Facebook, Instagram: Τέλος η προβολή διαφημίσεων στους ανήλικους – Τι γίνεται όμως με τους ενήλικους

NEWSROOM
Facebook, Instagram: Τέλος η προβολή διαφημίσεων στους ανήλικους – Τι γίνεται όμως με τους ενήλικους

Το Facebook και το Instagram της Meta θα σταματήσουν να προβάλλουν διαφημίσεις στους εφήβους στην Ευρώπη, στην πλαίσιο των προσπαθειών της αμερικανικής εταιρείας να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι ενήλικοι θα έχουν τη δυνατότητα αυτή έναντι μηνιαίας συνδρομής, όπως ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός.

Τα σχέδια της εταιρείας προβλέπουν την προσωρινή αναστολή της προβολής διαφημίσεων σε όλους τους χρήστες κάτω των 18 ετών στην Ε.Ε. και σε περιοχές της Ευρώπης που ακολουθούν τους κανόνες των Βρυξελλών.

Οι χρήστες άνω των 18 ετών θα τις εξής επιλογές: να συναινέσουν ώστε η εταιρεία να χρησιμοποιεί την ψηφιακή τους δραστηριότητα για τη στόχευση διαφημίσεων ή να πληρώσουν μηνιαία συνδρομή για να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram χωρίς διαφημίσεις.

Η εγγραφή για την έκδοση στον υπολογιστή θα κοστίζει 9,99 ευρώ και για τις κινητές συσκευές 12,99 ευρώ στα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google. Η εταιρεία θα χρεώνει τους χρήστες με 6 ευρώ το μήνα για κάθε πρόσθετο συνδεδεμένο λογαριασμό, αν αυτός έχει αγοραστεί από υπολογιστή και με 8 ευρώ το μήνα αν έχει αγοραστεί στο κινητό. Η εταιρεία σημείωσε ότι άλλες τεχνολογικές πλατφόρμες προσφέρουν παρόμοιες χρεώσεις για τις υπηρεσίες χωρίς διαφημίσεις, όπως το YouTube, το Netflix και το Spotify.

Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσφέρει την επιλογή με τη συνδρομή στους χρήστες στην Ευρώπη τις επόμενες εβδομάδες. Η αναστολή της προβολής διαφημίσεων για τους χρήστες κάτω των 18 ετών θα ξεκινήσει την εβδομάδα που ξεκινάει στις 6 Νοεμβρίου.

Το logo της Μeta

Η προσφορά της συνδρομής και η αναστολή της προβολής διαφημίσεων στους χρήστες κάτω των 18 ετών -ακόμη και αν είναι προσωρινή- συνιστούν σημαντικές αλλαγές στη στρατηγική της Meta της σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτή της Ευρώπης.

Και τα δύο μέτρα αποτελούν παραχωρήσεις στους νέους νόμους της Ε.Ε. και στις αυστηρότερες απαιτήσεις της πενταετούς νομοθεσίας για την προστασία της ιδιωτικότητας. Ο νέος νόμος που ρυθμίζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το περιεχόμενό τους, περιλαμβάνει μια διάταξη που απαγορεύει την προβολή διαφημίσεων στους ανηλίκους βάσει των διαδικτυακών τους προφίλ. Η Meta ανάφερε ότι η αναστολή της προβολής των διαφημίσεων στους νέους θα συνεχιστεί όσο αξιολογεί τις επιπτώσεις των νέων κανονισμών της Ε.Ε. και ότι θα προσφέρει περισσότερες λεπτομέρειες τους επόμενους μήνες.

Η συνδρομητική υπηρεσία της Metaαποσκοπεί στο προστατεύσει τις στοχευμένες διαφημίσεις, την κύρια πηγή εσόδων της.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για την προστασία της ιδιωτικότητας, με επικεφαλής την Ιρλανδία, απαιτούν από τη Meta να ζητάει τη συγκατάθεση των χρηστών προτού τους προβάλλει τις λεγόμενες διαφημίσεις συμπεριφοράς, οι οποίες προβάλλονται με βάση την ψηφιακή δραστηριότητα των χρηστών.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού, η Meta προσφέρθηκε να ζητήσει αυτή τη συγκατάθεση, όμως το φθινόπωρο έθεσε υπόψη των ρυθμιστικών αρχών ότι θα χρεώνει τους χρήστες που αρνούνται. Από τη μεριά τους, οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές θεώρησαν ότι οι τιμές είναι πολύ υψηλές για να προσφέρουν στους χρήστες μια ρεαλιστική επιλογή σχετικά με το αν θα μοιράζονται τα δεδομένα τους.

Έκτοτε, η Meta έχει διεξάγει συνομιλίες με τις ρυθμιστικές αρχές της Ιρλανδίας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με το σχέδιά της, όμως ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό αν έχουν δώσει την έγκρισή τους στα σχέδια αυτά.

'Εχει υποστηρίξει στις ρυθμιστικές αρχές ότι τα σχέδιά της συμμορφώνονται με τη νομοθεσία της Ε.Ε. σε μεγάλο βαθμό, επειδή μια δικαστική απόφαση τον περασμένο Ιούλιο από το ανώτατο δικαστήριο ανέφερε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να χρεώνουν τους χρήστες που αρνούνται να μοιράζονται τα δεδομένα τους προκειμένου να χρησιμοποιούνται για τις στοχευμένες διαφημίσεις.

Η Meta, η οποία κέρδισε περισσότερα από 113 δισ. δολάρια από διαφημιστικά έσοδα πέρυσι, ανέφερε ότι προχώρησε στις αλλαγές αυτές με όχι ιδιαίτερη προθυμία. Στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία τονίζει ότι συνεχίζει να «πιστεύει σε ένα διαδίκτυο που υποστηρίζεται από τις διαφημίσεις, το οποίο δίνει στους ανθρώπους πρόσβαση σε εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση».

ΣΧΕΤΙΚΑ