Netflix: Για να σωθεί ίσως πρέπει να φτιάξει τις σχέσεις του με μια βιομηχανία που πολεμούσε για χρόνια

NEWSROOM
Netflix
Netflix/ Φωτογραφία AP

Το Netflix εξακολουθεί να παραπαίει από την πτώση της μετοχής του τον περασμένο μήνα, όταν και ανακοίνωσε ότι έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και πάνω από δέκα χρόνια.

Για να μπορέσει να ανατρέψει την κατάσταση, οι αναλυτές έχουν προτείνει την προσθήκη διαφημίσεων και την επιβολή περιορισμών στην κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης. Αλά ένας τρόπος με τον οποίο το Netflix μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του είναι να συμμαχήσει με έναν κλάδο με τον οποίο κάποτε ήταν σε αντιπαράθεση. Τις κινηματογραφικές αίθουσες.

Παρόλο που το Netflix έχει κυκλοφορήσει πολλές ταινίες στις αίθουσες, οι περισσότερες από τις κυκλοφορίες του στο σινεμά ήταν σκόπιμα περιορισμένες. Με την πλατφόρμα να προσπαθεί να προσπαθεί να γιατρέψει τις πληγές της και τις αίθουσες να ανακάμπτουν, ίσως ήρθε η ώρα οι δυο πλευρές να φτιάξουν τις σχέσεις τους.

Το Netflix χρειάζεται franchises, οι κινηματογράφοι χρειάζονται ταινίες

Με την κυκλοφορία περισσότερων ταινιών στους κινηματογράφους το Netflix θα μπορούσε να φέρει νέα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων, να επεκτείνει το εμπορικό του σήμα σε περισσότερους δυνητικούς συνδρομητές και να βοηθήσει να κάνει τις ταινίες του πιο αξιομνημόνευστες.

Παρά το γεγονός ότι παραμένει ο ηγέτης του Streaming με 221 εκατομμύρια παγκόσμιους συνδρομητές, έχει κερδίσει πολλά βραβεία και συνεργάζεται με τα κορυφαία ονόματα του Hollywood, δεν έχει καταφέρει να δει τις ταινίες του να γίνονται αγαπημένα εμπορικά σήματα. Τουλάχιστον όχι στον βαθμό που έχει γίνει με κάποιες τηλεοπτικές σειρές όπως το Stranger Things που θα επιστρέψει στο τέλος του μήνα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αναφέρουμε είναι η ταινία Red Notice. Η ταινία με πρωταγωνιστές τον Dwayne Johnson και την Gal Gadot ήταν η ταινία με τις περισσότερες προβολές στο Netflix, σύμφωνα με την εταιρεία, αλλά αναμφισβήτητα απέτυχε να αγγίζει ουσιαστικά την ποπ κουλτούρα.

«Εξακολουθεί να παραμένει ουσιαστικά αδύνατο να χτίσει ένα μεγάλο κινηματογραφικό franchise χωρίς κινηματογραφικές κυκλοφορίες», δήλωσε στο CNN Business ο Andrew Hare, ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας της Magid. Ο Hare πρόσθεσε ότι καθώς η εταιρεία επεκτείνει τις υπηρεσίες της «ένας αριθμός τίτλων θα μπορούσε πιθανότατα να απαιτήσει προβολές στον κινηματογράφο».

Το να φτιάξει μια καλή σχέση με το Netflix θα είναι μια καλή ιδέα και για τον κινηματογράφο. «Οι κινηματογράφοι χρειάζονται περιεχόμενο τώρα περισσότερο από ποτέ», δήλωσε ο Jeff Bock, ανώτερος αναλυτής στην εταιρεία ερευνών ψυχαγωγίας Exhibitor Relations. «Πολλές από τις κυκλοφορίες του Netflix έχουν μεγάλα ονόματα, οπότε αυτό σημαίνει ότι θα έφερναν χρήματα στα ταμεία».

Ακόμα και η Ένωση ιδιοκτητών κινηματογράφων είναι ανοιχτή στην ιδέα. «Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές για να δώσουμε ένα ευρύτερο παίξιμο στις ταινίες του Netflix», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο John Fithian. «Θα μας άρεσε να παίζουμε περισσότερες ταινίες τους», πρόσθεσε.

Τι καθυστερεί μια τέτοια κίνηση

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για το Netflix και τους κινηματογράφους είναι ότι οι δυο πλευρ΄ς έχουν κοντραριστεί για το πόσο καιρό πρέπει να παίζεται μια ταινία στις αίθουσες. Η επιχείρηση του Netflix βασίζεται στους εγγεγραμμένους χρήστες, οπότε δεν θέλει οι συνδρομητές να περιμένουν τις ταινίες, ενώ αντίθετα οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων, των οποίων η επιχείρηση βασίζεται στην επισκεψιμότητα, θέλουν αποκλειστικότητα όσο το δυνατόν περισσότερο.

Αυτή η διαμάχη έφτασε στο αποκορύφωμα το 2019, όταν οι δυο πλευρές δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν για το πόσο καιρό θα πρέπει να παίζεται στις αίθουσες το The Irishman του Martin Scorcese πριν μεταφερθεί στην πλατφόρμα του Netflix. Οι κινηματογράφοι ζητούσαν αποκλειστική διανομή για 70 ημέρες, την ώρα που το Netflix δεν ήθελε να ακούσει για περισσότερο από 40 ημέρες, σύμφωνα με τους New York Times.

Ωστόσο όλα άλλαξαν με την πανδημία. Τότε μειώθηκε το παράθυρο των κινηματογραφικών αιθουσών σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Ακόμα και παραδοσιακά στούντιο όπως η Warner Bros και η Universal Pictures κυκλοφορούν πλέον τις κινηματογραφικές ταινίες σε πλατφόρμες streaming λίγες εβδομάδες μετά ή και ταυτόχρονα σε ορισμένες περιπτώσεις.

Πέρα από το χρονικό διάστημα προβολής, αν το Netflix αρχίσει να κυκλοφορεί περισσότερες παραγωγές του στο σινεμά θα πρέπει να αναλάβει και κάποια άλλα έξοδα τα οποία δεν έχει συνηθίσει.

«Σίγουρα δεν είναι τόσο εύκολο όσο η κατάληψη μιας θέσης στην αρχική σελίδα», δήλωσε ο Hare, «Είναι η μετάβαση από τον ψηφιακό στον φυσικό κόσμο. Χρειάζονται χρήματα για το μάρκετινγκ και την προώθηση. Είναι μια σειρά από τακτικές και στρατηγικές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν», πρόσθεσε.

Και η προβολή περισσότερων ταινιών στους κινηματογράφους θα μπορούσε να βλάψει το ίδιο το μοντέλο του Netflix. Αν ο κόσμος μπορεί να δει μια ταινία του Netflix στους κινηματογράφους, μήπως έχει έναν λιγότερο λόγο να γίνει συνδρομητής στην πλατφόρμα ;

Τελικά υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για το Netflix σε ό,τι έχει να κάνει με μια στενή συνεργασία με τους κινηματογράφους. Ωστόσο, η εταιρεία πρέπει να ορθοποδήσει ξανά και οι κινηματογράφοι επιστρέψουν σιγά σιγά στην κανονικότητα, οπότε ίσως είναι η ώρα ο streamer να βάλει περισσότερες ταινίες του σε μια μαρκίζα.

«Νομίζω ότι το Netflix συνεχίζει να βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο. Δεν έχει την πολυτέλεια να μην πειραματιστεί αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Hare.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ