Hyundai και Kia δημιουργούν αυτοκίνητα με φωτοβολταϊκά

NEWSROOM
Hyundai και Kia δημιουργούν αυτοκίνητα με φωτοβολταϊκά
Φώτο: Shutterstock

Τα τελευταία χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί όλο και περισσότερο να εισάγει την τεχνολογία των φωτοβολταϊκών στα οχήματα. Ένα εγχείρημα που μέχρι στιγμής δεν έχει στεφθεί με επιτυχία, εκτός από μερικά πρωτότυπα μοντέλα που δεν έχουν μπει σε ευρεία παραγωγή.

Το μεγάλο στοίχημα βρίσκεται στη δημιουργία νέων συστημάτων που θα μπορούσαν να προσθέσουν ενέργεια στις μπαταρίες του αυτοκινήτου δίνοντας μεγαλύτερη δυνατότητα κατανάλωσης. Το πρόβλημα των φωτοβολταϊκών είναι πως δεν μπορούν να παράγουν αρκετή ενέργεια για να κινήσουν ένα ολόκληρο αυτοκίνητο. Το προηγούμενο μοντέλο της Prius είχε επιλογή για ηλιακή οροφή αλλά μπορούσε να παράγει μόνο ρεύμα για να λειτουργεί ο κλιματισμός του αυτοκινήτου.

Με την ανάγκη για στροφή σε καθαρότερες μορφές ενέργειας να είναι πλέον πιο επιτακτική από ποτέ, Toyota και Kia σχεδιάζουν να επενδύσουν στη τεχνολογία φωτοβολταϊκών στοιχείων στα αυτοκίνητα. Όπως γνωστοποίησε ο όμιλος Hyundai από το 2020 οι οροφές επιλεγμένων μοντέλων Hyundai και KIA θα αποτελούνται από φωτοβολταϊκά πάνελ, ανεξαρτήτως του κινητήριου συνόλου με το οποίο θα εξοπλίζονται. Όπως σημειώνει ο κορεατικός όμιλος, τα φωτοβολταϊκά θα επενδύουν τις οροφές όχι μόνο των τετράτροχων που εξοπλίζονται με εναλλακτικά, plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά σύνολα, αλλά και εκείνων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα νέα φωτοβολταϊκά πάνελ που αναμένεται να εγκατασταθούν στα αυτοκίνητα, σχεδιάζεται όχι μόνο να προσφέρουν ενέργεια στο όχημα, αλλά και θα διασφαλίζουν εξαιρετική θέα στους επιβάτες. Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν οι ιθύνοντες της Toyota, τα φωτοβολταϊκά πάνελ που θα τοποθετηθούν για να καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες των αυτοκινήτων θα είναι ημιδιαφανή, λειτουργώντας παράλληλα ως πανοραμικές ηλιοροφές. Σε κάθε περίπτωση, το βάρος των συστάσεων για την τεχνολογία φωτοβολταϊκών οροφών σιλικόνης σε Hyundai και KIA θα αναλάβουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα του ομίλου.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των τεχνικών, τα νέα πάνελ θα μπορούν να καλύψουν από το 30% μέχρι το 60% των ενεργειακών αναγκών των μπαταριών αυτοκινήτου την ημέρα. Μετά τα plug-in υβριδικά και τα συμβατικά μοντέλα, οι Κορεάτες αναμένεται να εφαρμόσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία και στις αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις τους, με τη διαφορά ότι σε αυτές θα προσπαθήσουν να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιφάνειες με φωτοβολταϊκά πάνελ συμβάλλοντας στην τόσο κρίσιμη επαναφόρτιση των μπαταριών, η οποία, κατά αυτόν τον τρόπο, θα συντελείται εν κινήσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυτονομία.

Ο αντιπρόεδρος Μηχανικής και Σχεδιασμού της Hyundai που ανέπτυξε αυτή την τεχνολογία, ο Jeong- Gil Park σχολίασε ότι: «Στο μέλλον περιμένουμε να δούμε πολλούς διαφορετικούς τύπους τεχνολογίας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας να εισέρχεται στα αυτοκίνητά μας. Η ηλιακή οροφή είναι η πρώτη από αυτές τις τεχνολογίες και σημαίνει πως στο μέλλον τα αυτοκίνητα δεν θα καταναλώνουν μόνο ενέργεια, αλλά θα ξεκινήσουν και ενεργά να την παράγουν. Είναι μια συναρπαστική εξέλιξη για εμάς να σχεδιάζουμε μια τεχνολογία για να βοηθήσουμε τους οδηγούς οχημάτων να μετατραπούν από χρήστες ενέργειας σε παραγωγούς».

ΣΧΕΤΙΚΑ