Netflix: Η πλατφόρμα δηλώνει «απόλυτα ικανοποιημένη» για τα αποτέλεσμα της απαγόρευσης κοινής χρήσης κωδικών

NEWSROOM
Netflix
Netflix/ Φωτογραφία AP

Πριν από μερικούς μήνες το Netflix πήρε μια γενναία απόφαση που θα άλλαζε μια για πάντα τον τρόπο που οι χρήστες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Αυτό δεν ήταν άλλο από το να σταματήσει την κοινή χρήση των κωδικών πρόσβασης.

Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά αν κρίνει κανείς από τις πρόσφατες δηλώσεις του co-CEO Τεντ Σαράντος που δήλωσε «απόλυτα ικανοποιημένος», μιλώντας στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μέσων Ενημέρωσης και Επικοινωνίας της UBS.

Το Netflix άρχισε να απαγορεύει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης σε αρκετές χώρες της Λατινικής Αμερικής το 2022, καλώντας όσους ήθελαν να μοιράζονται τις συνδρομές τους με άτομα εκτός του σπιτιού να πληρώνουν ένα επιπλέον ποσό. Οι περιορισμοί επεκτάθηκαν στη συνέχεια στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία και ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες το Φεβρουάριο του 2023 και τον Μάιο του ίδιου έτους το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η κλιμακωτή εφαρμογή της απαγόρευσης έδωσε στο Netflix τη δυνατότητα να αξιολογήσει τις αντιδράσεις των πελατών. «Ήταν καλύτερο να το πάμε αργά», δήλωσε ο Σαράντος και στη συνέχεια πρόσθεσε: «Αυτός ήταν ο λόγος που δεν το κάναμε με μια κίνηση».

Το Netflix επέτρεπε, και μέχρι ένα σημείο ενθάρρυνε, τους χρήστες να μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασης αλλά σχεδόν δέκα χρόνια μετά αποφάσισε να αλλάξει στάση. Η αλλαγή αυτή ήρθε επειδή το πρώτο τρίμηνο του 2022 το Netflix έχασε για πρώτη φορά συνδρομητές μετά από δέκα χρόνια και είδε μια απότομη πτώση στα έσοδα. Για να ενισχύει τα έσοδα, το Netflix σταμάτησε την κοινή χρήση κωδικών, αύξησε τις τιμές και εγκαινίασε μια φτηνότερη συνδρομή με προβολή διαφημίσεων.

Μετά την απαγόρευση της κοινής χρήσης κωδικών, το Netflix ανέφερε ότι είδε μεγάλη αύξηση των συνδρομητών σε χώρες που εφαρμόστηκε αυτό το μέτρο. Το Netflix το δεύτερο τρίμηνο του 2023 πρόσθεσε έξι εκατομμύρια συνδρομητές, εκ των οποίων πάνω από ένα εκατομμύριο στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Τα έσοδα αυξήθηκαν σε κάθε περιοχή όπου επεκτάθηκε η επί πληρωμή κοινή χρήση και οι εγγραφές ξεπέρασαν τελικά τις ακυρώσεις. Το τρίτο τρίμηνο του 2023, το Netflix απέκτησε 8,8 εκατομμύρια νέους συνδρομητές, από 2,4 εκατομμύρια το τρίτο τρίμηνο του 2022, καθώς και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 64 εκατομμύρια δολάρια.

Οι συνδρομητές του Netflix επιτρέπεται πλέον να μοιράζονται λογαριασμούς μόνο με άτομα που ζουν στο ίδιο νοικοκυριό, με την πλατφόρμα να περιορίζει την πρόσβαση με βάση την IP και άλλα δεδομένα τοποθεσίας

ΣΧΕΤΙΚΑ