Σε ποια εταιρεία η UPS «παρέδωσε το στέμμα» της στις υπηρεσίες courier

Φωτό: Shutterstock

Το στέμμα της μεγαλύτερης επιχείρησης υπηρεσιών παράδοσης (courier) στις ΗΠΑ κατέκτησε η Amazon, ξεπερνώντας τόσο την UPS όσο και τη FedEx σε όγκο δεμάτων.

Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου του Σιάτλ παρέδωσε περισσότερα πακέτα στα σπίτια των ΗΠΑ το 2022 από την UPS, αφού ξεπέρασε τη FedEx το 2020 και είναι σε καλό δρόμο για να διευρύνει τη διαφορά φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της Amazon. Η Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη υπηρεσία δεμάτων με βάση τον όγκο -διαχειρίζεται εκατοντάδες εκατομμύρια πακέτα και για τις τρεις εταιρείες, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Πριν από μια δεκαετία η Amazon ήταν σημαντικός πελάτης για τις UPS και FedEx και ορισμένα στελέχη γελούσαν με την ιδέα ότι θα μπορούσε κάποια στιγμή να τις αντικαταστήσει. Η υπερμεγέθης ανάπτυξη της Amazon σε συνδυασμό με τις αλλαγές στρατηγικής στη FedEx και την UPS άλλαξαν τις ισορροπίες.

Μέχρι την Ημέρα των Ευχαριστιών φέτος, η Amazon είχε ήδη παραδώσει περισσότερα από 4,8 δισεκατομμύρια πακέτα στις ΗΠΑ και οι εσωτερικές προβλέψεις της κάνουν λόγο για περίπου 5,9 δισεκατομμύρια δέματα μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με έγγραφα που είδε η Wall Street Journal. Πέρυσι η Amazon απέστειλε 5,2 δισεκατομμύρια πακέτα.

Τα στοιχεία της Amazon περιλαμβάνουν μόνο τα πακέτα που η Amazon απέστειλε η ίδια την αρχή της διαδικασίας έως το τέλος. Η UPS και η FedEx συμπεριλαμβάνουν στα στοιχεία τους και τα πακέτα που παραδίδουν στην ταχυδρομική υπηρεσία για τελική παράδοση.

Η UPS έχει δηλώσει ότι φέτος ο εγχώριος όγκος της είναι απίθανο να ξεπεράσει τα 5,3 δισεκατομμύρια του περασμένου έτους, τα οποία περιλαμβάνουν τα πακέτα που παραδίδονται στους πελάτες μέσω της ταχυδρομικής υπηρεσίας. Τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, η UPS διακίνησε περίπου 3,4 δισεκατομμύρια δέματα στο εσωτερικό της χώρας.

Το σήμα της amazon

Ο εγχώριος όγκος δεμάτων Express και Ground της FedEx έφτασε περίπου τα 3,05 δισεκατομμύρια για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαΐου 2023.

Καθώς το μερίδιο της Amazon στις παραδόσεις έχει αυξηθεί, η FedEx και η UPS δήλωσαν τα τελευταία χρόνια ότι δεν βρίσκονταν σε αγώνα δρόμου για τον όγκο και αντ' αυτού επικεντρώθηκαν στην παράδοση πιο κερδοφόρων δεμάτων. Η FedEx χώρισε τους δρόμους της με την Amazon το 2019. Η Amazon αντιπροσωπεύει περίπου το 11% των εσόδων της UPS.

Ο συνολικός όγκος των δεμάτων μειώθηκε φέτος, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους για αγαθά και έστρεψαν τις δαπάνες τους σε υπηρεσίες, ταξίδια και ψυχαγωγία.

Η άνοδος της Amazon στην κορυφή των μεταφορέων θεωρούνταν κάποτε φάρσα από τους CEOs των logistics. Το 2016, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της FedEx Φρεντ Σμιθ απέρριψε την ιδέα ότι η Amazon θα αποτελούσε απειλή για τον γίγαντα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η Amazon έχει προχωρήσει σε έναν κατακερματισμό του δικτύου logistics για να μειώσει την απόσταση που διανύουν τα πακέτα στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να φτάνουν τα προϊόντα στους πελάτες πιο γρήγορα και να βελτιώσει την κερδοφορία.

Το 2018, η Amazon εγκαινίασε ένα πρόγραμμα όπου οι επιχειρηματίες μπορούσαν να ξεκινήσουν το δικό τους franchise παραδίδοντας πακέτα της Amazon με μόλις 10.000 δολάρια. Έχει ομοιότητες με τη μονάδα Ground της FedEx, η οποία χρησιμοποιεί επίσης ένα μοντέλο συμβάσεων για τις τοπικές διαδρομές. Το πρόγραμμα της Amazon έχει περίπου 200.000 οδηγούς στις ΗΠΑ, βοηθώντας την εταιρεία να επιταχύνει γρήγορα τον αριθμό των πακέτων που ήταν σε θέση να παραδώσει κάθε μέρα, λένε πρώην στελέχη της.

ΣΧΕΤΙΚΑ