Threads: Πρεμιέρα με αξιώσεις στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της Meta, το Threads, έκανε χθες πρεμιέρα στην Ευρωπαϊκή Ένωσης, με καθυστέρηση πέντε μηνών σε σχέση με άλλες χώρες ανά τον κόσμο.

Τη σχετική ανακοίνωση έκανε «πανηγυρικά» ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ για το κοινωνικό δίκτυο που ξεκίνησε με στόχο να ανταγωνιστεί το Χ του Έλον μασκ, γνωστό στο παρελθόν ως Twitter.

Όμως, αρχικά το Threads δε βγήκε στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω των αυστηρών κανονισμών για τα προσωπικά δεδομένα και τη χρήση τους από τους τεχνολογικούς κολοσσούς.

Η Meta ελπίζει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των χρηστών στην πλατφόρμα, η οποία κατάφερε την πρώτη εβδομάδα της λειτουργίας της να αποκτήσει περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες, με σημαντικό ποσοστό εξ αυτών όμως να αποχωρεί λίγο αργότερα.

Ελλείψει σημαντικών χαρακτηριστικών, όπως ιστοσελίδα και λειτουργία αναζήτησης, το Threads δεν κατάφερε αρχικά να σταθεί επάξια απέναντι στο Χ, με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν τους μισούς χρήστες σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως είχε ανακοινώσει ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ.

Στη συνέχεια, οι λειτουργίες αποκαταστάθηκαν, με το Μαρκ Ζούκεμπεργκ να ανακοινώνει τον περασμένο Οκτώβριο ότι η εφαρμογή κατάφερε να ξανακερδίσει τους περισσότερους από τους χρήστες που έχασε αρχικά.

Παρόλα αυτά, το Threads συνεχίζει να είναι πολύ λιγότερο δημοφιλές από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το X, το TikTok, αλλά και τις άλλες υπηρεσίες της Meta, όπως το Instagram και το Facebook.

Η Meta δεν έχει ανακοινώσει επίσημα γιατί καθυστέρησε η πρεμιέρα του Threads στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ωστόσο ειδικοί θεωρούν ότι οφείλεται στους αυστηρούς κανονισμούς της Κομισιόν.

Εκπρόσωπος της Meta είχε κάνει αναφορά τον περασμένο Ιούλιο στην «επερχόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τους κανονισμούς». Ο σχετικός κανονισμός της ΕΕ, που μπήκε σε εφαρμογή τον περασμένο Αύγουστο, επιβάλει σημαντικές υποχρεώσεις στις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες.

Ο κανονισμός έχει φτιαχτεί για να προστατέψει τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων, ενώ περιλαμβάνει και κανονισμούς για τις διαφημίσεις σε παιδιά, ενώ απαιτεί από τις επιχειρήσεις να αποκαλύπτουν περισσότερες πληροφορίες για τους αλγόριθμους λειτουργίας τους.

Το Threads ζητά έγκριση του χρήστη για να δώσει πρόσβαση σε δεδομένα στη συσκευή του, συμπεριλαμβανομένης της τοποθεσίας, των αγορών και του ιστορικού πλοήγησης.

Προς το παρόν, δεν έχει γίνει γνωστό, αν έγιναν αλλαγές στο Threads ώστε να ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις.

Πάντως, τον περασμένο Ιανουάριο, η Meta έφαγε πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ από τις ευρωπαϊκές αρχές, καθώς παραβίασε τους κανονισμούς για τις διαφημίσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ