H L’Oréal εξαγόρασε την Aesop έναντι 2,53 δις δολαρίων

NEWSROOM
Aesop-Φωτογραφία Instagram
Aesop-Φωτογραφία Instagram

Ο γαλλικός κολοσσός των καλλυντικών L’Oréal κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά του brand καλλυντικών πολυτελείας Aesop, η οποία είχε ιδρυθεί στη Μελβούρνη πριν αποκτήσει το δικό της φανατικό κοινό της παγκοσμίως, έναντι 2,53 δισ. δολαρίων.

Η συμφωνία έκλεισε μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, καθώς και άλλες εταιρείες, όπως η εταιρεία επιχειρηματικών συμμετοχών Permira και η κινεζική επενδυτική Primavera Capital είχαν δείξει ενδιαφέρον για το αυστραλιανό brand, το οποίο βρισκόταν ως σήμερα στην ιδιοκτησία της βραζιλιανής Natura, όπως τόνισαν στο Bloomberg άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Το πόσο των 2,53 δις δολαρίων είναι το υψηλότερο που έχει δώσει ποτέ η L’Oréal για την εξαγορά μιας άλλης μάρκας, αφού ξεπερνάει κατά πολύ τα 1,7 δις δολάρια που είχε δώσει το 2008 για την εξαγορά της YSL Beaute.

Στην «οικογένεια» της L’Oreal, η Aesop θα βρεθεί δίπλα σε άλλα brands πολυτελείας όπως η Lancome και η Yves Saint Laurent, καθώς η γαλλική εταιρεία τα τελευταία χρόνια στοιχηματίζει στα προϊόντα πολυτελείας.

«Η συμφωνία συνιστά μια στροφή στη στρατηγική συγχωνεύσεων και εξαγορών της L’Oreal, καθώς συνήθως στοχεύει brands σε προγενέστερα στάδια ανάπτυξης προκειμένου να επιτύχει συνέργειες στο πεδίο των εσόδων», σημειώνει η Molly Wylenzek, αναλύτρια στην Jefferies, σε σημείωμα προς τους πελάτες της, προσθέτωντας ότι « ανάπτυξη της Aesop έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό».

Η συμφωνία θα επιτρέψει στον βραζιλιανό κολοσσό των προϊόντων ομορφιάς Natura να μειώσει το βάρος του χρέους του και να δώσει έμφαση στη βελτίωση της κερδοφορίας των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του. Η πανδημία και ο πόλεμος που εξαπέλυσε η Ρωσία κατά της Ουκρανίας διατάραξε την προσπάθεια ανάπτυξης του ομίλου από τη Βραζιλία, κυρίως μέσω των πληθωριστικών πιέσεων.

Η Aesop, που πήρε το όνομά της από τον Αίσωπο, ιδρύθηκε το 1987 από τον ελληνοκυπριακής καταγωγής Αυστραλό κομμωτή Dennis Paphitis. Η εταιρεία έχει πιστούς πελάτες που είναι λάτρεις της περιποίησης της επιδερμίδας και αγοράζουν φανατικά τη σειρά της από ακριβές κρέμες και λοσιόν για δέρμα, μαλλιά και σώμα που παρασκευάζονται από συστατικά όπως φύλλα γερανιού και φλούδα μανταρινιού. Από το πρώτο του κατάστημα σε έναν υπόγειο χώρο στάθμευσης στο προάστιο St. Kilda της Μελβούρνης το 2003, έκτοτε έχει επεκταθεί παγκοσμίως, συμπεριλαμβάνοντας δεκάδες τοποθεσίες στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Η Natura απέκτησε το πλειοψηφικό μερίδιο της επιχείρησης το 2013.

Καθώς η Aesop μεγάλωνε, ξεπερνώντας τα άλλα εγχειρήματα της Natura, όπως η Avon και το Body Shop, οι επενδυτές την έβλεπαν όλο και περισσότερο ως την κορωνίδα του ομίλου. Η Aesop είχε έσοδα 537 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι και ήταν η πιο κερδοφόρα επιχείρηση της Natura, σύμφωνα με τη Lucror Analytics.

Ο διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal, Nicolas Hieronimus, περιέγραψε την Aesop ως έναν «εξαιρετικό συνδυασμό αστικότητας, ηδονισμού και αναμφισβήτητης πολυτέλειας» ενώ τόνισε ότι «Η Aesop αξιοποιεί όλα τα σημερινά ανοδικά ρεύματα και η L'Oréal θα συμβάλει στην απελευθέρωση του τεράστιου δυναμικού ανάπτυξής της, ιδίως στην Κίνα και στην ταξιδιωτική αγορά».

Η συμφωνία εξαγοράς προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του γ' τριμήνου του 2023.

ΣΧΕΤΙΚΑ