fbpxΑυξάνονται παγκοσμίως οι διαδικτυακές συνδρομές σε ΜΜΕ | Economistas.gr
Skip to main content

Αυξάνονται παγκοσμίως οι διαδικτυακές συνδρομές σε ΜΜΕ

Αυξάνονται παγκοσμίως οι διαδικτυακές συνδρομές σε ΜΜΕ
Shutterstock

Ολοένα και περισσότεροι αναγνώστες αποκτούν ηλεκτρονική συνδρομή σε μέσα μαζικής ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο, αν και το επίπεδο εμπιστοσύνης στην πληροφόρηση παραμένει εν γένει χαμηλό, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ινστιτούτου Reuters που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Το 20% των Αμερικανών που ρωτήθηκαν (αύξηση 4 μονάδων σε σχέση με πέρσι), το 42% των Νορβηγών (+8) και το 13% των Ολλανδών (+3) δήλωσαν ότι είναι συνδρομητές σε διαδικτυακά μέσα, έναντι του 10% των Γάλλων και των Γερμανών.

Περίπου το ένα τρίτο έως οι μισές από αυτές τις συνδρομές αφορούν μεγάλα μέσα ενημέρωσης, όπως οι New York Times στις ΗΠΑ. Ωστόσο κάποιοι γίνονται συνδρομητές σε πολλά μέσα ταυτόχρονα, όπως για παράδειγμα σε μια τοπική και μια εθνική εφημερίδα.

Μεγάλο μέρος των χρηστών του Διαδικτύου εκτιμά ωστόσο ότι τίποτε δεν μπορεί να τους πείσει να πληρώσουν για την ενημέρωσή τους, με το ποσοστό αυτό στις ΗΠΑ να φτάνει το 40% και στη Βρετανία το 50%.

Τη δημοσκόπηση αυτή διενήργησε το ινστιτούτο YouGov για λογαριασμό του ινστιτούτου Reuters σε πολίτες 40 χωρών με 2.000 ανθρώπους να ρωτήθηκαν σε κάθε χώρα τον Ιανουάριο. Το ινστιτούτο επανέλαβε τη δημοσκόπηση τον Απρίλιο για να αναλύσει τις πρώτες επιπτώσεις της κρίσης με την πανδημία covid-19.

Στη διάρκεια του lockdown σημειώθηκε άνοδος της τηλεθέασης (+5% κατά μέσο όρο), με την τηλεόραση να επιβάλλεται ως βασική πηγή ενημέρωσης μαζί με τα διαδικτυακά μέσα. Αντίθετα ο έντυπος Τύπος επλήγη σημαντικά.

Εξάλλου η εμπιστοσύνη στην πληροφόρηση έπεσε στο χαμηλότερο σημείο της από τότε που την μετρά η έκθεση του Reuters: μόνο το 38% των αναγνωστών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι εμπιστεύονται τις περισσότερες φορές τις πληροφορίες που διαβάζουν. Όμως το ποσοστό αυτό διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα, φτάνοντας το 56% στη Φινλανδία και την Πορτογαλία, το 23% στη Γαλλία και το 21% στη Νότια Κορέα.

“Οι κοινωνίες στις οποίες υπάρχει διχασμός φαίνεται να εμπιστεύονται λιγότερο τα μέσα ενημέρωσης, όχι αναγκαστικά επειδή η δημοσιογραφία εκεί είναι λιγότερο καλή, αλλά επειδή το κοινό έχει απογοητευθεί από τον ρόλο των θεσμών”, υπογράμμισαν οι συντάκτες της έρευνας.

Τέλος η πλειοψηφία των πολιτών σε όλο τον κόσμο προτιμά “αντικειμενικές” πηγές πληροφόρησης που δεν υποστηρίζουν μία συγκεκριμένη άποψη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλλάζει ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο
Αλλάζει ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο
Ψηφίστηκε στην ευρωβουλή η μεταρρύθμιση για τα πνευματικά δικαιώματα, που σκοπό έχει να προστατευτεί ο δημιουργός από την παράνομη αναπαραγωγή και διανομή του έργου του στο διαδίκτυο.
Αλλάζει ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο
Ρωσία: Να φύγει ο έλεγχος του Διαδικτύου από τις ΗΠΑ
Ρωσία: Να φύγει ο έλεγχος του Διαδικτύου από τις ΗΠΑ
Η Ρωσία δεν θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Κίνας για το Διαδίκτυο αλλά σημειώνει την ανάγκη για ένα κοινό πλαίσιο υπό την ομπρέλα μιας διεθνούς συμφωνίας.
Ρωσία: Να φύγει ο έλεγχος του Διαδικτύου από τις ΗΠΑ
Η φορολόγηση του Διαδικτύου στο «στόχαστρο» της G7
Η φορολόγηση του Διαδικτύου στο «στόχαστρο» της G7
Οι κυβερνήσεις της G7 ανησυχούν ότι οι διεθνείς φορολογικοί κανόνες που ισχύουν εδώ και δεκαετίες έχουν φθάσει στα όριά τους με την ανάδειξη της Facebook και της Apple.
Η φορολόγηση του Διαδικτύου στο «στόχαστρο» της G7
Το διαδίκτυο κάνει πανίσχυρη την κινεζική οικονομία
Το διαδίκτυο κάνει πανίσχυρη την κινεζική οικονομία
Η οικονομία του διαδικτύου, που αποτελεί την βασική διάσταση της ψηφιακής οικονομίας έχει ουσιαστικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία.
Το διαδίκτυο κάνει πανίσχυρη την κινεζική οικονομία
Οι ΗΠΑ απειλούν με κυρώσεις τη Γαλλία για τον φόρο Gafa
Οι ΗΠΑ απειλούν με κυρώσεις τη Γαλλία για τον φόρο Gafa
Οι Ηνωμένες Πολιτείες απείλησαν ότι θα επιβάλουν εμπορικές κυρώσεις στη Γαλλία, σε αντίποινα για τον φόρο Gafa στους κολοσσούς του διαδικτύου (Google, Facebook, Amazon κ.α.).
Οι ΗΠΑ απειλούν με κυρώσεις τη Γαλλία για τον φόρο Gafa
ΗΠΑ - Γαλλία: Προθεσμία 15 ημερών για τον ψηφιακό φόρο
ΗΠΑ - Γαλλία: Προθεσμία 15 ημερών για τον ψηφιακό φόρο
Η Γαλλία και οι ΗΠΑ όρισαν προθεσμία δύο εβδομάδων προκειμένου να προσπαθήσουν να επιλύσουν τη μεταξύ τους διαμάχη για τον γαλλικό φόρο στους κολοσσούς του Διαδικτύου, γνωστού και ως φόρος GAFA.
ΗΠΑ - Γαλλία: Προθεσμία 15 ημερών για τον ψηφιακό φόρο