβει η Boeing, σύμφωνα με ειδικούς, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με την καθήλωση στο έδαφος εδώ και μήνες του μοντέλου 737 MAX, στον απόηχο των δύο τραγικών δυστυχημάτων που κόστισαν τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.

Η Credit Suisse και η UBS υποβάθμισαν τη μετοχή της κολοσσιαίας εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών, μετά τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας και αφορούσαν στη διαρροή της αλληλογραφίας μεταξύ δύο υπαλλήλων, οι οποίοι υποστήριζαν ότι το σύστημα στήριξης του αεροσκάφους συμπεριφερόταν περίεργα κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν ξεκινήσει το σέρβις.

Η αποκάλυψη αυτή αποτελεί μία ακόμη μεγάλη πρόκληση για τον αμερικανικό κολοσσό στην αεροναυπηγική, που έχει δεχτεί πολλά πλήγματα μετά την πτώση των δύο αεροσκαφών, που ανάγκασαν την εταιρεία να καθηλώσει στο έδαφος όλα τα αεροσκάφη 737 MAX και να παγώσει τις χιλιάδες παραγγελίες που ετοιμάζονταν ήδη.

Βουτιά 20% στη μετοχή της Boeing

Ήδη η τιμή της μετοχής της Boeing έχει υποχωρήσει κατά 20% από την ημέρα της δεύτερης πτώσης του αεροσκάφους της εταιρείας στην Αιθιοπία. Και παρότι η Boeing συνέχισε την παραγωγή των συγκεκριμένων αεροσκαφών – με μειωμένους ρυθμούς – ειδικοί υποστηρίζουν ότι ίσως τελικά υποχρεωθεί να σταματήσει την παραγωγή του συγκεκριμένου αεροπλάνου.

Όπως λένε, οι αρμόδιες Ομοσπονδιακές αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών πιθανότατα δε θα δώσουν ούτε το Νοέμβριο το πράσινο φως για την επιστροφή των Boeing 373 MAX στους αιθέρες. Αρκετοί θεωρούν ότι ίσως δοθεί το πράσινο φως το Δεκέμβριο, ωστόσο και πάλι θα χρειαστεί καιρός έως ότου ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην εταιρεία.

Άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επιστροφή των Boeing 373 MAX το Φεβρουάριο του 2020, ίσως και αργότερα, καθώς και σταμάτημα της παραγωγής τους, πράγμα που σημαίνει ότι ο αμερικανικός κολοσσός θα αναλάβει επιπλέον κόστος 3,2 δισ. δολαρίων για τους τέσσερις μήνες καθυστέρησης συν τα 5,6 δισ. δολάρια που έχει ήδη χρεωθεί για την καθήλωση των συγκεκριμένων αεροσκαφών μέχρι σήμερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άγνωστο πόσο θα μείνουν στο έδαφος τα Boeing
Άγνωστο πόσο θα μείνουν στο έδαφος τα Boeing
Νέο ισχυρό πλήγμα για την Boeing καθώς η FAA ανακοίνωσε πως θα χρειαστούν μήνες για να διορθωθεί το πρόβλημα που υπάρχει στο λογισμικό των 737 MAX 8 και 9.
Άγνωστο πόσο θα μείνουν στο έδαφος τα Boeing
Boeing: Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Boeing: Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Η καθήλωση των 737 Max 8-9 στο έδαφος θα έχει τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στον κολοσσό της αεροπλοΐας, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Boeing: Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Ξεπερνούν τα 40 δισ. οι χρηματιστηριακές απώλειες της Boeing
Ξεπερνούν τα 40 δισ. οι χρηματιστηριακές απώλειες της Boeing
Από τις αρχές του μήνα, οι μετοχές της Boeing έχουν υποχωρήσει κατά 18%, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να έχει μειωθεί κατά 40 δις. δολάρια.
Ξεπερνούν τα 40 δισ. οι χρηματιστηριακές απώλειες της Boeing
Παρά την κρίση, η Boeing ξεπερνά την Airbus
Παρά την κρίση, η Boeing ξεπερνά την Airbus
Η Boeing ανακάμπτει μετά τα πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα και αναμένεται να κοντράρει στα ίσια την ευρωπαϊκή Airbus.
Παρά την κρίση, η Boeing ξεπερνά την Airbus
Η Airbus εκθρόνισε την Boeing, λόγω των δυστυχημάτων
Η Airbus εκθρόνισε την Boeing, λόγω των δυστυχημάτων
Τέλος δείχνει να παίρνει η αυτοκρατορία της Boeing που εδώ και μια δεκαετία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών καθώς η AIrbus εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το γεγονός οτι έχουν καθηλωθεί στο έδαφος τα 737 Max.
Η Airbus εκθρόνισε την Boeing, λόγω των δυστυχημάτων